• Popetot

IVF februari 2017

Drar igång en februaritråd. Har blivit nekad start mina två senaste mens så är garanterad start nästa vecka.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Har gjort två icsi förra året (manlig faktor). Aldrig fått något till frysen. Detta blir vår sista ivf då det tar så oerhört hårt på oss mentalt.

Någon mer som startar i februari som jag kan stöta och nöta och utbyta tankar med?

• Svar på tråden IVF februari 2017
  • Nube
    Jessa01 skrev 2017-02-13 14:14:58 följande:

Fortsatt samma dos. Läkaren förberedde oss på att det ev inte blir äggplock

Hoppas det ser bättre ut på fredag! Jag fick avbryta i fredags innan äggplock då blåsorna var för små trots hög dos av hormonet. Endast en större blåsa och ännu större cysta. Men vi får prova igen nästa månad, jäkla tråkigt men vad ska man göra...
  • Nube
    Millilo skrev 2017-02-13 15:27:01 följande:

Tack för allt pepp! 

Jag är nu ruvare till en blastocyst och har även en i frysen!

Vad härligt! Lycka till :)
  • Nube
    Popetot skrev 2017-02-13 11:23:17 följande:

Äggplock gjort! Grät mig genom det. De andra gångerna har det gått bra men denna gången gjorde det väldigt ont. Fick ut 19 ägg!! Helt galet. Trodde det skulle bli färre denna gång men icke. Gissar att kanske hälften är mogna men det får vi veta i morgon när dom ringer. Nu ska jag bara ligga på soffan hela dagen och bli ompysslad. Tufft för min man att se vilken skillnad det var på mig denna gång mot förra. Kände sig hjälplös.

Vilket fint resultat! Grattis!!
  • pigan86
    Millilo skrev 2017-02-13 15:26:04 följande:
    Mysa på hotell låter perfektGlad. De sa till mig att det ändå räknas som en operation och att man ska bete sig därefter, alltså typ vara hemma och ta det lugnt. Jag slappade hela kvällen, hade dock rätt ont. Kände mig ändå skönt avslappnad av morfinet och det lugnande.
    Då är nog hotell de enda rätta för mig, har svårt att slappna av hittar alltid på saker att göra fast jag borde vila. Tur min karl hade planer på att skämma bort mig, vanligtvis brukar vi inte fira alla hjärtansdag :)
  • FiaW
    Millilo skrev 2017-02-13 15:27:01 följande:

Tack för allt pepp! 
    Jag är nu ruvare till en blastocyst och har även en i frysen!

Heja! :D
  • Caarina1985

Hej allesammans, nu är man ruvare till två stycken jättefina embryo.

Av våra 13 ägg blev 4st befruktade och de har alla utvecklats jättefint (till skillnad från tidigare när många befruktats men utvecklats sämre)

Så nu ligger 2st på långtidsodling till senare i veckan. Å jag får gå runt och känna mig jättegravid när vi ska flytta den 1a (testdag 3e).

• Caarina1985
    Popetot skrev 2017-02-13 11:23:17 följande:

Äggplock gjort! Grät mig genom det. De andra gångerna har det gått bra men denna gången gjorde det väldigt ont. Fick ut 19 ägg!! Helt galet. Trodde det skulle bli färre denna gång men icke. Gissar att kanske hälften är mogna men det får vi veta i morgon när dom ringer. Nu ska jag bara ligga på soffan hela dagen och bli ompysslad. Tufft för min man att se vilken skillnad det var på mig denna gång mot förra. Kände sig hjälplös.

Njut av det fantastiska resultatet. Visst är det märkligt vad olika det kan kännas. Jag känner mig fortfarande alldeles uppsvälld som om jag precis svullat julbord.

Ja, de där männen får tyvärr ta mycket skit. Men förhoppningsvis resulterar det i nått gott =)
  • Caarina1985
    FiaW skrev 2017-02-13 12:20:58 följande:

Har pratat med kliniken nu och hon sa bara ett stort grattis och att vi skulle försöka njuta av situationen så mycket vi kunde. Det var rätt att jag slutat med nässprayen.

Hon sa också att det inte alls var ovanligt att kvinnor blev gravida under nedregleringen. Min teori är att det var bra för min kropp att dämpa de egna hormonerna lite, skulle inte förvåna mig om ganska många kvinnor har östrogen-dominans pga bl.a. p-piller och att den obalansen ställer till det för fertiliteten.

Eftersom jag haft två MF tidigare är jag såklart jätterädd att det ska hända igen, men jag ska ändå försöka njuta.

Jag har bestämt mig för att ta ett graviditetstest till snart, ifall det andra ev. skulle kunna ha visat fel.

Det här är så osannolikt!!

Det finns inte nog med grattis i världen åt er. Vilken härlig gåva. Hoppas att allt går bra och att du kan njuta max av allt..!
  • Caarina1985
    Jessa01 skrev 2017-02-13 13:30:18 följande:

Det är tur att ni finns och att jag har vänner som gjort detta, Jag antar att man kan se detta som en testgång och då vet man vad som väntar.

Men än är inte loppet kört! ;)

Det är ju en klen tröst när man går så hårt in för det här. Men det är bättre att avbryta ett halvdant resultat och använda försöken till gånger med bättre förutsättningar. Men för en öppen dialog med läkaren så kommer ni fram till vad som blir bäst.
  • Popetot
    Nube skrev 2017-02-13 15:59:07 följande:

Vilket fint resultat! Grattis!!

Tack så mycket! Nu gäller det bara att dom bli befruktade. Simmarna är ju inte tiptop. Men klagar inte. Så glad för vår "skörd"
Svar på tråden IVF februari 2017