• längtarefternr2

Vi som vill plussa i Juli 2017

Hejsan, hur många här inne är det som planerar ett plus nu i juli? Jag har precis haft ägglossning och jag hoppas vi lyckades pricka in, har beräknad mens den 8 juli, några fler som planerar att plussa nu i juli och vill följas åt?

Har nu 10 dagar kvar till mens och brukar få ömma bröst minst en vecka före men ännu inte fått det så jag hoppas det tagit sig, känner mej mer uppblåst och lite typ träningsvärk/molvärk nere i magen. Men jag ska inte dra några förhastade slutsatser.

Vet bara att jag har tidigare haft lätt att bli gravid så länge man prickat ägglossningen då ^^

Vore roligt om någon vill följas åt :)

• Svar på tråden Vi som vill plussa i Juli 2017
  • Flisan41

Själv har jag testat med Letrozol i 2 menscykler nu, har prickat ÄL men det har inte tagit sig... Denna månad kör jag utan hormoner och ska äta Rosenrot fram till ÄL. Jag tror att mitt problem är att jag har för tunn slemhinna för att ägget ska kunna fästa. (Egen teori, har mkt sparsam mens). Någon som vet något man kan ta för att göra slemhinnan tjockare?

• hoppaspåbarn2018

Vi planerar att bli gravida, har gjort det läääänge nu men inte velat ta sig.

Men nu är frågan om de tagit sig!?

Jag brukar alltid få mens på dagen. Ömma bröst en vecka innan o molande mensvärk.

4 dagar innan började jag få bruna flytningar och sen kom liknande mensblödning. Fick en fruktansvärd menssmärta, liknande värkar. (Har ett barn innan)

Imorse när jag vaknade så hade jag en fruktansvärd yrsel. Trodde de var vätskebrist. Drack mycket vatten och tog en resorb till frukosten. Sen kräktes jag upp allting och mår fortfarande väldigt illa.

Vad tror Ni??? Kan det vara graviditet fast än jag har en mensblödning?

• Jooosen
    Flisan41 skrev 2017-07-18 11:23:17 följande:

Själv har jag testat med Letrozol i 2 menscykler nu, har prickat ÄL men det har inte tagit sig... Denna månad kör jag utan hormoner och ska äta Rosenrot fram till ÄL. Jag tror att mitt problem är att jag har för tunn slemhinna för att ägget ska kunna fästa. (Egen teori, har mkt sparsam mens). Någon som vet något man kan ta för att göra slemhinnan tjockare?

Har varit hos gyn nyligen och tog upp min sparsamma mens jag får. Hon kollade så min slemhinna och den såg bra ut. Så oroa dig inre i onödan för det. Även fast det kanske KAN vara så i vissa fall!
  • Hormonkarusellen
    Flisan41 skrev 2017-07-18 11:23:17 följande:

Har letrozol hemma, men får inte ta utan läkartid bokad.. verkar vara olika för alla, förstår inte varför de är så noga med mig ? Bra iofs... undrar också kring det med slemhinnan, de sa när jag var inne sist att den var bra, men mensen är redan slut efter bara ett par klara droppar... fattar ingenting - borde inte slemhinnan märkas mer än så?!
  • lyckligast80

Hej!

Hoppas innerligt på ett plus nu i Juli! :)

Detta blir andra månaden vi försöker så denna veckan är det bara ligga i rent ut sagt! Sen den eviga väntan på mens eller inte... Men så spännande! Har en född 07 sen tidigare men det blir första för sambon:)

• Hha15

Alltså jag blir knäpp!

Trodde att jag fick mens bim +3. Hade dock inte alls lika lång mens som jag brukar och inte alls lika mycket mensvärk. Nu fortsätter det dock att småblöda lite då och då.. Inte som vanlig mens, utan mer slemmig (ursäkta...) och mer ljusröd. Kan någon förklara vad som händer?! Tidigt missfall, vanlig mens eller möjligtvis gravid?? Har ej ont, men känner inga gravidsymtom...

