• längtarefternr2

Vi som vill plussa i Juli 2017

Hejsan, hur många här inne är det som planerar ett plus nu i juli? Jag har precis haft ägglossning och jag hoppas vi lyckades pricka in, har beräknad mens den 8 juli, några fler som planerar att plussa nu i juli och vill följas åt?

Har nu 10 dagar kvar till mens och brukar få ömma bröst minst en vecka före men ännu inte fått det så jag hoppas det tagit sig, känner mej mer uppblåst och lite typ träningsvärk/molvärk nere i magen. Men jag ska inte dra några förhastade slutsatser.

Vet bara att jag har tidigare haft lätt att bli gravid så länge man prickat ägglossningen då ^^

Vore roligt om någon vill följas åt :)

• Svar på tråden Vi som vill plussa i Juli 2017
  • Ewamaria
    Hormonkarusellen skrev 2017-07-14 21:26:58 följande:
    Ingen diagnos, läkaren ville inte sätta någon "för då börjar du googla och alla är olika" men jag får inte ägglossning och inte mens heller som naturlig följd av det... fått provera för mens, men det har bara löst problemet för stunden och nu fått letrozol. Fick ägglossning, men verkar inte ha lett hela vägen fram. Tyvärr får jag bara äta dem om jag gör vul innan äl, och det innebär att jag med allra största sannolikhet inte kommer få äta dem nu under semestern eftersom gyn har semester och jag inte kan få tid för vul Blev du planerat gravid första gången så detta har kommit senare eller hur ser det ut för dig?

Jag fick också provera ett tag och primolut, fick du några biverkningar? Jag mådde sjukt dåligt och hade sådan Smärta i magen att jag fick sluta. Men sen tog det liksom stopp, det hände inget mer. Hur gick du till väga? Här kan inte Gyn hjälpa mig och fertilitetsmottagningen är inte heller till någon hjälp. Fick nå nummer till någon privatklinik som aldrig svarar. Nej första graviditeten kom som ett brev på posten mitt sista år på gymnasiet. Jag skulle dock undersökas för jag hade typ haft mens (kan räkna på båda händerna) väldigt få gånger sedan den började, och då såg dom att ja va gravid. Men sen efter sonen började jag med nya piller och det kom ju ingen mens då. Det var när jag slutade helt med piller 2015 (tror jag) som jag började inse att mensen fortfarande knappt fanns. Sen började den komma tre veckor på en månad, varannan dag, inte alls och jag hade konstant ont. Sambon fick bära hem mig från affären osv. Så tror det alltid varit så, bara att det "bröt ut" ordentligt efter sonen. Hoppas inlägget ser okej ut. Inte lärt mig riktigt hur man gör än.
  • elil87

Tog ett Clearblue Early idag så fort jag vaknade och det visade ett svagt, svagt blått streck. Både jag och sambon såg det. Är på bim -1 och känner mig så som jag tänker att man kanske känner sig när man är gravid. Har ömma bröst, mår illa och känner mig yr. Kräktes igår på morgonen. Jag har även molvärk som suttit i lite över en vecka nu.

Till min fråga. Jag ville ha ett säkrare svar för att jag ska slippa gå och undra och tog därför ett Clearblue Digital nu, några timmar senare, men det var negativ. Då har jag ju inte använt morgonurin och var på toa senast kanske en timme-halvtimme innan jag testade mig. Vad tror ni, kan det första testet ha varit falskt positivt eller kan det andra ha blivit falskt negativt för att jag inte tog det direkt på morgonen? Ska testa igen imorgon bitti men väntan känns enorm.

• heymary
    elil87 skrev 2017-07-15 09:49:38 följande:

Tog ett Clearblue Early idag så fort jag vaknade och det visade ett svagt, svagt blått streck. Både jag och sambon såg det. Är på bim -1 och känner mig så som jag tänker att man kanske känner sig när man är gravid. Har ömma bröst, mår illa och känner mig yr. Kräktes igår på morgonen. Jag har även molvärk som suttit i lite över en vecka nu.

Till min fråga. Jag ville ha ett säkrare svar för att jag ska slippa gå och undra och tog därför ett Clearblue Digital nu, några timmar senare, men det var negativ. Då har jag ju inte använt morgonurin och var på toa senast kanske en timme-halvtimme innan jag testade mig. Vad tror ni, kan det första testet ha varit falskt positivt eller kan det andra ha blivit falskt negativt för att jag inte tog det direkt på morgonen? Ska testa igen imorgon bitti men väntan känns enorm.

