• löparenbe

Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?

Hej! 

Jag är 25 år och lever tillsammans med min man. Jag har alltid sagt att det blir barn om 10 år osv.. Men nu har barnlängtan kommit med en smäll. JAG VILL NU. Men jag slutar mina studier till sommaren och mycket träningslopp planerade. Men efter det i sommar vill vi gärna börja försöka få en lite knodd :) 
    Huvudsaken med att vänta är att man får typ noll kronor i mammapeng om man studerat innan om jag inte har fel. Man vill ju helst kunna vara hemma så länge som möjligt :) 

Finns det fler som planerat så långt fram? :)

• Svar på tråden Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?
  • VictoriaBerggren

Hej!

Jag har skapat en hemlig facebookgrupp för oss som planerar graviditet våren/sommaren 2017.

Skicka pm med mailadress om ni vill vara med,

mvh

Victoria 

• Linda2barnsmamma
    VictoriaBerggren skrev 2016-12-25 19:45:13 följande:

Hej!

Jag har skapat en hemlig facebookgrupp för oss som planerar graviditet våren/sommaren 2017.

Skicka pm med mailadress om ni vill vara med,

mvh

Victoria 

Ja blir kvar här. Ja har faktiskt inte FB
  • ZAP86

Spännande tjejer (och kanske killar) med eventuella växande magar 2017 :)

Jag och killen (30 år, Sthlm län) tänkte försäka oss på det här med barn till våren. Jag är en rackare på det här med planering så optimalt vore att bli gravid april/maj så det blir BF mot våren. Får se hur bra det går :D

Vi har inte känt varandra så länge, ungefär 1 år, men känner båda att det där med barn inte är något att vänta på allt för länge då vi känner att det är "vi" nu.

Galnaste av allt (såga mig inte nu! ) är att vi redan köpt en vagn. Men kunde inte låta bli när den dök upp i toppskick begagnad på blocket. Underbara Bugaboo Donkey Weekender. Snyggaste vagnen jag sett!! :)

Ska bli spännande att följa tråden!

God fortsättning!

• Anonym (S)

Vad kul med ett lyckat exempel på att få barn tidigt i förhållandet :) jag tror absolut det kan funka bra.

Jag äter p-piller nu, hade p-stav fram tills i augusti. Kommer som sagt sluta äta det i slutet av mars :D

Haha jag gillar att ni redan köpt vagn ZAP86! Känns lite tabu att köpa bebissaker i förväg men vad fasen, vi ska väl få längta! Hellre känna för mycket lycka och pirr i förväg än tvärt om :)

Vi har ett par kompisar som fick barn i oktober, alltid när vi är där sitter jag med bebben i knäet o gosar. Så idag har jag fått mysa med bebbe :')

• Längtar efter nr3

Hej. Jag planerar att försöka bli gravid med nr 3 iår. Vill börja redan nu men har inte fått tillbaka regelbunden mens efter senaste barnet ännu. Jag har dock en twist med i sammanhanget.. Jag är ensamstående :P

• Virrepannan
    Linda2barnsmamma skrev 2016-12-24 23:31:30 följande:

Hej. Nja de va väl både ock.. fick ju dock inte reda på att jag var gravid innan v.12 .. inga symtom o inga känningar alls

Vi hade känt varandra 3-4 månader innan vi blev ett par så vi tänkte mer , ja dom 4 månaderna o sen har man ju 9 månader på sig (dock bara 6) att lära känna varann mera ;)

Tror av min egen erfarenhet att man kanske inte hinner tröttna på varandra på samma sätt en om man levt många år ihop :) ( ta det absolut inte som något negativt att leva ihop länge innan )

Tja, varför inte..! Känns det rätt så är det väl bara att köra :) Som du säger så han man inte hunnit tröttna på varandra på samma sätt heller.

Hade du gjort test innan de 12 första veckorna, eller kom symtomen smygandes och du gjorde ett test av nyfikenhet?
  • Virrepannan
    Längtar efter nr3 skrev 2016-12-27 06:25:24 följande:

Hej. Jag planerar att försöka bli gravid med nr 3 iår. Vill börja redan nu men har inte fått tillbaka regelbunden mens efter senaste barnet ännu. Jag har dock en twist med i sammanhanget.. Jag är ensamstående :P

Hej! Okej, då är inte yngsta jättegammal antar jag?

Tja, men varför inte? Känner du att du har orken och ekonomin till det så är det väl möjligen bara hanen som saknas..!
  • Virrepannan
    ZAP86 skrev 2016-12-25 21:03:26 följande:

Spännande tjejer (och kanske killar) med eventuella växande magar 2017 :)

Jag och killen (30 år, Sthlm län) tänkte försäka oss på det här med barn till våren. Jag är en rackare på det här med planering så optimalt vore att bli gravid april/maj så det blir BF mot våren. Får se hur bra det går :D

Vi har inte känt varandra så länge, ungefär 1 år, men känner båda att det där med barn inte är något att vänta på allt för länge då vi känner att det är "vi" nu.

Galnaste av allt (såga mig inte nu! ) är att vi redan köpt en vagn. Men kunde inte låta bli när den dök upp i toppskick begagnad på blocket. Underbara Bugaboo Donkey Weekender. Snyggaste vagnen jag sett!! :)

Ska bli spännande att följa tråden!

God fortsättning!

Haha, du har Precis samma tänk som jag :D Sen återstår det bara att se om planen håller. Jag har av någon anledning fått för mig att jag vill ha en januari/februari-bebis, så mitten/slutet av maj vore optimalt. Vill att barnet ska få göra alla grejjer tidigt, typ moppe osv. Plus att jag mår bättre vintertid än sommartid, så det känns som att en vintergraviditet vore bra. Men det vet man inte förrn man är där ändå :)

Oj, det var vågat! Men varför inte :)
  • Linda2barnsmamma
    Virrepannan skrev 2016-12-27 08:55:33 följande:

Tja, varför inte..! Känns det rätt så är det väl bara att köra :) Som du säger så han man inte hunnit tröttna på varandra på samma sätt heller.

Hade du gjort test innan de 12 första veckorna, eller kom symtomen smygandes och du gjorde ett test av nyfikenhet?

Precis .. hehe

Jo ja tog 4 test .. alla.visa negativt. Jag testade bara för att jag började gå upp i vikt utan anledning :) men alla visa negativt och när det väl visa positivt så var jag i v. 11+4
  • Virrepannan
    Linda2barnsmamma skrev 2016-12-27 09:39:15 följande:

Precis .. hehe

Jo ja tog 4 test .. alla.visa negativt. Jag testade bara för att jag började gå upp i vikt utan anledning :) men alla visa negativt och när det väl visa positivt så var jag i v. 11+4

Ser man på..! Vad använde du för test och hur tidigt? Har varit med om liknande nämligen..
Svar på tråden Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?