• celz

BF november 2017

Hej alla! Förmodligen är jag en av de första som plussat och räknat ut BF i november i år. Min app säger BF 1/11. :)

Jag plussade idag, 20/2 på BIM-3.

Mycket spännande det här! Ser fram emot att få sällskap i tråden. :)

• Svar på tråden BF november 2017
  • emmafrick

Såg nu att du var en av dem som hade svarat (läser oftast bara inläggen, inte namnen pga dåligt minne) xD

• Jadu
    PlusLängtan skrev 2017-05-11 14:22:57 följande:

Jag mår illa fortfarande till och från, vilket jag tar som ett bra tecken även om det också är ganska påfrestande.

Oron kommer och går...

Håller tummarna för att det ska gå bra för oss!

Vad jobbigt med illamående. Men som du skriver är de ju ett gott tecken.

Usch idag är jag trött. Förstod inte alls varför klockan ringde..
  • PlusLängtan

Visst är det jobbigt att må illa och sådär, men man saknar det när man inte har det. Spökveckor är inte kul... Det var inte så att jag njöt av dom, förra gången, vilket man borde gjort förstås. Jag tror inte jag kommer göra det den här gången heller...

Emmafrick, vad jobbigt du verkar ha det. Är så jag skäms lite för mitt gnäll, när jag mår långt ifrån lika dåligt som du. Hoppas att det vänder för dig snart.

• NinnaE
    PlusLängtan skrev 2017-05-11 08:05:55 följande:

Hur går det för er alla? Är så tyst här...

Jag trodde bara det var jag här och att alla gått till ngn FB-grupp så jag har lite släppt den här tråden och hittat en annan :)

Jag är i v 15 nu och mår hyfsat. Kräks när jag borstar tänderna, mår illa på tom mage, är flåsig och har hjärtklappning men njuter av att må sååå mkt bättre än de första 12 veckorna! :) Eftersom jag är omföderska har magen kommit med besked också!
  • Jossi
    LillaAnna85 skrev 2017-05-08 10:48:11 följande:
    Självklart får du det, välkommen :)
    Tack!
    Hur gör man för att hoppa in i fb-gruppen?
  • Myysan
    emmafrick skrev 2017-05-11 22:46:37 följande:
    Just nu mår jag " bra " på förmiddagen (äter postafen på morgonen och använder seabanden typ dagligen) framåt EM/kväll när tabletterna börjar avta så blir jag illamående, spyr upp allt jag ätit under dagen och sen somnar jag (typ vid 18), vaknar oftast efter nattning åh försöker få i mig nåt, oftast blir det nudlar.. så tur att man har en sambo, min stackars 2åring har knappt hunnit umgås med mig på flera veckor :( (är i v. 11+5)

Hur går det för dig?
    Du kan ju gå till gynekologen så får du andra tabletter utskrivna. Det har jag fått. Men kan ändå må illa emellanåt och kräka.
  • LillaAnna85
    Jossi skrev 2017-05-12 17:46:04 följande:

Tack!

Hur gör man för att hoppa in i fb-gruppen?

Har dålig koll på det tyvärr, jag är bara med här :)
  • emmafrick
    PlusLängtan skrev 2017-05-12 12:41:23 följande:

Visst är det jobbigt att må illa och sådär, men man saknar det när man inte har det. Spökveckor är inte kul... Det var inte så att jag njöt av dom, förra gången, vilket man borde gjort förstås. Jag tror inte jag kommer göra det den här gången heller...

Emmafrick, vad jobbigt du verkar ha det. Är så jag skäms lite för mitt gnäll, när jag mår långt ifrån lika dåligt som du. Hoppas att det vänder för dig snart.

Neej, gnäll på, alla har ju olika förutsättningar, min förra graviditet var toppen, lite foglossning i slutet åh lite illamående i början men annars rena rama semestern, passa på åh njut av att du har det bekvämt i jämförelse med mig, men gnäll så mycket du behöver, gravidläge är ju inte standard för nån åh allt som är obehagligt är värt att gnälla lite på. Gnäll är på nåt sätt lite magiskt lindrande ;)

Myysan, tack, får kolla upp det, har för mig att bm sa att man skulle gå till vc för starkare piller, får Slå henne en pling nästa vecka! :)
  • MmVb
    Jossi skrev 2017-05-07 21:05:24 följande:

Hejsan!

Är gravid i v.11 med tredje barnet. Bor i Norrköping. Hänger gärna på här om jag får. :)

Hej! 

Kul med fler från Norrköpings-trakten. Bor själv i Skärblacka och är gravid med 3e barnet =) Välkommen! 
Svar på tråden BF november 2017