• längtarefternr2

Vi som vill plussa i Juli 2017

Hejsan, hur många här inne är det som planerar ett plus nu i juli? Jag har precis haft ägglossning och jag hoppas vi lyckades pricka in, har beräknad mens den 8 juli, några fler som planerar att plussa nu i juli och vill följas åt?

Har nu 10 dagar kvar till mens och brukar få ömma bröst minst en vecka före men ännu inte fått det så jag hoppas det tagit sig, känner mej mer uppblåst och lite typ träningsvärk/molvärk nere i magen. Men jag ska inte dra några förhastade slutsatser.

Vet bara att jag har tidigare haft lätt att bli gravid så länge man prickat ägglossningen då ^^

Vore roligt om någon vill följas åt :)

• Svar på tråden Vi som vill plussa i Juli 2017
  • Stenbock7

Grattis till alla er som plussat!! :D Så kul, hoppas det går vägen för er alla!

Men för oss som får njuta av vin på semestern och invänta nästa ÄL - är det fler än jag som kan bli ledsen hemma inför sambon när man hör andra som lyckats bli gravida eller försöker? Vi har kompisar som precis varit på sitt första ultraljud och där tjejen är lika långt gången som jag skulle varit om jag inte fått missfall i maj :( Det är lite kämpigt emellanåt när man vill såå gärna!

• 2017 bebis
    MagdaB skrev 2017-07-13 11:54:50 följande:

Lite tydligare svar nu :D

Hoppas bara inte på MF ????

Grattis även jag har köpt preciss graviditetstest och ska lägga upp bild men jag ser ett svagt streck hoppas inte blir lurad har försökt i 1,6 år nu!! BMI +3
  • 2017 bebis

Hoppas ni kan hjälpa mig och ser det jag ser ett jätte svagt streck !!
  • Jooosen
    Stenbock7 skrev 2017-07-13 12:02:40 följande:

Grattis till alla er som plussat!! :D Så kul, hoppas det går vägen för er alla!

Men för oss som får njuta av vin på semestern och invänta nästa ÄL - är det fler än jag som kan bli ledsen hemma inför sambon när man hör andra som lyckats bli gravida eller försöker? Vi har kompisar som precis varit på sitt första ultraljud och där tjejen är lika långt gången som jag skulle varit om jag inte fått missfall i maj :( Det är lite kämpigt emellanåt när man vill såå gärna!

Ja samma här! Har två jättenära vänner dom är gravida i typ vecka 30 och 36. Båda på första försöket. Ja är glad för dom såklart men innerst inne känner jag stark avundsjuka :(
  • bebis1998

Ååh grattis 2017 bebis!! Jag ser ett rosa streck, så du är gravid i tidig vecka tror jag! :)

Och grattis till alla som plussat ! Jag är 19 år och ny på FL, vill börja försöka till min nästa ägglossning i slutet av Juli...

• Stenbock7
    Jooosen skrev 2017-07-13 12:11:28 följande:

Ja samma här! Har två jättenära vänner dom är gravida i typ vecka 30 och 36. Båda på första försöket. Ja är glad för dom såklart men innerst inne känner jag stark avundsjuka :(

Mm, förstår precis hur det känns. Man är verkligen inte missunnsam och önskar dom allt väl, men man blir samtidigt påmind om vad man själv vill ha och inte kan få så lätt. Dessutom är inte min sambo lika stressad utan väntar hellre så därför gör det extra ont ibland.. jag bara hoppas att han vill ligga oskyddat runt ÄL igen, tar det inte för givet så därför blir jag nog extra ledsen och besviken.
  • Typtessan
    Stenbock7 skrev 2017-07-13 12:49:20 följande:

Mm, förstår precis hur det känns. Man är verkligen inte missunnsam och önskar dom allt väl, men man blir samtidigt påmind om vad man själv vill ha och inte kan få så lätt. Dessutom är inte min sambo lika stressad utan väntar hellre så därför gör det extra ont ibland.. jag bara hoppas att han vill ligga oskyddat runt ÄL igen, tar det inte för givet så därför blir jag nog extra ledsen och besviken.

Känner likadant! Är 5-6 par nu i vår närhet som har lyckats på försök 1 eller 2. Tro fasen att man blir avis och orolig då..
  • Jooosen
    Stenbock7 skrev 2017-07-13 12:49:20 följande:

Ja precis. Man vill bara få bekräftat att man faktiskt KAN få barn ens, det skulle lugna mig lite. Nu är man mest orolig över det oxå ...
  • cara84
    2017 bebis skrev 2017-07-13 12:09:53 följande:

Hoppas ni kan hjälpa mig och ser det jag ser ett jätte svagt streck !!

Grattis!!!!

Jag ser sträcket

Jag är ju också utomlands, håller mig för att köpa testet... Min bruna blödning är borta, hmm ska hålla mig till imorgon med att testa
  • 2017 bebis
    bebis1998 skrev 2017-07-13 12:14:33 följande:

Ååh grattis 2017 bebis!! Jag ser ett rosa streck, så du är gravid i tidig vecka tror jag! :)

Och grattis till alla som plussat ! Jag är 19 år och ny på FL, vill börja försöka till min nästa ägglossning i slutet av Juli...

Åh tack så mycket !!! Kan inte tro !! ????
Svar på tråden Vi som vill plussa i Juli 2017