• lyckligast80
    Belliiz skrev 2017-07-16 19:05:29 följande:
    Samma urin men inköpt på två olika ställen. Hur kan det skilja så mycket? Har haft ÄL flytningar sen i torsdags och molande värk i magen igår så förhoppningsvis har jag haft ÄL eller är den på gång.
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2017-07-16 17:17:21 följande:

Är tillsammans med en ny man som är yngre än mig och utan barn. Jag har två barn sen tidigare och vi har bestämt oss för att skaffa ett gemensamt barn ????

Jag tog ut hormonspiralen 26/6 och tror att jag fick ägglossning ganska så omgående. Hade ömma bröstvårtor och lätt molande värk på vänster äggstock. Fick trådiga flytningar och en grym sexlust. Vi hade sex nästan hela tiden den veckan ( och fortsättningsvis också)

Två veckor efter fick jag en lite ljusrosa flytning vid ett toabesök men inget mer. Nu är det 3 veckor sen spiralen åkte ut och jag har haft en liten molande värk på vänster sida nästan hela tiden sen ägglossningen men ännu ingen mens.

Den känns otroligt att jag skulle bli gravid på en gång men herregud vilka starka känslor jag har av att få bli gravid. Det är som en drog!!!

Någon som är i samma/liknande sits?

Hej! 
    Är 37 år, 1 barn sen tidigare. Nu ny kille som är yngre än jag och han har inga barn sen tidigare. Nu försöker vi skaffa ett gemensamt. Detta är andra försöket bara så jag är nästan inställd på att det inte kommer gå denna månaden heller.... men man vet aldrig, man kan ha tur=) Bara att kämpa på! 
    Men är sjukt ivrig och kan nästan inte tänka på annat... !

• Sere
    lyckligast80 skrev 2017-07-19 08:02:31 följande:
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2017-07-16 17:17:21 följande:

Är tillsammans med en ny man som är yngre än mig och utan barn. Jag har två barn sen tidigare och vi har bestämt oss för att skaffa ett gemensamt barn ????

Jag tog ut hormonspiralen 26/6 och tror att jag fick ägglossning ganska så omgående. Hade ömma bröstvårtor och lätt molande värk på vänster äggstock. Fick trådiga flytningar och en grym sexlust. Vi hade sex nästan hela tiden den veckan ( och fortsättningsvis också)

Två veckor efter fick jag en lite ljusrosa flytning vid ett toabesök men inget mer. Nu är det 3 veckor sen spiralen åkte ut och jag har haft en liten molande värk på vänster sida nästan hela tiden sen ägglossningen men ännu ingen mens.

Den känns otroligt att jag skulle bli gravid på en gång men herregud vilka starka känslor jag har av att få bli gravid. Det är som en drog!!!

Någon som är i samma/liknande sits?

Hej! 
    Är 37 år, 1 barn sen tidigare. Nu ny kille som är yngre än jag och han har inga barn sen tidigare. Nu försöker vi skaffa ett gemensamt. Detta är andra försöket bara så jag är nästan inställd på att det inte kommer gå denna månaden heller.... men man vet aldrig, man kan ha tur=) Bara att kämpa på! 
    Men är sjukt ivrig och kan nästan inte tänka på annat... !

Stort lycka till!
  • Mammamamma12

Hade BIM+1 igår och testade mig, det vart ett starkt rött streck på C och ett svagt streck på T, kan det va något? Vad tror ni?

• Wuuaau

Vill också plussa i juli!

Hade ägglossning 12-14/7 och har då BIM 26/7. Har från bara några dagar efter äl känt av lite molande värk i "tjejmagen" men vet inte vad det beror på om det skulle kunna vara ett graviditetssymtom? Hur gick det för dig, blev det något plus? ????

Svar på tråden Vi som vill plussa i Juli 2017