• Popetot

IVF februari 2017

Drar igång en februaritråd. Har blivit nekad start mina två senaste mens så är garanterad start nästa vecka.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Har gjort två icsi förra året (manlig faktor). Aldrig fått något till frysen. Detta blir vår sista ivf då det tar så oerhört hårt på oss mentalt.

Någon mer som startar i februari som jag kan stöta och nöta och utbyta tankar med?

• Svar på tråden IVF februari 2017
  • Sjuttiosjuan
    Jessa01 skrev 2017-02-13 14:15:45 följande:

Vi ska också dit på fredag! Då håller vi tummarna för oss nu :)

Ja men verkligen! Hur många dagar har du sprutat? Och vad får du för dos?

Eftersom vi har så dåliga förutsättningar så har vi fått plocka trots dåliga resultat på vul, dom tror aldrig dom kommer få ut mer än 3 så vi är glada om vi får ett men två skulle ju vara fantastiskt. Tänk vad olika förutsättningar vingar allihopa :)
  • Millilo
    Popetot skrev 2017-02-13 11:23:17 följande:

Äggplock gjort! Grät mig genom det. De andra gångerna har det gått bra men denna gången gjorde det väldigt ont. Fick ut 19 ägg!! Helt galet. Trodde det skulle bli färre denna gång men icke. Gissar att kanske hälften är mogna men det får vi veta i morgon när dom ringer. Nu ska jag bara ligga på soffan hela dagen och bli ompysslad. Tufft för min man att se vilken skillnad det var på mig denna gång mot förra. Kände sig hjälplös.

Å förstår verkligen att det gjorde ont! Grattis till alla ägg. Hoppas du ändå kan få en skön dag i soffan!
  • pigan86
    Popetot skrev 2017-02-13 12:54:28 följande:
    Det ska jag :) Hoppas jag inte skrämt upp dig med mitt ägplock idag. De andra två har som sagt varit mycket enklare. Jag håller tummarna för dig i morgon!
    Jag är en mespropp när de kommer till smärta så förväntar man inte att det ska vara smärtfritt faktiskt. Blir nog en pärs men det är de förhoppningsvis värt i slutändan ;)
  • Millilo
    FiaW skrev 2017-02-13 12:20:58 följande:

Har pratat med kliniken nu och hon sa bara ett stort grattis och att vi skulle försöka njuta av situationen så mycket vi kunde. Det var rätt att jag slutat med nässprayen.
    Hon sa också att det inte alls var ovanligt att kvinnor blev gravida under nedregleringen. Min teori är att det var bra för min kropp att dämpa de egna hormonerna lite, skulle inte förvåna mig om ganska många kvinnor har östrogen-dominans pga bl.a. p-piller och att den obalansen ställer till det för fertiliteten.

Eftersom jag haft två MF tidigare är jag såklart jätterädd att det ska hända igen, men jag ska ändå försöka njuta.
    Jag har bestämt mig för att ta ett graviditetstest till snart, ifall det andra ev. skulle kunna ha visat fel.

Det här är så osannolikt!!

Supergrattis!! Vad härligt. Håller alla tummar att det går bra nu.
  • pigan86
    Sjuttiosjuan skrev 2017-02-13 14:09:31 följande:
    Det kommer gå toppen! Båda mina äggplock har varit i princip smärtfria men jag har ju bara fått ut ägg också, det spelar så klart roll. Men oroa dig inte, du kommer klara det galant!!!

Planera inte in något efter bara, man blir utmattad både fysiskt och mentalt.

Kram och lycka till!
    Min karl hade planerat en dejtkväll imorgon, är ju trots allt alla hjärtansdag. Som TUR är så hade han inte bokat bord nånstans, däremot har han bokat hotell till oss. Så mys uppe på hotellrummet är de enda jag vågade lova honom. Men de blir nog bra ändå, ligga i sängen och kolla film + roomservice :)

Kramar
  • pigan86
    Jessa01 skrev 2017-02-13 14:14:58 följande:
    Fortsatt samma dos. Läkaren förberedde oss på att det ev inte blir äggplock
    Håller tummarna att äggen växer ikapp så ni slipper avbryta <3 kram
  • Millilo
    Busfrö10 skrev 2017-02-13 08:27:09 följande:

Jävla hormoner... sjuuukt kort stubin... Min sambo och sonen får ta en hel del... Fan vad dåligt samvete man får =/

Jag tycker att lutinus är värst vad gäller det. Idag höll jag på att börja gråta för att boken jag sökte inte fanns i hyllan och då är jag inte direkt så känslosam annars. Det brukar gå fint med sprutorna men så fort jag börjar med lutinus så är det kört. 
  • Millilo
    pigan86 skrev 2017-02-13 15:21:40 följande:
    Min karl hade planerat en dejtkväll imorgon, är ju trots allt alla hjärtansdag. Som TUR är så hade han inte bokat bord nånstans, däremot har han bokat hotell till oss. Så mys uppe på hotellrummet är de enda jag vågade lova honom. Men de blir nog bra ändå, ligga i sängen och kolla film + roomservice :)

Kramar
    Mysa på hotell låter perfektGlad. De sa till mig att det ändå räknas som en operation och att man ska bete sig därefter, alltså typ vara hemma och ta det lugnt. Jag slappade hela kvällen, hade dock rätt ont. Kände mig ändå skönt avslappnad av morfinet och det lugnande.
  • Millilo

Tack för allt pepp! 
    Jag är nu ruvare till en blastocyst och har även en i frysen!

• Sjuttiosjuan
    pigan86 skrev 2017-02-13 15:21:40 följande:

Kramar

Men åh, det låter ju supermysigt:)
Svar på tråden IVF februari 2017