• Anonym (Tvåbarnsmamma)

Varför är MILF så hett?

Hej!

Kortfattat: är en kvinna/2-barnsmamma på 45 som brutit upp efter ett låååångt förhållande och nu gett mig ut på krogen som i gamla dar!

Mycket måste ha förändrats under alla dessa år då påfallande många unga killar (ja, 25-30-åringar) stöter på mig och andra kvinnor!

Hur har det blivit såhär?

När jag själv var 25 så var det verkligen inga killkompisar som snackade om äldre tjejer/kvinnor.

Killar, varför är ni så heta...?

• Svar på tråden Varför är MILF så hett?
  • Anonym (Win-win.)

När jag var i 20-årsåldern på 90-talet fanns det INGEN som pratade om "äldre kvinnor".
    En gång fick en kille som då var 20 år ihop det med en 33-åring och det var en snackis i evigheter. Helt sjukt att något sådant kunde hända då.
    Han blev retad i säkert ett år för det.

Minns en annan gång då en i gänget som också var 20 dejtade en 25-åring och vi tappade hakan. Hon var 25 och han bara 20!! Var helt galet. Hon var "äldre" enligt oss.

Tiderna förändras!!

• Anonym (Biogi)
    Miss Sunny skrev 2018-08-21 23:09:49 följande:

Nej, det tror jag nog inte.  Med ung man/mogen kvinna, är båda två på eller mycket nära sin seksuella höjd. Båda är superkåta, och det blir ett riktig kink.

Naturen är ju (tyvärr?) så inriktad att män och kvinnor peakar seksuellt i olika åldrar.

Nu säger jag inte att det aldrig kan bli andra vägen också.

Lite märkligt faktiskt. Men ändå är ju skillnaderna på en nivå som är ok att leva med för de flesta. Klart många yngre kvinnor hamnar i ställa-upp-sex men det är bu ett problem för sig som hamnar om respekt och självrespekt.
  • Cunnilingus18
    Anonym (Tvåbarnsmamma) skrev 2017-04-02 16:09:31 följande:

Hej!

Kortfattat: är en kvinna/2-barnsmamma på 45 som brutit upp efter ett låååångt förhållande och nu gett mig ut på krogen som i gamla dar!

Mycket måste ha förändrats under alla dessa år då påfallande många unga killar (ja, 25-30-åringar) stöter på mig och andra kvinnor!

Hur har det blivit såhär?

När jag själv var 25 så var det verkligen inga killkompisar som snackade om äldre tjejer/kvinnor.

Killar, varför är ni så heta...?

Det är för att killar och män stöter på allt och alla som är av kvinnligt kön idag.
    Men visst det är lite hett med tjejer som är mammor, men det är nog för att de är lite mognare och utstrålar med självkänsla. Vilket yngre tjejer eller de som inte fött barn oftast inte har på samma sätt.
  • Anonym
    Anonym (DILF) skrev 2018-08-21 23:38:30 följande:
    Åh nej! Det där är en seglivad myt. Den största sexundesökningen av svenska folket någonsin för några år sedan visar att kvinnor toppar runt 20 sedan går det utför. Medan män toppar efter 35 och ligger nästan på top till efter 50. Detta ser du inte minst på hur många män mellan 35 och 55 som är missnöjda med sexlivet och söker sex på annat håll. Samtidigt kan du titta hur mycket unga tjejer som söker både det ena och det andra på tex Darkside.se Skulle tro att majoriteten av tjejerna där är under 25? ...men givetvis finns det undantag.
    Dumheter. Den s.k. "sexundesökningen" får du gärna länka till. ;)

Mäns sexuella peak är i 18-25-årsåldern och kvinnors mellan 40-55 på ett ungefär, eller i slutet av deras fertila period.
  • Miss Sunny
    Anonym skrev 2018-08-22 14:48:27 följande:
    Dumheter. Den s.k. "sexundesökningen" får du gärna länka till. ;)

Mäns sexuella peak är i 18-25-årsåldern och kvinnors mellan 40-55 på ett ungefär, eller i slutet av deras fertila period.
    Du har så otvivrlaktig rätt !!  
    Från naturen (biologin) sin sida är det så. Att några tjejer tycker det är rätt spännande med äldre män är nåt helt annat.
  • Anonym (M)

Har kanske med porr att göra

• Pussan
    Anonym (M) skrev 2018-11-29 21:13:31 följande:

Har kanske med porr att göra

Vad har med porr att göra?
  • Anonym (DILF)
    Anonym (Biogi) skrev 2018-08-22 13:37:51 följande:
    Hänvisa till den där stora och pålitliga studien tack :). Vore ju spännande att se urvalet och hur de kommit fram till detta när det inte alls stämmer med hur kvinnor faktiskt säger att det är.
    Okej, läs först hur undersökningen gått till, det handlar alltså inte om någon läsarundersökning, utan en utskickad enkät till över 3000 slumpvis utvalda.