Jag fick falskt positivt på cb early och neg på digitala också men det digitala mäter högre nivåer så det ska man egentligen inte använda förrän bim-dagen eller efter. Vänta några dagar o nästa igen :D
  • Hha15

Och där kom mensen...2 dagar försenad.

Grattis till alla er som plussade i juli! Och för oss andra, som förhoppningsvis får vårt plus i augusti, håller jag alla tummar och tår! :)

• Hormonkarusellen
    Ewamaria skrev 2017-07-14 22:59:16 följande:

Jag fick också provera ett tag och primolut, fick du några biverkningar? Jag mådde sjukt dåligt och hade sådan Smärta i magen att jag fick sluta. Men sen tog det liksom stopp, det hände inget mer. Hur gick du till väga? Här kan inte Gyn hjälpa mig och fertilitetsmottagningen är inte heller till någon hjälp. Fick nå nummer till någon privatklinik som aldrig svarar. Nej första graviditeten kom som ett brev på posten mitt sista år på gymnasiet. Jag skulle dock undersökas för jag hade typ haft mens (kan räkna på båda händerna) väldigt få gånger sedan den började, och då såg dom att ja va gravid. Men sen efter sonen började jag med nya piller och det kom ju ingen mens då. Det var när jag slutade helt med piller 2015 (tror jag) som jag började inse att mensen fortfarande knappt fanns. Sen började den komma tre veckor på en månad, varannan dag, inte alls och jag hade konstant ont. Sambon fick bära hem mig från affären osv. Så tror det alltid varit så, bara att det "bröt ut" ordentligt efter sonen. Hoppas inlägget ser okej ut. Inte lärt mig riktigt hur man gör än.

Var bor du? Jag sökte upp en privat mottagning när jag inte fick hjälp hos min vanliga bm, men fick bara provera där och bytte läkare. Provera gjorde mig så ledsen, extremt humör, men under kort tid som tur är. Men nu fick jag letrozol som hjälper ägglossningen, hade äntligen ägglossning nu för drygt två veckor sedan, sen har inget hänt - varken mens eller plus. Men var hos läkaren efter jag åt pillren och hon kunde se att jag haft ägglossning i alla fall, hade massa inbillningssymptom fram tills jag testade negativt igår, då försvann allt och nu känner jag absolut ingenting ... inte ens mensvärk vilket ju vore mest logiskt

Privat läkare är mitt tips i alla fall, cevita heter det stället jag går till, de är bra på fertilitet , vi kommer få göra utredning där i höst om inget mirakel sker under semestern

Hoppas du kan få hjälp, man ska ju inte ha det så som du beskriver! Absolut inte!
  • Disturbia89

Hej, hoppar in här med! Första gången jag skriver här. Har bara läst otaliga trådar om graviditet förut :) Jag tog ut min p-stav för nästan två månader sen då min sambo och jag planerar att skaffa barn.

Jag har inte haft mens varken under tiden jag hade p-stav eller efter jag tog ut den därför är det väldigt svårt att veta när man har ägglossning osv. Känner mig lite konstig i kroppen det sticker till i tjejmagen lite då och då, mår illa ganska ofta och är uppsvullen i magen. Hoppas såklart det är nåt på gång!!

Grattis till alla som plussat! ????

• Imra

Nu är jag på bim-3. Har haft känningar i magen som jag aldrig brukar känna i snart mer än en vecka, molvärk långt ner i ryggen. Ömma bröst och säkert inbillat mig illamående. (Dock börjar det släppa lite i magen?)

När jag var på bim-5 så testade jag såklart negativt men kunde inte hålla mig ifrån att testa.. Brukar aldrig känna såhär så långt innan bim men känns typ som man inbillar sig allt.

Första gången vi försöker så har absolut ingen aning om hur det kan kännas, men håller tummarna! Men som sagt man vågar ju inte hoppas för mycket. :)

Grattis till alla som fått plus!!

• sedärja

Gravid med andra barnet! ÄL omkring 30 juni, liten blödning 8 juli och "mensvärk" sedan dess, BIM omkring 11 juli och märkligt ömma och styva bröstvårtor sedan några dagar tillbaka. Grattis till er andra som har plussat och lycka till till er som kämpar på!
  • trueblood93

Hej allihopa! Min mens skulle kommit för 12 dagar sen.. flytningar och små stickningar i vänster äggstock, stubin kort som fan.. ingen aning om de är utdragen pms.. Inte plussat än iaf kollade i förrgår. Undra hur länge man ska vänta tills nästa test ..

Svar på tråden Vi som vill plussa i Juli 2017