• celz

BF november 2017

Hej alla! Förmodligen är jag en av de första som plussat och räknat ut BF i november i år. Min app säger BF 1/11. :)

Jag plussade idag, 20/2 på BIM-3.

Mycket spännande det här! Ser fram emot att få sällskap i tråden. :)

• Svar på tråden BF november 2017
  • NinnaE

Hej alla! :)
    Ny i tråden. Mamma sen tidigare till en 7-åring och väntar mitt andra i början av sep.
    Både NIPT och KUB-test gjorda då vi inte är purunga och det såg fint ut.
    Igår tyckte jag att jag kände bebisen för första gången, ngn mer som känt som en sprattlande fisk? Är i v 14.

• Humlan88

Var till gyn igår och skulle kolla. Upp blödningarna. Jag vart väldigt chokad när det visade sig att det inte ens fanns nåt foster i hinnsäcken, helt tomt. Verkar som. Embryot aldrig utvecklades men moderkaka och hinnsäcken gjorde, min kropp trodde den var gravid. Nu sitter jag här och sörjer någon som aldrig visade sig finnas. Märklig känsla :(

• MammaPippi
    Caisas skrev 2017-05-02 22:39:25 följande:

För en vecka sedan började jag blöda. Dagen efter på gynakuten konstaterades ett fördröjt missfall, jag var i vecka 12 och bebisen hade stannat i vecka 9. Går sönder av sorg och saknad, är så jävla tom. Men jag har iallafall min son, min solstråle. Hoppas på ett syskon tidigt nästa vår istället. Så nu lämnar jag er. Gråter Lycka till alla. Hjärta

Åh, beklagar.
  • Jadu
    Humlan88 skrev 2017-05-03 07:35:27 följande:

Var till gyn igår och skulle kolla. Upp blödningarna. Jag vart väldigt chokad när det visade sig att det inte ens fanns nåt foster i hinnsäcken, helt tomt. Verkar som. Embryot aldrig utvecklades men moderkaka och hinnsäcken gjorde, min kropp trodde den var gravid. Nu sitter jag här och sörjer någon som aldrig visade sig finnas. Märklig känsla :(

Usch beklagar verkligen!!
  • MammaPippi
    Humlan88 skrev 2017-05-03 07:35:27 följande:

Åh så tråkigt, var med om samma sak. Man känner sig verkligen hur gravid som helst och så är det bara tomt. För min del så fattade inte heller kroppen att det inte fanns något foster, inga blödningar eller något annat konstigt. Men allt gick bra sen och nu är jag gravid igen - även om det tog ett tag ( vilket det inte alls behöver göra för alla.. ) 
  • Yoss

I vilken vecka hade ni inskrivningen och när har/hade ni kub testet? Hade ni kuben inbokad innan inskrivningen eller gjorde ni det i samband med inskrivningen?

Jag har inskrivningen imorgon (är då 10+4) och har ännu inte bokats in för kub, bör jag var orolig?

Några fler som inte har gjort VUL innan?

• LillaAnna85

Beklagar verkligen Humlan88 och Caisas... Tycker det varit många avbrutna graviditeter i den här novembergruppen, så tråkigt :(

Vi fick se vår sprattlande plutt igår, v 13 <3

• NinnaE
    Yoss skrev 2017-05-03 08:43:09 följande:

I vilken vecka hade ni inskrivningen och när har/hade ni kub testet? Hade ni kuben inbokad innan inskrivningen eller gjorde ni det i samband med inskrivningen?

Jag har inskrivningen imorgon (är då 10+4) och har ännu inte bokats in för kub, bör jag var orolig?

Vi hade inskrivning i v 12 med provtagning för KUB och sedan del 2 (ul ) i v 13. När jag kontaktade MVC första gången bokades dessa tider direkt. Bor i Östergötland.
  • NinnaE
    Yoss skrev 2017-05-03 08:43:09 följande:

....OCH vi hade INTE gjort VUL innan!
  • Yoss
    NinnaE skrev 2017-05-03 09:15:57 följande:
    Vi hade inskrivning i v 12 med provtagning för KUB och sedan del 2 (ul ) i v 13. När jag kontaktade MVC första gången bokades dessa tider direkt. Bor i Östergötland.

Ok, Frågade de om kub när du ringde MVC eller var det något du efterfrågade? (alla har möjlighet att göra kub i mitt län)

Vad skönt då är jag inte ensam med det! Du var aldrig orolig/ nervös inför det UL:et?

Svar på tråden BF november 2017