• längtarefternr2

Vi som vill plussa i Juli 2017

Hejsan, hur många här inne är det som planerar ett plus nu i juli? Jag har precis haft ägglossning och jag hoppas vi lyckades pricka in, har beräknad mens den 8 juli, några fler som planerar att plussa nu i juli och vill följas åt?

Har nu 10 dagar kvar till mens och brukar få ömma bröst minst en vecka före men ännu inte fått det så jag hoppas det tagit sig, känner mej mer uppblåst och lite typ träningsvärk/molvärk nere i magen. Men jag ska inte dra några förhastade slutsatser.

Vet bara att jag har tidigare haft lätt att bli gravid så länge man prickat ägglossningen då ^^

Vore roligt om någon vill följas åt :)

• Svar på tråden Vi som vill plussa i Juli 2017
  • Cocos222

Hej! Hoppar in här om det är ok. Negativt test idag BIM +2 . Ingen mens i sikte. Hade lite lite rosa flytning på pappret igår. Känt av flera symtom och plussade på bim -4 och -3 (dock efter 10 min) . Kanske kemisk graviditet? :/ Någon som varit med om något liknande? Har alltid mens på dagen som är beräknad. Vid någon enstaka gång har den kommit någon dag Innan.

• Hanna01
    Hha15 skrev 2017-07-11 18:52:00 följande:

Har tagit två tidiga test som båda visade negativt. Har bim om två dagar och har typ som mensvärk. Dock är den inte ihållande, utan kommer korta stunder, vilket det inte brukar göra såhär innan mens... Är också sjukt kissnödig och spänd över magen. Magkänslan säger dock att mensen kommer som planerat! :(

Och hoppas du får ett plus du med <3
  • Hanna01
    längtarefternr2 skrev 2017-07-11 19:00:25 följande:

Tror min mens kommer inatt som det känns nu :(

Får hoppas på bättre lycka nästa månad då, har iaf ägglossnings test kvar hemma oxå :)

Har inte mensen kommit inatt så gör ja ett nytt test imorron bitti men tror inte ja behöver göra ett test :(

Grattis till alla som har plussat :D <3

Håller verkligen tummarna att den INTE kommer <3
  • Hha15
    Hanna01 skrev 2017-07-11 19:26:40 följande:

Och hoppas du får ett plus du med <3

Tack! <3
  • Hormonkarusellen

Testar fredag morgon, om det blir neg ska jg skola in semestern. BIM någon gång mellan Tors och mån.. har dock mensvärk nu, så det blir nog bubbel för mig på fredag

• längtarefternr2
    Hanna01 skrev 2017-07-11 19:28:13 följande:

Håller verkligen tummarna att den INTE kommer <3

Tack, har suttit åh räknat ut lite nu, eftersom min ägglossning va sen den här gången så blir ju mensen oxå sen, trodde min lutealfas va på 11 dagar men tydligen inte. 14 dagar är den åh bim imorgon isf då. Så less, men har iaf prickat ägglossningen så vi får väl se hur det blir. Men stark känsla att mensen kommer inatt :(
  • emmah88

Hej alla. Är helt ny här på fl men har följt tråden i flera dagar.
    Känner att jag också måste få lätta mig lite :) 

Hade ÄL 28/6, myste natten 27-28/6.
    Är idag alltså på ÄL+13 och BIM-3. Har stått emot frestelsen att ta ett test i några dagar nu av rädsla att bli besviken. Har haft ömmande bröst i en vecka (vilket är ganska ovanligt för mig innan mens) och Ikväll har jag molvärk som kommer och går. Nervös att det är mensen som är på g. Har bestämt att ta ett test imorgonbitti om mensen inte hinner komma inatt. Håller tummarna! :)

• Lillako
    emmah88 skrev 2017-07-11 20:20:33 följande:

Är idag alltså på ÄL+13 och BIM-3. Har stått emot frestelsen att ta ett test i några dagar nu av rädsla att bli besviken. Har haft ömmande bröst i en vecka (vilket är ganska ovanligt för mig innan mens) och Ikväll har jag molvärk som kommer och går. Nervös att det är mensen som är på g. Har bestämt att ta ett test imorgonbitti om mensen inte hinner komma inatt. Håller tummarna! :)

Hej. Är väldigt ny här också. Hur räknar du din cykel? Eller har du längre menscykel? (blir väldigt personliga frågor härinne) jag har lite svårt för alla dessa förkortningar och hur alla räknar.. Jag har 28-dagarscykel och ägglossning på dag ca 14. Vilket innebär att jag nu är på ÄL +11 och är BIM (beräknad icke-mens om jag förstått rätt?) då på fredag (när jag egentligen ska ha mens) eller lördag (då mensen faktiskt är en dag sen)?

Fick ett svagt streck imorse, ska ta imorrn igen.

Lycka till, till dig ?
  • Hanna01
    längtarefternr2 skrev 2017-07-11 19:56:31 följande:

Tack, har suttit åh räknat ut lite nu, eftersom min ägglossning va sen den här gången så blir ju mensen oxå sen, trodde min lutealfas va på 11 dagar men tydligen inte. 14 dagar är den åh bim imorgon isf då. Så less, men har iaf prickat ägglossningen så vi får väl se hur det blir. Men stark känsla att mensen kommer inatt :(

Åh då är det det som ställt till det nu alltså! Inte då konstigt att det blivit ner hittills... uppdatera imorgon bitti om hur det gått! <3
  • Hormonkarusellen
    emmah88 skrev 2017-07-11 20:20:33 följande:

Precis som jag, tror dock min äl var senare än vad appen säger, tror drt var 1/7, och BIM på lördag. Hur länge har ni försökt?
Svar på tråden Vi som vill plussa i Juli 2017