• Popetot

IVF februari 2017

Drar igång en februaritråd. Har blivit nekad start mina två senaste mens så är garanterad start nästa vecka.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Har gjort två icsi förra året (manlig faktor). Aldrig fått något till frysen. Detta blir vår sista ivf då det tar så oerhört hårt på oss mentalt.

Någon mer som startar i februari som jag kan stöta och nöta och utbyta tankar med?

• Svar på tråden IVF februari 2017
  • Arapapegojan

Hej! Vi fick tillbaks en balstocyst i lördags, fyra eller fem till frysen, garanterat fyra men de skulle odla en femte ett litet tag till innan frysen. Jag är så negativ! Mår inte alls bra har gjort IVF 2013 och det gick inte vägen trots blastocyster och flera till frysen. Läkarna är väldigt positiva men jag mår inte alls bra. De säger att det bör ta sig och pratar tom om att det är syskon i frysen. Men jag har blivit besviken så många gånger. Så jag vågar inte hoppas. Och dagarna är så LÅNGA! Skönt att prata av sig med fler i samma sits., är ny här och okunnig. Men min adress osv syns väl inte. Vill hålla det här mellan mig och min man (samt de närmaste vännerna) Kramar och lycka till alla kämpar ?

• Caarina1985
    Arapapegojan skrev 2017-02-13 19:54:29 följande:

Hej! Vi fick tillbaks en balstocyst i lördags, fyra eller fem till frysen, garanterat fyra men de skulle odla en femte ett litet tag till innan frysen. Jag är så negativ! Mår inte alls bra har gjort IVF 2013 och det gick inte vägen trots blastocyster och flera till frysen. Läkarna är väldigt positiva men jag mår inte alls bra. De säger att det bör ta sig och pratar tom om att det är syskon i frysen. Men jag har blivit besviken så många gånger. Så jag vågar inte hoppas. Och dagarna är så LÅNGA! Skönt att prata av sig med fler i samma sits., är ny här och okunnig. Men min adress osv syns väl inte. Vill hålla det här mellan mig och min man (samt de närmaste vännerna) Kramar och lycka till alla kämpar ?

Välkommen!

Läkarna ser säkert ur ett annat perspektiv än vad du gör. Du är så fruktansvärt rädd att bli besviken och de ser ur deras synpunkt hur troligt det är att det skulle lyckas Rent medicinskt.

Jag tycker du ska våga hoppas, det är enda sättet att vinna på. Grynet i din mage känner dina känslor...

Det är ingen fara, ingen ser vem du är. Det enda vi ser är ditt användarnamn. Så vill du vara anonym här så är det okej.
  • cino80

Hej!

Hoppar in i tråden jag med. ????

Efter ett avbrutet försök i december så är vi nu inne på försök två, korta protokollet. Har PCO så det blev en lång stimulering, runt 16 dagar, med tre olika sprutor i slutet. Menopur plus final-f samt Ovitrelle. Pga överstimuleringsrisk så blev det totalfrys. Äggplock i förra veckan med 12 mogna ägg, 8 befruktade och 3 blastocyster till frysen. Så nu väntan på nästa cykel för att komma vidare. Denna eviga väntan. ????

• Sjuttiosjuan
    Jessa01 skrev 2017-02-13 18:34:31 följande:

Idag blir sprutdag 8. Med 350 IE Gonal- F och 0,25 Oralgutran. Jag har rätt dåliga värden, lågt amh och få ägg. så vi får se om vi avbryter och kanske kör långa protokollet istället.

Vet med mig att jag mått väldigt dåligt av Pergotime innan. Och det är såklart inte samma sak men det är därför jag är lite anti hela spray-grejen...

Då har vi samma problematik:( Så sjukt frustrerande att kroppen inte svarar trots höga doser.. Jag tänker försöka köra på trots få blåsor eftersom jag vet att resultatet ändå inte kommer bli så bra som för de flesta här,för oss är tiden knapp och jag vill ta vara på varje litet ägg som kan ha en chans att bli något. Men vi har ju också två försök bakom oss som sett lika dåliga ut trots höga doser hormoner.. så både vi och läkarna vet att vi har dåliga odds.

