• Kakan53

BF april 2018

Då har man fått plusset på stickan och ska ta en till nästa vecka för säkerhetsskull.
    Nu börjar den långa vandringen mot en till bebis i familjen.
    Har en sin på 3 år sen tidigare.
    Jag minns väl förra graviditeten, länge efteråt (alltså flera år) var vår tanke att det inte kommer att blir fler. Dels av anledningen att jag kände att jag inte alls var gjord för att vara gravid men sen tyckte vi att förlossningen var en sjukt otäck upplevelse. Problemet är att min förra graviditet gick fantastiskt bra, inga problem att tala om likaså förlossningen. Så vi har vart oroliga att denna då ska bli värre, för den kan knappast inte bli bättre.
    Men nu får vi se..
    otroligt glada är vi att det lilla lilla klumpen i magen är där den är nu, men oron sitter i lite.

Har börjat få lite illamående, ont i brösten och stickningar/dragningarna livmodern. Så allt är väl som det ska antar jag.

Några fler som vill dela resan mot april och ett nytt tillskott?

• Svar på tråden BF april 2018
  • LovisaTilda

Snart 32 år och har två barn sedan tidigare som är 10 och 8 år gamla. Plussade i torsdags och är beräknad 1/4. Går in i v. 5 nu, alltså fortfarande väldigt tidigt. Har varit skonad från missfall tidigare och kan bara hoppas att det går vägen denna gång. Har ömma bröst och kände molande vår igår. Illamående kan komma i svaga dustar men går snabbt över. Har inte mått illa med mina tidigare barn. Annars symptomfritt ;) Följs gärna åt på vår resa! Lycka till allihop :)

• Emchri

Jag är 26 år och plussade äntligen igår efter att ha slutat med p-piller i november. Jag plussade med digitalt och fick gravid 1-2 veckor men tycker att teststickorna från graviditetskollen visar lite för svaga streck för att det ska kännas helt bra, har bim imorgon.  

• NinjaKarin

Så himla roligt för er alla, grattis!!!! Ska bli roligt att följas åt här i denna tråden!

• LovisaTilda

När har ni tänkt kontakta mvc för inskrivningssamtal? Jag har tänkt ringa i början av nästa vecka, då är jag i v.6. antar att det är lite väntetid och att man kanske får komma dit i v. 8-9 kanske? Var ju 8 år sen jag var gravid sist så minns inte hur det funkar :O och mycket har säkert ändrats sedan dess ;)

• LovisaTilda
    NinjaKarin skrev 2017-07-24 17:41:09 följande:

Så himla roligt för er alla, grattis!!!! Ska bli roligt att följas åt här i denna tråden!

Håller med!! Vad har du för BF? :)
  • limex

Hej!
    Jag plussade i helgen och det är första barnet. Genomgick en helt fruktansvärd abort förra året så är lite nervös, samtidigt så har vi redan gått igenom bland det värsta som kan hända så hoppas det är vår tur nu Glad

• MrsGalotti

Hej,

Plussade igår så bf bör vara nånstans mellan 29/3 och 3/4

Fortfarande chockad då med första barnet tog nästan 5 år innan vi äntligen fick se ett plus på stickan medan den här gången gick det direkt på första försöket! Min dotter fyller 3 i november och jag själv 33 bara ett par veckor efter henne ????

Symtom? Blir illamående när hungrig precis som med ettan men annars inget. Mår mkt bättre än första graviditeten och hoppas bara det inte betyder att nåt är fel denna gång.

• NinjaKarin
    LovisaTilda skrev 2017-07-24 19:35:03 följande:

Håller med!! Vad har du för BF? :)

4 april enligt Natural cykles :) själv då?
  • emizz

Hej alla

Fick vårt efterlängtade plus i helgen så BF blir i början på April :) inte gått så långt och hoppas allt går vägen. Är 32 år och har två barn sedan tidigare 8 och 6 år.

Ehliaz-09 Alice-11 Bebis-18
  • LovisaTilda
    NinjaKarin skrev 2017-07-24 21:02:49 följande:

4 april enligt Natural cykles :) själv då?

1/4 säger de uträknare jag stött på :) men man brukar ju alltid bli justerad på ul till ett något senare datum, eller det har iaf jag blivit i mina tidigare graviditeter ;) har dessutom gått över några dagar med båda. Men det återstår att se :) har ju iaf ett preliminärt datum att förhålla sig till :D
Svar på tråden BF april 2018