• OrchidLily

ÄL feb och BIM mars -2017

Tidig början med denna tråd men tänkte att de som denna veckade hade BIM och ska försöka direkt igen kan hitta hit.

Första försöket här, första barnet blev tyvärr mens idag så nästa BIM är alltså 8 mars?

ÄL runt 22 feb.

Någon mer som redan nu vill hoppa in och snart följas åt vägen till ett plus?

Berätta gärna vilka ni är.

Kram

• Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017
  • Nykär15
    littlepixiegrl skrev 2017-03-02 10:07:19 följande:
    Tänker också att hcg fördubblas ca varannan dag, så det är bättre att vänta till helgen och se om det blir en ordentligare ökning :)
    Råkade skicka för fort hahaha. Jag tror du är gravid! För mig har testarna ökat markant varje dag även om det sägs dubblas varannan...för lite ökar det ju varje dag :) jag hade inte kunnat hålla mig när jag hade sett ett sånt streck.
  • Anonym (förstaförsöket)
    Percafluviatilis skrev 2017-03-02 10:17:15 följande:

Fick nån dum nyfikenhetsvåg och tog ett äl-test (idiotiskt) vilket så klart var blankt. Läste dock på testlagrets hemsida att äl-test inte känner skillnad på hcg och lh? Betyder detta att det är kört nu då? Eller kan äl-testen vara blanka även fast man är gravid? Gud känns som denna fråga ställs jämt fast tvärtom - om äl-testen kan vara positiva när man ÄR gravid och det vet jag ju kan slå fel. Känner mig så dum :/

Haha, jag var lika nyfiken. Testade också med äl-test nyss, och fick ett svagt streck, men det kan jag annars få närsomhelst på en cykel, så det är antagligen bara LH som den kände av i mitt fall eftersom Hcg-stickan är helt blank. Inget säkert tecken med streck på äl-test!

Jag inbillar mig att jag ändå är gravid, trots avsaknad av hcg, och att ägget kanske fäste jättesent typ ÄL +10 eller +11 och därför inte syns något på testen än.

• littlepixiegrl
    Nykär15 skrev 2017-03-02 10:24:14 följande:

Råkade skicka för fort hahaha. Jag tror du är gravid! För mig har testarna ökat markant varje dag även om det sägs dubblas varannan...för lite ökar det ju varje dag :) jag hade inte kunnat hålla mig när jag hade sett ett sånt streck.

Var tvungen att testa bara för det! Haha :D

Inte starkare, men det är iaf kvar!

@-`-,-- Isobel Róisín, mitt busfrö, f. 22 maj -09 --,-´-@
  • Milou3
    mickipicki skrev 2017-03-02 10:41:37 följande:

Bim idag . Negativt test. Inväntar mensen nu :(

:(

Du kanske är låghormonare och behöver några dagar till?
  • Nykär15
    littlepixiegrl skrev 2017-03-02 10:52:20 följande:
    Var tvungen att testa bara för det! Haha :D

Inte starkare, men det är iaf kvar!
    Absolut gravid! Grattis!Gravid
  • Emmie79
    littlepixiegrl skrev 2017-03-02 09:32:38 följande:
    Jag testade med Predictor Early i helgen och fick helt blankt. Igår morse fick jag svagt plus på vanliga stickor! :)

Understa bilden har jag mixtrat med, så strecket syns tydligare ;D
    Åh vad roligt, grattis! Vilken dag testade du tidigt?

Jag testade med CB early igår (äl+10) men det blev negativt. Har lovat mig själv att inte testa igen innan bim som är på söndag. Hoppas hoppas att det kan vara så att jag ändå är gravid? 
  • Swn
    RebeccaLouise skrev 2017-03-02 08:05:20 följande:

De är nog lite tidigt att plussa, för allt beror på när ditt ägg fäster. Jag testade oxå från äl+10 med ren besvikelse fre, lör, sön. På måndagen på Bim-1 så fanns något jätte svagt och på Bim så fick jag ett plus :D

Mitt ägg måste fäst på fredagen på äl+10 då jag fick värsta huggande värken och sen ljus rosa flytningar hela helgen.

Ja jag tror också det är för tidigt att testa men det går ju inte att låta bli ;)

Grattis till plusset!
  • Isvattenis

Jag testade idag trots att jag visste att ägget förmodligen inte ens fäst. Knäpp man är.

Beroende på ÄL datum så väntar jag till nästa helg iaf om mensen inte dyker upp innan dess :)

• Lillafisfia

En liten fundering/fråga!!

Hur funkar dte med träning, hur gör ni. jag tränar mycket 5-7 dagar i veckan. Styrka, cardio, klättrar, löpning... Ja varierat helt enkelt. Någon som har koll på hur/om detta påverkar chansen att bli gravid samt hur man ska tänka när man fått ett plus?! Tränar så pass mycket nu för att jag gillar det, för att jag kan och för att jag mår bra av det, men självklar går en eventuell bebis före!! :) 

Någon med koll, erfarenhet eller tankar?!?!!!Tyst

Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017