• längtarefternr2

Vi som vill plussa i Juli 2017

Hejsan, hur många här inne är det som planerar ett plus nu i juli? Jag har precis haft ägglossning och jag hoppas vi lyckades pricka in, har beräknad mens den 8 juli, några fler som planerar att plussa nu i juli och vill följas åt?

Har nu 10 dagar kvar till mens och brukar få ömma bröst minst en vecka före men ännu inte fått det så jag hoppas det tagit sig, känner mej mer uppblåst och lite typ träningsvärk/molvärk nere i magen. Men jag ska inte dra några förhastade slutsatser.

Vet bara att jag har tidigare haft lätt att bli gravid så länge man prickat ägglossningen då ^^

Vore roligt om någon vill följas åt :)

• Svar på tråden Vi som vill plussa i Juli 2017
  • vickanj82

Hoppar in här :) Vi hade ett oskyddat samlag runt ägglossning. Hade BIM den 14-16 Juli. Alltså ca 8 dagar sen. Inget plus och ingen mens. Blir frustrerad, varför kommer inte mensen. Har väldigt regelbunden mens och den har aldrig varit så här sen.Visst har jag grav symptom om jag känner efter men försöker att låta bli. Testen säger ju ej gravid. Någon annan som kanske är med om samma sak?

• Ciconiidae
    Wuuaau skrev 2017-07-22 06:11:38 följande:

Hur gick det? Plussade du? :)

Nej, tyvärr inte. Jag fick väldigt väldigt svagt igår tyckte jag. Men idag inget. Hoppas på imorgon igen.
  • Wuuaau
    Ciconiidae skrev 2017-07-22 15:50:13 följande:

Nej, tyvärr inte. Jag fick väldigt väldigt svagt igår tyckte jag. Men idag inget. Hoppas på imorgon igen.

Så synd :/ har du testat igen?

Jag testade nu på morgonen med ett clearblue test för att testa tidigt.. negativt.. nu är jag på BIM-3 eller -5 har inte riktigt stenkol på när mensen ska komma. Hoppas jag att det var för tidigt att testa bara.
  • Sere
    Wuuaau skrev 2017-07-23 06:58:02 följande:

Jag testade nu på morgonen med ett clearblue test för att testa tidigt.. negativt.. nu är jag på BIM-3 eller -5 har inte riktigt stenkol på när mensen ska komma. Hoppas jag att det var för tidigt att testa bara.
    Gör ett nytt om några dar, håller tummarna att plusset kommer för dig då:)

Ps. Stod på min clearblue förpackning att testet bara är 56% tillförlitligt om man tester 4 dagar innan(!) sedan ökar tillförlitligheten för varje dag och är som bäst på BIM eller efter. Bra att veta...
  • Casja
    Sere skrev 2017-07-23 08:23:57 följande:

Gör ett nytt om några dar, håller tummarna att plusset kommer för dig då:)

Ps. Stod på min clearblue förpackning att testet bara är 56% tillförlitligt om man tester 4 dagar innan(!) sedan ökar tillförlitligheten för varje dag och är som bäst på BIM eller efter. Bra att veta...

Det är så svårt men jag försöker vänta mes att testa tills på tisdag, kanske tom onsdag.

Har ni några andra symptom? Jag har PMS och den har varit hemsk de senaste dagarna så jag tror inte att vi lyckades denna gången. Men mitt kaffesug är helt borta och så var det när jag var gravid med våra två pojkar så det finns fortfarande en gnutta hopp.
  • Ciconiidae

Negativt idag äl+10, samma tid som jag plussade med första. Om det är negativt imorgon utgår jag ifrån att jag ej är gravid.
  • Ciconiidae

Vissa plussar efter bim så väldigt olika. Jag utgår från äl när jag testar.
  • Sere
    Casja skrev 2017-07-23 08:33:04 följande:
    Det är så svårt men jag försöker vänta mes att testa tills på tisdag, kanske tom onsdag.

Har ni några andra symptom? Jag har PMS och den har varit hemsk de senaste dagarna så jag tror inte att vi lyckades denna gången. Men mitt kaffesug är helt borta och så var det när jag var gravid med våra två pojkar så det finns fortfarande en gnutta hopp.
    Jag har ingen PMS, inga symptom utöver molande värk kring livmodern som jag haft i över en vecka. Jag ska också försöka hålla mig till onsdag (BIM tis)....
  • Sere

Och nu kom det blod här... gissar att mensen är tidig. Så himla ledsen :(

• Wuuaau
    Sere skrev 2017-07-23 13:17:41 följande:

Och nu kom det blod här... gissar att mensen är tidig. Så himla ledsen :(

Blodliknande flytning här med, räknar med att mensen kommer imorgon eller något (vilket är lite tidigt med, jag som brukar vara väldigt exakt). Jag håller med dig.. så ledsen. Man blir så sänkt varje gång. :(
Svar på tråden Vi som vill plussa i Juli 2017