BF november 2017
Hej alla! Förmodligen är jag en av de första som plussat och räknat ut BF i november i år. Min app säger BF 1/11. :)
Jag plussade idag, 20/2 på BIM-3.
Mycket spännande det här! Ser fram emot att få sällskap i tråden. :)
Hej alla! Förmodligen är jag en av de första som plussat och räknat ut BF i november i år. Min app säger BF 1/11. :)
Jag plussade idag, 20/2 på BIM-3.
Mycket spännande det här! Ser fram emot att få sällskap i tråden. :)
Är det någon här inne som äter lergian comp? Hur mår ni i sånt fall nu, har ni några jobbiga biverkningar? Fick de utskrivna förra veckan men har inte börjat äta dom än..
Jag äter dem, har gjort det i två-tre veckor skulle jag tro. Kräks på morgonen innan jag hunnit ta, mår mycket bättre när jag tagit dem, tar tre ggr per dag. De gånger jag har kräkts strax efter intag av tablett mår jag uselt resten av dagen, helt slut, orklös och illamående. Så hade inte klarat mig utan dem. Inga biverkningar vad jag vet, mår ju fortfarande illa, men som sagt, kräks jag upp dem mår jag miljoner gånger värre. Fick vanlig Lergigan att ta till natten då de inte innehåller koffein. Men de kröp i benen nåt fruktansvärt så jag grät hela natten jag tagit den. Provade tre ggr med flera dagar mellan. Hände samma sak alla gånger. Så de klarar jag inte av. Men compen funkar kanon för mig! Även till natten! Har varit liggande sen 24/3, tack vare tabletterna står jag ut, utan dem hade vart ett rent hvete
Varning för gnäll!!
Är ju fantastisk att vara gravid ibland.. extremt illamående i 1,5vecka, har knappt orkat röra mig eller prata (effektivt när man pluggar på universitet), ibland får jag i mig lite mat ibland spyr jag som en kalv av att bara tänka på mat, täppt i näsan så kan knappt andas = använda koksaltlösning inte nässpray (ingen effekt alls..), virusinfektion i halsen så halsmandlarna är så svullna att jag knappt kan andas den vägen heller (som halsfluss fast utan behandling), viruset har på nåt sätt satt sig i ryggen så är i princip sängliggandes, var på akuten igår åh de sa att jag skulle gå hem åh äta alvedon och dricka te.. vilken briljant idé, Max 2-3koppar per dag är det va.. skitgraviditet åh än är jag bara i v.9 :(
var in på gynakuten för ett par dagar sen eftersom det började rinna färskt blod. Jag vet att jag antagligen är överdrivet nojjig ,en det kändes skönt att få det bekräftat att allt är ok. Hjärtat slog och storleken stämde överens med 8+0 som det var då och jag har nu slutat blöda.
skönt att du får må bra! jag förstår vad du menar med att det också är en oro. jag blir orolig bara mitt illamående pausar några minuter :) Men måste ändå vara skönt att må så bra när du har en 16-månaders hemma också :)
Blir så nervös :( har sen igår känt skarpa hugg långt in i slidan , är i vecka 9+4.
Någon som haft samma utan att det behöver vara nått dåligt eller vet vad det kan bero på?
Blir så nervös :( har sen igår känt skarpa hugg långt in i slidan , är i vecka 9+4.
Någon som haft samma utan att det behöver vara nått dåligt eller vet vad det kan bero på?
Varning för gnäll!!
Är ju fantastisk att vara gravid ibland.. extremt illamående i 1,5vecka, har knappt orkat röra mig eller prata (effektivt när man pluggar på universitet), ibland får jag i mig lite mat ibland spyr jag som en kalv av att bara tänka på mat, täppt i näsan så kan knappt andas = använda koksaltlösning inte nässpray (ingen effekt alls..), virusinfektion i halsen så halsmandlarna är så svullna att jag knappt kan andas den vägen heller (som halsfluss fast utan behandling), viruset har på nåt sätt satt sig i ryggen så är i princip sängliggandes, var på akuten igår åh de sa att jag skulle gå hem åh äta alvedon och dricka te.. vilken briljant idé, Max 2-3koppar per dag är det va.. skitgraviditet åh än är jag bara i v.9 :(
Tack PlusLängtan, då kan åtminstone halsen få lindras lite!!
Tack PlusLängtan, då kan åtminstone halsen få lindras lite!!
Tänkte höra med barnmorskan på tisdag men tills det kollar här om någon vet vad det kan vara eller nån varit ned om liknande.