• löparenbe

Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?

Hej! 

Jag är 25 år och lever tillsammans med min man. Jag har alltid sagt att det blir barn om 10 år osv.. Men nu har barnlängtan kommit med en smäll. JAG VILL NU. Men jag slutar mina studier till sommaren och mycket träningslopp planerade. Men efter det i sommar vill vi gärna börja försöka få en lite knodd :) 
    Huvudsaken med att vänta är att man får typ noll kronor i mammapeng om man studerat innan om jag inte har fel. Man vill ju helst kunna vara hemma så länge som möjligt :) 

Finns det fler som planerat så långt fram? :)

• Svar på tråden Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?
  • Virrepannan
    Linda2barnsmamma skrev 2016-12-29 14:11:12 följande:

Haha ja visst skulle de va de ...

Ja precis.. ja hoppas bara att de går bra för henne när hon ska över till skolan i aug från förskolan. Fördelen är väl att när hon börjar förskoleklass på skolan så går storasyster i 1an i dörren bredvid

Det är en trygghet såklart. Hur går det med kroppen annars?

Jag misstänker att jag kommer ja både mens och förkylning på nyårsfton jag. Tjoho..
  • Linda2barnsmamma
    Virrepannan skrev 2016-12-29 14:35:16 följande:

Det är en trygghet såklart. Hur går det med kroppen annars?

Jag misstänker att jag kommer ja både mens och förkylning på nyårsfton jag. Tjoho..

Nja ja vet inte. Är ju 5 veckor på fredag som gått sen ja sluta med sprutan .. så vet inte vad ja har i vänta riktigt ..

Har haft grym foglossningskänsla sedan igår o mina bröst ser ut som någon målat med blå tusch... blandning mellan Hulken o alien ;) vet inte om det är några efterbiverkningar el nått... känns skumt ialf ..

Hur gåre för dig då ? :)
  • Virrepannan
    Linda2barnsmamma skrev 2016-12-29 14:56:25 följande:

Nja ja vet inte. Är ju 5 veckor på fredag som gått sen ja sluta med sprutan .. så vet inte vad ja har i vänta riktigt ..

Har haft grym foglossningskänsla sedan igår o mina bröst ser ut som någon målat med blå tusch... blandning mellan Hulken o alien ;) vet inte om det är några efterbiverkningar el nått... känns skumt ialf ..

Hur gåre för dig då ? :)

Hualigen.. Hur känns foglossning? Som att ljumskarna håller på att trilla av eller? Haha :/

Tja, jag är i planeringsstadiet, så jag kikar runt på vad folk har för tips. Nu var det senaste att det är bra om killen käkar folsyra också, så det tänkte jag sticka till honom en burk så småningom. Har pratat om att han borde käka järn- och zinktillskott också, men det är mest för årstiden jag tänker på det.
  • Virrepannan
    Virrepannan skrev 2016-12-29 15:32:26 följande:

Hualigen.. Hur känns foglossning? Som att ljumskarna håller på att trilla av eller? Haha :/

Tja, jag är i planeringsstadiet, så jag kikar runt på vad folk har för tips. Nu var det senaste att det är bra om killen käkar folsyra också, så det tänkte jag sticka till honom en burk så småningom. Har pratat om att han borde käka järn- och zinktillskott också, men det är mest för årstiden jag tänker på det.

Plus att jag tänkte försöka få lite.mer exakt koll på mensen framöver. Så kanke vi kan pricka lättare så småningom!
  • Linda2barnsmamma
    Virrepannan skrev 2016-12-29 15:50:04 följande:

Plus att jag tänkte försöka få lite.mer exakt koll på mensen framöver. Så kanke vi kan pricka lättare så småningom!

Haha ja ju känns den... ja fick den sista veckorna under första graviditeten , andra graviditeten fick jag det redan v.10 ... sen har den inte riktigt släppt under dessa 5 år. Så tycker det är så konstigt att jag helt plötsligt har så här ont igen. ..

Det känns i mina skinkor , höfterna och ryggslutet. Ja även ljumskarna då oxå. Känns som det sitter löst o "klickar" när ja rör på mig i fel ställning... känns som nån trycker tummarna typ in i ljumskarna .. haha

Men vet ju inte denna gång vad det beror på. Om de nu e sprutan som ger efterbiverkningar eller om det är något på gång. . Har ju lyckats bli gravid dom andra två gångerna inom 2 månader o utan att få nån mens innan. . Så ja håller tummarna samtidigt som ja inte letar tecken då det kan dröja.. och jag plussar ju ganska sent ... låghormonare som dom säger så fint ;)
  • Virrepannan
    Linda2barnsmamma skrev 2016-12-29 16:15:04 följande:

Haha ja ju känns den... ja fick den sista veckorna under första graviditeten , andra graviditeten fick jag det redan v.10 ... sen har den inte riktigt släppt under dessa 5 år. Så tycker det är så konstigt att jag helt plötsligt har så här ont igen. ..

Det känns i mina skinkor , höfterna och ryggslutet. Ja även ljumskarna då oxå. Känns som det sitter löst o "klickar" när ja rör på mig i fel ställning... känns som nån trycker tummarna typ in i ljumskarna .. haha

Men vet ju inte denna gång vad det beror på. Om de nu e sprutan som ger efterbiverkningar eller om det är något på gång. . Har ju lyckats bli gravid dom andra två gångerna inom 2 månader o utan att få nån mens innan. . Så ja håller tummarna samtidigt som ja inte letar tecken då det kan dröja.. och jag plussar ju ganska sent ... låghormonare som dom säger så fint ;)

Kan ju faktiskt vara så att du är gravid redan..!
  • Linda2barnsmamma
    Virrepannan skrev 2016-12-29 18:29:59 följande:

Kan ju faktiskt vara så att du är gravid redan..!

Men ja har faktiskt gjort ett test idag enbart för ja har så ont men det var negativt.. men kanske för tidigt då ja inte har en enda susning när ja skulle ha haft äl så fall

Men får väl göra ett om ett par dagar.. haha
  • Virrepannan
    Linda2barnsmamma skrev 2016-12-29 19:05:42 följande:

Men ja har faktiskt gjort ett test idag enbart för ja har så ont men det var negativt.. men kanske för tidigt då ja inte har en enda susning när ja skulle ha haft äl så fall

Men får väl göra ett om ett par dagar.. haha

Kul om det blir plus redan :)
  • Linda2barnsmamma
    Virrepannan skrev 2016-12-29 21:22:39 följande:

Kul om det blir plus redan :)

Haha ja jo , Både och hade planerat lite längre fram.. men slarvar man så blir det som det blir.. enda nackdelen är väl att gå höggravid i sommar... eller nästintill.. haha

Opererade mina händer i september/oktober oxå.. hde velat att dom fick läka lite till innan det var dags.. men vi får se då om det blir ett plus eller om det är monster hormoner bara ;)
  • Virrepannan
    Linda2barnsmamma skrev 2016-12-29 21:44:47 följande:

Haha ja jo , Både och hade planerat lite längre fram.. men slarvar man så blir det som det blir.. enda nackdelen är väl att gå höggravid i sommar... eller nästintill.. haha

Opererade mina händer i september/oktober oxå.. hde velat att dom fick läka lite till innan det var dags.. men vi får se då om det blir ett plus eller om det är monster hormoner bara ;)

Det mentala har stor betydelse. Ja, jag längtar efter en vintergraviditet, av nån anledning. Otympligt med alla kläder, men jag mår bättre på vintern, så..
Svar på tråden Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?