"Deltagarna är registrerade i paneler som avspeglar befolkningsfördelningen i Sverige och har bjudits in slumpmässigt via mejl. Undersökningen är riksrepresentativ avseende kön, ålder och region"

www.aftonbladet.se/relationer/a/L0WVV4/den-mest-omfattande-sexstudien-pa-17-ar

Sedan till själva resultaten Här är tabellerna i helskärm:
    wwwe.aftonbladet.se/redaktion/martin/sextabeller/dag1_mob.html

gå ner till:
    "så ofta känner svenskarna lust, i procent"
    klicka sedan på:
    "visa de som ofta känner lust"
    då ser vi att kvinnornas staplar sjunker med åren, medan mäns staplar först stiger för att ligga högt långt upp i ålder.

Klicka sedan 2 ggr på den blå knappen så får du fram
    "Svenskar som sällan känner lust"
    Där ser vi att kvinnorna tappar lust med åren och att män 18-24 har lägre lust än män 25-49,

Klicka en gång till så kommer man till
    "Svenskar som aldrig känner lust"
    och då ser vi tex att kvinnor 50+ är överrepresenterade, samt att män 18-24  sticker ut.

Så äldre kvinnor och unga män är de i statistiken som faktiskt har lägre lust än genomsnittet.

Detta går inte att bortförklara med vad man känner själv eller vad folk tror, detta är vad svenska folket svarat i en seriös studie där alla samhällsskikt kommit med, inte de som tycker det är kul att svara på sexfrågor.

Men jag är riktigt glad att det finns undantag som tex Miss Sunny och Pussan, hade verkligen önskat att min snart 50 åriga sambo hade haft mer lust kvar. 

• Pentra
    Pussan skrev 2018-08-21 22:34:59 följande:
    De tror att vi är ett bra ligg och efter att ha prövat så vet de! Är jag helt övertygad om. Jag har gjort mycket efter passerade 40 som jag inte vågade mig på i 20-25-årsåldern.

Jo, visst vågar man, vill och kan så mycket mer nu än när man var i 20-25-årsåldern. Dessutom så har sexet kommit in i en helt ny och mycket djupare och närmare dimension. ;-P Nu är det snarare utdragen, lyhörd och njutningsfull älskog ;-P än rent knulla, sprut och slut. Men, alla de gånger som killar under 30 år har kontaktat mig så har jag inte vågat gå vidare. (En gång stod det tom. en 22-åring och väntade på mig efter jobbet...) Är väl misstänksam och funderar över om de verkligen är intresserade, om de kan sin sak, eller om de kanske bara är ute efter att bocka av sin lista och/eller göra ett nytt jack i sin sänggavel... :-/ ... ... Men, ibl så är det iaf tur att inte tjejers kåthet syns lika tydligt som killars. Gjorde en korkad grej idag. Tog på mig ett par tajta jeans och åkte till jobbet, och iom. att de satt åt på rätt ställen så blev jag bara kåtare allteftersom tiden gick. Men; och det visste jag ju; att idag så fanns det ingen att sexbusa med efter arbetets slut, så jag har gått omkring och varit kåt som ett djur i brunst hela dagen utan att kunna göra något åt det... Jag satt tom. i pausutrymmet med ena handen diskret klämd mellan låren för att lugna klittan en stund, men det hjälpte inte särskilt mycket... :-/ ... ... Med vänlig hälsning, Pentra
  • Äntligen18
    Pentra skrev 2018-11-30 01:23:53 följande:

Jo, visst vågar man, vill och kan så mycket mer nu än när man var i 20-25-årsåldern. Dessutom så har sexet kommit in i en helt ny och mycket djupare och närmare dimension. ;-P Nu är det snarare utdragen, lyhörd och njutningsfull älskog ;-P än rent knulla, sprut och slut. Men, alla de gånger som killar under 30 år har kontaktat mig så har jag inte vågat gå vidare. (En gång stod det tom. en 22-åring och väntade på mig efter jobbet...) Är väl misstänksam och funderar över om de verkligen är intresserade, om de kan sin sak, eller om de kanske bara är ute efter att bocka av sin lista och/eller göra ett nytt jack i sin sänggavel... :-/ ... ... Men, ibl så är det iaf tur att inte tjejers kåthet syns lika tydligt som killars. Gjorde en korkad grej idag. Tog på mig ett par tajta jeans och åkte till jobbet, och iom. att de satt åt på rätt ställen så blev jag bara kåtare allteftersom tiden gick. Men; och det visste jag ju; att idag så fanns det ingen att sexbusa med efter arbetets slut, så jag har gått omkring och varit kåt som ett djur i brunst hela dagen utan att kunna göra något åt det... Jag satt tom. i pausutrymmet med ena handen diskret klämd mellan låren för att lugna klittan en stund, men det hjälpte inte särskilt mycket... :-/ ... ... Med vänlig hälsning, Pentra

Jo! Man kan inte dra alla över en kam. Det finns alla sorts killar. Vissa kanske som sagt bara bocka av sin lista, andra vill ha någon erfaren och ganska många vill faktiskt ha en trevlig, rolig relation/förhållanden med er. Sen så har jag läst att män är oftast som kåtast i ungdomen medans kvinnor blir det 35-40+ åldern. Det blir en bra matchning utan tvekan ;)
Svar på tråden Varför är MILF så hett?