• längtarefternr2

Vi som vill plussa i Juli 2017

Hejsan, hur många här inne är det som planerar ett plus nu i juli? Jag har precis haft ägglossning och jag hoppas vi lyckades pricka in, har beräknad mens den 8 juli, några fler som planerar att plussa nu i juli och vill följas åt?

Har nu 10 dagar kvar till mens och brukar få ömma bröst minst en vecka före men ännu inte fått det så jag hoppas det tagit sig, känner mej mer uppblåst och lite typ träningsvärk/molvärk nere i magen. Men jag ska inte dra några förhastade slutsatser.

Vet bara att jag har tidigare haft lätt att bli gravid så länge man prickat ägglossningen då ^^

Vore roligt om någon vill följas åt :)

• Svar på tråden Vi som vill plussa i Juli 2017
  • Love-V1
    JohannaMolander skrev 2017-07-14 16:39:58 följande:

Här är en som väntar syskon! Kommer skilja nääästan 2 år (lite mindre) :)

Åh vad mysigt !! :) ska ni ta reda på kön ?
  • Cecini87

Ingen tvekan längre här. Så nu hoppas jag det blir flera plus o att ni andra som redan fått er mens får eran efterlängtade plus i augusti ?
  • Sonaten

En till här som väntar på plus. Precis en sån här tråd jag behöver. Man känner sig så ensam och otålig när man väntar på Bim. Skönt att dela tankar och erfarenheter med andra.

• Sonaten
    Väntar på plus. Vet inte exakt när förra mensen var eller när nästa borde komma. Väntar på bim. Känner efter ibland i kroppen. Magen är väldigt uppblåst senaste dagarna och jag är kissnödig lite oftare än vanligt, tycker jag. Men kan man verkligen ha symptom så tidigt? Första graviditeten hade jag definitivt symptom veckan innan Bim - lite stökig i magen och illamående, hungrig och ohungrig omväxlande. Då lyckades vi på första försöket. Andra graviditeten försökte vi två månader innan det blev plus tredje månaden. De två månaderna när jag inte plussade kände jag mig ändå riktigt gravid. Mycket inbillning gissar jag.
  • Annam85

Känns som jag spammar tråden. Men vill så gärna också få plussa....

Tror ni det finns någon som helst chans? Cb digital neg på onsdag -1 eller-2 innan Bim? Samma sak med rfsu sticka. Helt blank då.

Bim eller Bim +1 idag. Ingen mens i sikte än. Varit onormalt trött idag, även om man är det ändå som småbarnsförälder, pms humör ala grande.. . griper efter halmstrån mest.

Antagligen kommer mensen slå till under kvällen/natten. Men vill ändå inte släppa. Kan det finnas en liten chans kvar att det går få ett streck på stickan imorgon om inte mensen kommit?!

Är en grubbel fia och undra om inte det börjar mola i magen nu bara för jag skriver detta... Skit också. :(

• Ewamaria

Godkväll, jag är ny på fl men har följt tråden ett tag. Jag är 25år och mamma till en grabb som blev 6 nu i år. Min sambo sedan 2,5år blir 28 i år och har nu börjat tjata om att han vill bli pappa. Jag fick hösten 2015 veta att jag har pco, och i mitt fall så betyder det att jag har extremt oregelbunden Mens allt från tre gånger i månaden till en gång i halvåret. Detta har ju då påverkat min Ägglossning som knappt existerar. Vi kör med äl-stickor, Temp och det mesta så har väl hittat Ägglossningen två gånger men utan något resultat. Någon med diagnos här? Hemskt att säga men skönt att se att det finns fler som kämpar, det ger en mer hopp Och man känner sig inte ensam. Vi kommer alla lyckas en dag, på ett eller annat sätt! :)

• JohannaMolander

Haha, kommentaren kom inte med...

Vi vet inte om vi ska ta reda på det eller inte! Kan hända att det får bli en överraskning :)

• Hormonkarusellen
    Ewamaria skrev 2017-07-14 21:03:16 följande:

Godkväll, jag är ny på fl men har följt tråden ett tag. Jag är 25år och mamma till en grabb som blev 6 nu i år. Min sambo sedan 2,5år blir 28 i år och har nu börjat tjata om att han vill bli pappa. Jag fick hösten 2015 veta att jag har pco, och i mitt fall så betyder det att jag har extremt oregelbunden Mens allt från tre gånger i månaden till en gång i halvåret. Detta har ju då påverkat min Ägglossning som knappt existerar. Vi kör med äl-stickor, Temp och det mesta så har väl hittat Ägglossningen två gånger men utan något resultat. Någon med diagnos här? Hemskt att säga men skönt att se att det finns fler som kämpar, det ger en mer hopp Och man känner sig inte ensam. Vi kommer alla lyckas en dag, på ett eller annat sätt! :)

Ingen diagnos, läkaren ville inte sätta någon "för då börjar du googla och alla är olika" men jag får inte ägglossning och inte mens heller som naturlig följd av det... fått provera för mens, men det har bara löst problemet för stunden och nu fått letrozol. Fick ägglossning, men verkar inte ha lett hela vägen fram. Tyvärr får jag bara äta dem om jag gör vul innan äl, och det innebär att jag med allra största sannolikhet inte kommer få äta dem nu under semestern eftersom gyn har semester och jag inte kan få tid för vul

Blev du planerat gravid första gången så detta har kommit senare eller hur ser det ut för dig?
Svar på tråden Vi som vill plussa i Juli 2017