BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Och jag har en ledig dag idag men vaknar 5. Full fart i magen vid den här tiden.
Just nu känns det sååå långt kvar. Speciellt då man hör er prata om datum i juni. Juni är ju runt hörnet. Jag tror att veckorna nu i juni kommer gå ganska fort. Det händer ju så mkt på jobbet, röda dgr, avslutningar mm. Men sen när ungarna gått på sommarlov och allt lugnat sig kommer nog veckorna snigla sig fram.
Mina barn föddes både på bf +5 så det borde ju bli lika nu? Ni som fött flera, har det sett ungefär lika ut för er?
Nej inget förebyggande, gör du det? Mina prover ser också bra ut, såg på 1177 att det var ett par av värdena från idag som låg utanför referensvärdena men inte så långt utanför så det borde inte vara något värre. Får väl se om dom hör av sig om det är något. Ja jag är också orolig för att få HF igen så vi får hålla tummarna att vi klarar oss den här gången :)
Ligger på vårdcentralen och gör glukosbelastning. Blev någon vecka senare än det ska vara tror jag, de brukar väl göra det i v 28 och jag går in i v 30 idag. Men det spelar väl antagligen ingen roll.
Gud vad häftigt att läsa om er som kommer få era små redan i juni, det är ju supersnart!! Själv räknar jag ner tills jag får gå hem från jobbet, 1:a juni blir sista jobbdag. Inte länge kvar! Sista jobbhelgen med dubbelpass morgon o kväll båda dagarna nu i helgen, sen känns det ganska lugnt med de sista två veckorna. Och på måndag blir det en tur till Ullared!
Och jag har en ledig dag idag men vaknar 5. Full fart i magen vid den här tiden.
Just nu känns det sååå långt kvar. Speciellt då man hör er prata om datum i juni. Juni är ju runt hörnet. Jag tror att veckorna nu i juni kommer gå ganska fort. Det händer ju så mkt på jobbet, röda dgr, avslutningar mm. Men sen när ungarna gått på sommarlov och allt lugnat sig kommer nog veckorna snigla sig fram.
Mina barn föddes både på bf +5 så det borde ju bli lika nu? Ni som fött flera, har det sett ungefär lika ut för er?
Hoppas på att sista tiden går fort här nu! Kommer ha fullt upp med övertid på jobbet fram tills jag gå på semester, så 17 juni blir sista dagen för mig på jobbet. Längtar massor tills man kan gå hemma och mysa då jag känner att det börjar bli varmt och tungt på jobbet nu. Vi har inte ett till HP även fast vi jobbar på industri.
Fler som har hickande bebisar i magen? Vår lilla hickar för fullt och tränar sina små lungor i magen, kanske att hon vill titta ut lite tidigare? Min första är född på bf+9. Hoppas inte att denna vill stanna lika länge! Om hon vänder sig rätt vill säga. Hon har snurrat några gånger nu men just nu tror jag hon snurrat tillbaka till säte då jag endast känner sparkarna neråt. Unge! :D hon låg ju ett för några dagar sen. Har även fått antibiotika tills förlossningen nu pga återkommande uvi.
Hoppas på att sista tiden går fort här nu! Kommer ha fullt upp med övertid på jobbet fram tills jag gå på semester, så 17 juni blir sista dagen för mig på jobbet. Längtar massor tills man kan gå hemma och mysa då jag känner att det börjar bli varmt och tungt på jobbet nu. Vi har inte ett till HP även fast vi jobbar på industri.
Fler som har hickande bebisar i magen? Vår lilla hickar för fullt och tränar sina små lungor i magen, kanske att hon vill titta ut lite tidigare? Min första är född på bf+9. Hoppas inte att denna vill stanna lika länge! Om hon vänder sig rätt vill säga. Hon har snurrat några gånger nu men just nu tror jag hon snurrat tillbaka till säte då jag endast känner sparkarna neråt. Unge! :D hon låg ju ett för några dagar sen. Har även fått antibiotika tills förlossningen nu pga återkommande uvi.
Min har hicka flera gånger om dagen! Är det för att hon tränar lungorna? Det är ett väldans hoppande i magen. Men det är lite kul med för då kan jag känna hur hon ligger. Min bm sa att där det känns mest, där är ryggen
Min lillkille tror jag ligger nedåt nu, men är värsta karusellen där inne så ibland blir jag osäker! Härjat runt ute i trädgården, resultat massa sammandragningar. Dessutom kissnödig konstant, känns som uvi, nödighetskänslan avtar ingenting om jag är på toa. Pratade med förlossningen, tänkte de e lika bra uvi kan ju dra igång värkar om man har otur, tyvärr är jag en sån som levt halva livet med regelbundna uvier. Kan jag så skulle jag avvakta till imorgon å kontakta Mödra istället. Så nu sitter jag o tokdricker vatten o springer på toa. Försöker skölja igenom systemet. Kan ju vara vätskebrist i kombination med överansträngning och att barnet nu ligger "rätt"
Undrar om min bebis fixerat sig?
Kände precis samma som när ettan fixerade sig: tryck och ilningar väldigt långt ner, mellan benen nästan, och det kändes som att det "knakade" lite...
För ett par veckor sedan var han ruckbar när jag var hos bm. Ska dit på tisdag, så får se vad hon säger. Känns dock tidigt, särskilt som att de ofta inte fixerar sig alls på omföderskor.
Min tvåa fixerade sig aldrig, utan var fortfarande ruckbar dagen för kejsarsnittet i vecka 38+6.