• Gameofthrones123

BF 1-15 Juli

Hej tjejer, tänkte att de som vill vara med i en lite mindre grupp kunde haka på här :)

• Svar på tråden BF 1-15 Juli
  • Brennda
    FrökenMp skrev 2017-01-13 15:44:51 följande:

Haha jag är likadan! Har också lösa kläder på mig. Men nu när jag nått vecka 16 tänker jag skitsamma, om någon märker så är det inte hela världen:)

Nej precis. Egentligen så vet jag inte varför jag håller det hemligt haha. En kollega frågade idag "funderar inte ni på att skaffa barn snart" chockad som jag blev så svarade jag "eeh.. nej inte än!"
  • Beebii
    FrökenMp skrev 2017-01-13 15:45:49 följande:

Oj du har också en riktig kula! Vad kul!!:D

Känns det "spänt" om du försöker dra in magen? Så känns det nämligen för mig när jag försöker dra in den:) haha

Ja eller det är ju liksom allt ovanför bebis som är svullet! ja det blir som spänt och obehagligt med minsta tryck så har ritat fram mjukisar och sköna tröjor här. Senast en amningströja som är så skön från senaste barnet.
  • Beebii
    Newbie84 skrev 2017-01-13 16:03:27 följande:

Kul med alls magbilder, superfina magar allihop :)

Min syns inte än med kläder (har dock alltid löst sittande) men alla på jobbet kollar hela tiden för att se om det syns haha. Fick gå ut med graviditeten i v 7 då jag blev sjukskriven och kände att jag var tvungen att berätta, annars hade jag tänkt vänta till RUL.

Skulle va kul med gravidkläder sist var min mage liten så det var på slutet som jag köpte grsvidstrumpbyxor och nån tunika kunde ha mina vanliga trikåtkjolar. Vet ni vart de har lite finare som man även kan använda när man ammar? Sist körde jag med blusar mkt som gick att knäppa upp när man skulle amma.

Letar oxå gravid kläder men sist jag var i stan så hittade jag inte ens några! att det ska vara så svårt? Borde ju vara Lika vanligt som barnkläder!!! :-/
  • Haiduchi

HM har mammakläder. Köpte jeans igår, så skönt! Men jag använder mig av mycket lössittande kläder generellt så tröjor och klänningar funkar bra av det jag har. Men byxor är skönt att köpa.

Igårkväll innan jag somnade kände jag sparkar, tydliga! Flera stycken i rad så vet inte vad barnet hittar på där inne. Såååå mysigt, inte känt något på några dagar så det var väldigt välkommet. :)

T
  • Sosozo
    acinnaleh skrev 2017-01-13 16:35:24 följande:

Ni har fina magar allihopa. Min är mindre och tänkte inte ta nån bild förrän 16+0 (onsdag). Men då tänkte jag bjuda på bild från första grav och även morgon och EM från denna andra grav ;) tog bara foton på exakt varannan 0 dag då så tar bilder samma dag nu ;)

Jag tror att jag börjat piggna till nu, men direkt när jag sagt det igår blev jag supertrött och låg däckad i soffan hela kvällen.

Kul med bilder från flera graviditeter!

Nej vad synd att du blev risig igen! Hoppas det ger sig snart! Jag har haft några dagar nu när jag inte mått lika illa. Fick lite gjort på jobbet (var total zombie nov och dec). Man hoppas att detvinte är en tillfällighet utan att det lättat lite,
  • Sosozo
    Haiduchi skrev 2017-01-14 09:40:27 följande:

HM har mammakläder. Köpte jeans igår, så skönt! Men jag använder mig av mycket lössittande kläder generellt så tröjor och klänningar funkar bra av det jag har. Men byxor är skönt att köpa.

Igårkväll innan jag somnade kände jag sparkar, tydliga! Flera stycken i rad så vet inte vad barnet hittar på där inne. Såååå mysigt, inte känt något på några dagar så det var väldigt välkommet. :)

Åååh vad mysigt med sparkar! Jag känner inget tydligt. Tycker det borde bli just tydligare nu och inte bara diffusa rörelser, är i v 16 nu! Har moderkakan i bakvägg och inte första graviditeten. Men icke. Kan inte låta bli att oroa mig lite för detta.
  • Treansresa

Jag har redan börjat stressa lite över allt jag vill hinna göra innan bebisen kommer. Har börjat få rejäla problem med framfogen nu så är nog mycket det som sätter press.

