• mariama

BF september 2017

Hej! Är lite tidigt ute men tråden fylls nog på efter hand :) Här tänkte jag att alla med BF i september 2017 kan samlas och följas åt.

Jag har själv BF alldeles i slutet av augusti men räknar med att säkert bli flyttad vid RUL och dessutom kommer säkert bebisen efter BF också, så därför räknar jag med en septemberbebis helt klart. Har ett barn på snart två år som nu förhoppningsvis ska bli storebror :)

Hoppas vi blir fler här och så kanske vi kan ordna en hemlig Facebookgrupp också sedan! :) Så kom och sällskapa mig här nu!

• Svar på tråden BF september 2017
  • Supriseno4

Har skickat pm till dig mariama!!

Skrev nyss ett inlägg som försvann ...

Plussade nu på eftermiddagen och bf blir ungefär 2/9. Det här blir mitt fjärde barn om allt går vägen. (Fick ett MA i vecka 13 i mitten av april) Jag har inte berättat för sambon än för vi skulle hålla oss till julaftonsmorgon. Så får håll tyst ikväll.

Är jättegärna med i Facebook gruppen.

Grattis till alla blivande mammor!!!

• zion

Hur kommer det sig att de är så många som har Bf i augusti räknar med att barnet/barnen kommer i september?

• ohhello
    zion skrev 2016-12-23 23:43:34 följande:

Hur kommer det sig att de är så många som har Bf i augusti räknar med att barnet/barnen kommer i september?

För att man oftast går lite över tiden. Så jag som är beräknad i 30/8 enl. senaste mens och dessutom har ett barn från förut som jag gick "över tiden" med är ganska säker på att det blir ett litet septemberbarn. Räknar man från när min ÄL faktiskt var så är BF 2/9. Sen kan man ju alltid bli flyttad lite hit och dit efter RUL.
  • mariama
    zion skrev 2016-12-23 23:43:34 följande:

ohhello skrev 2016-12-24 06:18:36 följande:

För att man oftast går lite över tiden. Så jag som är beräknad i 30/8 enl. senaste mens och dessutom har ett barn från förut som jag gick "över tiden" med är ganska säker på att det blir ett litet septemberbarn. Räknar man från när min ÄL faktiskt var så är BF 2/9. Sen kan man ju alltid bli flyttad lite hit och dit efter RUL.

Tänker lika, med mitt första barn blev jag flyttad vid RUL ett par dagar och sen kom han 5 dagar efter BF också. Det behöver inte bli lika igen men det verkar absolut vanligast att det blir åt det hållet! Och rent statistiskt är det ju verkligen vanligast att gå en vecka över tiden också!
  • zion

Då vart det julafton och vilken underbar morgon det blev. Bf 1/9 enligt äl. Hoppas innerligt att det blir ett september barn då dottern är född då också. Nu blir det en spännande väntan till första vul som förhoppningsvis blir om 2-3 veckor.

• zion
    ohhello skrev 2016-12-24 06:18:36 följande:

mariama skrev 2016-12-24 06:25:55 följande:

Tänker lika, med mitt första barn blev jag flyttad vid RUL ett par dagar och sen kom han 5 dagar efter BF också. Det behöver inte bli lika igen men det verkar absolut vanligast att det blir åt det hållet! Och rent statistiskt är det ju verkligen vanligast att gå en vecka över tiden också!

Tack för svar. Själv gick jag över 14 dagar med dottern, inget hit direkt. Hoppas inte jag behöver gå över lika länge den här gången
  • mariama
    kaffemorsans skrev 2016-12-24 18:26:56 följande:

Hej!

Fick ett svagt plus idag.  Vilken julklapp!=)

Grattis, underbar julklapp verkligen!! :)
Svar på tråden BF september 2017