Anonym (DILF) skrev 2018-08-21 23:38:30 följande:
Åh nej! Det där är en seglivad myt. Den största sexundesökningen av svenska folket någonsin för några år sedan visar att kvinnor toppar runt 20 sedan går det utför. Medan män toppar efter 35 och ligger nästan på top till efter 50. Detta ser du inte minst på hur många män mellan 35 och 55 som är missnöjda med sexlivet och söker sex på annat håll. Samtidigt kan du titta hur mycket unga tjejer som söker både det ena och det andra på tex
Darkside.se Skulle tro att majoriteten av tjejerna där är under 25? ...men givetvis finns det undantag.
Det var siffror tagna helt ur verkligheten som jag och många med mig känner den så tror relevansen i den undersökningen är osignifikant. Om man går efter mäns egna historier är det vedertaget att mäns sexuella peak är mellan 18-25 ca och kvinnors mellan 40-50 ca. Det är ju ganska så markant skillnad mellan könen får man säga.
När det kommer till äldre män och unga kvinnor är det helt andra faktorer som ligger till grund för matchen och attraktionen än mellan en äldre kvinna och ung man även om erfarenhetsperspektivet och viljan att bli dyrkad finns i båda kombinationerna. En yngre kvinna är i sin blomstring upptäckarmässigt och mentalt, dock ännu inte i sin kropp och sin sexualitet, medan en ung man är extremt mycket in sin kropp men inte mentalt vilket han blir först långt senare i sitt liv. Men både den äldre kvinnan och mannen står för mognad, trygghet, sexuell erfarenhet och omhändertagande, något de yngre lockas av som de inte kan få med jämnåriga varav likheten.
För en ung kvinna tror jag det är "daddyissues" bakom i högre utsträckning än "mommyissues" för en ung kille. De är nog mest bara kåta och kan tänka sig avancerat och okomplicerat sex gärna med någon attraktiv kvinna som inte kommer att ställa krav. Den unga kvinnan som söker äldre man är nog mer benägen att få känslor och ha en relation än tvärtom.