Har ni nå planer att göra innan bebisen kommer?:)

Vi behöver bygga om vardagsrummet så vi får ett extrarum. Gubben avskyr att måla o förarbeta så det är min lott. Han får bygga väggar.

Vi vill också hinna åka på minst en resa till utan barn. Vi har alltid åkt iväg 3-4 ggr per år förut och nu är de slut med det.

Sedan ska vinden och sista i källaren röjas.

Och huset började vi måla ifjol, nu får ju inte ja måla som de ser ut, men det ska också försöka göras klart.

• ciwny
    Treansresa skrev 2017-01-14 10:11:21 följande:

Jag har redan börjat stressa lite över allt jag vill hinna göra innan bebisen kommer. Har börjat få rejäla problem med framfogen nu så är nog mycket det som sätter press.

Har ni nå planer att göra innan bebisen kommer?:)

Vi behöver bygga om vardagsrummet så vi får ett extrarum. Gubben avskyr att måla o förarbeta så det är min lott. Han får bygga väggar.

Vi vill också hinna åka på minst en resa till utan barn. Vi har alltid åkt iväg 3-4 ggr per år förut och nu är de slut med det.

Sedan ska vinden och sista i källaren röjas.

Och huset började vi måla ifjol, nu får ju inte ja måla som de ser ut, men det ska också försöka göras klart.

Då vi fortfarande sitter på två olika boenden, varav min lägenhet är en etta i innerstan med sovloft, så ska väl boendefrågan lösas. Dock pendlar jag till jobbet vilket blir för långt från pappans lägenhet. Planerar att jobba fram till sommarlovet i slutet av juni så sedan ska väl flytten ske. Kör oftast motorcykel vilket kanske kan bli lite klurigt den här säsongen då kläderna verkar krympa lite nu för tiden... ????

Utöver det har vi en skidresa bokad, en Japanresa bokad i april och en resa till Spanien första veckan i september. Håller tummarna för att allt fungerar men Japan var bokat sedan innan så man får ta det som det kommer. Funderar på utökad försäkring för första gången om man skulle vilja söka vård eller kolla upp något efter flygresan. Någon som har tips?

I övrigt planerar jag att jobba på och försöka njuta!
  • Humla85a

Hejsan. Har följt tråden men inte vågat hoppa in. Men nu måste jag få råd. Väntar första barnet efter ivf. Har hela tiden varit (är) extremt nervös att något ska gå fel. Är nu i v.15 (14+2) med bf 12 juli.

Har gjort två ul. Första i v7 för att bekräfta grav. och andra i v11. Men nu är jag så orolig att det ska ha stannat av Jag har absolut ingen mage, ser ju att många av er har det... och känner ingenting. Har varit väldigt illamående, hela december kräktes jag. Men nu ingenting (förutom 2ggr när jag avslutat mina nattpass på jobbet)

Kan det vara som det ska ändå?? Så orolig att jag bara vill gråta

Tacksam för råd

• GrönaDruvan
    ciwny skrev 2017-01-14 12:53:06 följande:
    Då vi fortfarande sitter på två olika boenden, varav min lägenhet är en etta i innerstan med sovloft, så ska väl boendefrågan lösas. Dock pendlar jag till jobbet vilket blir för långt från pappans lägenhet. Planerar att jobba fram till sommarlovet i slutet av juni så sedan ska väl flytten ske. Kör oftast motorcykel vilket kanske kan bli lite klurigt den här säsongen då kläderna verkar krympa lite nu för tiden... ????

Utöver det har vi en skidresa bokad, en Japanresa bokad i april och en resa till Spanien första veckan i september. Håller tummarna för att allt fungerar men Japan var bokat sedan innan så man får ta det som det kommer. Funderar på utökad försäkring för första gången om man skulle vilja söka vård eller kolla upp något efter flygresan. Någon som har tips?

I övrigt planerar jag att jobba på och försöka njuta!
    Grattis!
    Att symptomen avtar nu är ju inget konstigt alls. Du är dessutom inne i "spökveckorna", och då brukar man inte känna så mycket.
    Med mitt första barn hade jag knappt ingen mage innan vecka 17.
    Nu har jag ganska stor mage, men dels har jag varit gravid innan och dels väntar jag tvillingar.
    Tror nog inte att du behöver oroa dig, det är väldigt ovanligt att något sker om du sett att allt är bra i den veckan du gjorde!
Svar på tråden BF 1-15 Juli