• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • AlexSthlm
    Mammatillenliten skrev 2016-11-05 18:23:14 följande:

Håller med... är på äl+3. Har i och för sig testat positivt på äl +8/9 mina tidigare graviditeter.. så man kanske inte måste vänta tills BIM-4 ;)

Hehe då kanske man tjuvtestar..! Men ska i alla fall försöka hålla mig till äl+10 :) Hade dock tänkt vänta tills om mensen uteblir för att det ska kännas mer säkert att få positivt, men blir nog svårt att hålla sig när det närmar sig bim ;)
  • mariama
    Mammatillenliten skrev 2016-11-05 18:20:44 följande:

Hej! Hoppar in här! Tror jag har BIM den 16/11. Hade positivt äl test tisdag kväll o negativt torsdag morgon. så tror jag hade äl i onsdags.

Vi är inne på femte försöket till syskon. Fick tyvärr avbryta vår graviditet i våras då ett fel upptäcktes på RUL :'( känns extra jobbigt att försöka bli gravida igen... men skam den som ger sig!

Åh vad tufft, lider med dig!! :( Jag fick "bara" ett MA i vecka 8, väldigt odramatiskt på alla vis, men förstår känslan till viss del i alla fall. Tredje försöket här nu och vill inget annat än att bli gravid igen! Känns surt nu när alla som jag var beräknad samtidigt som gör RUL och går ut med sina graviditeter. Men så fort jag plussar igen kommer nog den känslan blekna. Håller tummarna för oss båda :)
  • pimpim78

Halloj,
    Är det någon mer här i gruppen som skall insemineras i stimulerad cykel nu under november ?
    Hade varit kul att följas åt ?

• Mandypandy90

Jag är på BIM-7. Testade imorse(vet att det är för tidigt) men neg. Men har ändå en känsla denna månad att det kan vara något. Hur som helst.

När jag och min man hade sex precis så märkte jag efteråt att jag hade blödit lite. Ursäkta äckliga detaljer men jag gick på toa, han hade kommit i mig och när jag kissade då så kom det liksom en femtiörings blodklick i toan. Vad kan detta bero på? Har aldrig fått så innan under sex...

• FridaE93

Hej på er! Hoppar in här då jag är på BIM+4. Har haft väldigt ömma bröst i över två veckors tid (har nästan alltid det innan mensen börjar) de senaste dagarna har även toalettbesöken ökat kraftigt så idag kunde jag inte hålla mig längre så köpte Apotek hjärtats gravtest och jag bifogar bild. Ser ju onekligen väldigt positivt ut :) men är det någon som har erfarenhet utav deras egna test, är dom pålitliga? Har bestämt mig för att köpa ett CB digitalt imorgon men vill gärna höra om någon vet lite om dessa test från apotek hjärtat :)

• Treansresa

Bim+1 idag. Inget plus men är bra att mensen håller sig borta. Symtomen kommer och går. Bara vänta o se:) förra månaden plussade jag först på bim+4

Grattis till er som plussat

• 2017 bebis
    FridaE93 skrev 2016-11-06 01:12:36 följande:

Hej på er! Hoppar in här då jag är på BIM+4. Har haft väldigt ömma bröst i över två veckors tid (har nästan alltid det innan mensen börjar) de senaste dagarna har även toalettbesöken ökat kraftigt så idag kunde jag inte hålla mig längre så köpte Apotek hjärtats gravtest och jag bifogar bild. Ser ju onekligen väldigt positivt ut :) men är det någon som har erfarenhet utav deras egna test, är dom pålitliga? Har bestämt mig för att köpa ett CB digitalt imorgon men vill gärna höra om någon vet lite om dessa test från apotek hjärtat :)

Grattis!!! Det är positiv !!!

• Mandypandy90

Grattis!! Ingen tvekan om saken ;)
  • FridaE93
    Mandypandy90 skrev 2016-11-06 01:19:05 följande:

Grattis!! Ingen tvekan om saken ;)

Tack snälla! Är nog i chock fortfarande och det är säkert därför jag är lite nervös över att det inte stämmer ;) har försökt i nästan 2 år med bara negativa tester, känns helt overkligt :)
  • Skoovde

Stort grattis!!! Jättestarkt plus!! :D
Svar på tråden BIM november 2016