Andra gången jag kör långa nu, mår bra förutom att jag är lite varm om nätterna, ingen skillnad på utfallet dock så känns som om just jag lika bra kan köra korta. Man är så hjälplös,allt ligger helt i läkarnas händer och man får försöka lita på dom. Men varför vill dom inte höja dosen då?
  • Nube
    Jessa01 skrev 2017-02-13 18:37:03 följande:

Jag trodde inte att jag skulle bli så besviken... Är visst mer inne i svängen än vad jag vill erkänna ;)

Vi får följas åt till plusset helt enkelt. Det finns inget annat alternativ. Målet är liksom det bästa vi kan åstadkomma tycker jag :)

Precis :) Vi får göra så! Läste att du har också låg amh, det har jag också! Så lite förberedd var jag att det inte skulle gå men ändå hoppades jag och blev besviken. Hoppas nästa gång så reagerar jag bättre och får ingen cysta. Jag körde lång protokoll och ska göra det även nästa gång. Hoppas bara mensen kommer snart så att vi kan komma igång igen... Är det första IVF för dig? Hur många blåsor kunde de se?
  • Nube
    Sjuttiosjuan skrev 2017-02-13 20:56:14 följande:

Då har vi samma problematik:( Så sjukt frustrerande att kroppen inte svarar trots höga doser.. Jag tänker försöka köra på trots få blåsor eftersom jag vet att resultatet ändå inte kommer bli så bra som för de flesta här,för oss är tiden knapp och jag vill ta vara på varje litet ägg som kan ha en chans att bli något. Men vi har ju också två försök bakom oss som sett lika dåliga ut trots höga doser hormoner.. så både vi och läkarna vet att vi har dåliga odds.

Andra gången jag kör långa nu, mår bra förutom att jag är lite varm om nätterna, ingen skillnad på utfallet dock så känns som om just jag lika bra kan köra korta. Man är så hjälplös,allt ligger helt i läkarnas händer och man får försöka lita på dom. Men varför vill dom inte höja dosen då?

Hoppas du får bra besked på fredag. Det är verkligen frustrerande :/
  • pigan86
    Caarina1985 skrev 2017-02-13 19:27:24 följande:
    Skönt att redan vara framme. Vi puttrar på norrut efter inlandsvägen i typ 70. Längtar tills vi kommer till Arvidsjaur då ska jag köpa en kaffe :) och sen puttra vidare.

Inte är väl din karl som min..? Det brukar påstås att det alltid är kvinnorna som är söliga. Men hos oss är det nästan alltid jag som får stå och vänta :P Jag brukar reta honom att det är han som är kvinnan i huset.
    Haha då är dem lika, jag är alltid ute i god tid och snabb när man ska iväg medan karl lullar på och får ingenting gjort känns det som :D

Hoppas du fick din kopp kaffe och att de går bra för er att köra. Vi tar E4an norrut imorgon, känns som att åka med livet som insats sånahär dagar :/
  • Sjuttiosjuan
    Nube skrev 2017-02-13 21:04:28 följande:

Hoppas du får bra besked på fredag. Det är verkligen frustrerande :/

Tack! Som sagt, förväntningarna är inte så höga:)
  • Arapapegojan

TAck fina! Jag är avnligtvis en mycket positiv person men när det kommer till det här så faller jag tillbaks i det här negativa tankesättet. FInns ju de som har det värre. Så jag får dåligt samvete att jag gnäller. Men det slutade i en djup depression så det är först nu vi orkat ta tag i IVF igen. Är som du skriver, jag är rädd för alla misslyckade försök.pyret bör ha börjat bo in sig nu om det gått vägen. Tack för dina positiva ord <3

Svar på tråden IVF februari 2017