• Kakan53

BF april 2018

Då har man fått plusset på stickan och ska ta en till nästa vecka för säkerhetsskull.
    Nu börjar den långa vandringen mot en till bebis i familjen.
    Har en sin på 3 år sen tidigare.
    Jag minns väl förra graviditeten, länge efteråt (alltså flera år) var vår tanke att det inte kommer att blir fler. Dels av anledningen att jag kände att jag inte alls var gjord för att vara gravid men sen tyckte vi att förlossningen var en sjukt otäck upplevelse. Problemet är att min förra graviditet gick fantastiskt bra, inga problem att tala om likaså förlossningen. Så vi har vart oroliga att denna då ska bli värre, för den kan knappast inte bli bättre.
    Men nu får vi se..
    otroligt glada är vi att det lilla lilla klumpen i magen är där den är nu, men oron sitter i lite.

Har börjat få lite illamående, ont i brösten och stickningar/dragningarna livmodern. Så allt är väl som det ska antar jag.

Några fler som vill dela resan mot april och ett nytt tillskott?

• Svar på tråden BF april 2018
  • Fia80

Plussade idag men osäker på bf men jag tror 29 mars eller precis i början av april jag är 37 och har en tjej pp 1 år och en bonus på snart 10 år

Funderar när man ska kontakta sin bm med tror jag gjorde det i v 7 på min lilla tjej

• MrsGalotti
    Fia80 skrev 2017-07-24 23:28:59 följande:

Plussade idag men osäker på bf men jag tror 29 mars eller precis i början av april jag är 37 och har en tjej pp 1 år och en bonus på snart 10 år

Funderar när man ska kontakta sin bm med tror jag gjorde det i v 7 på min lilla tjej

Typ samma bf som jag räknar ut på mig

Undrar detsamma. Förra gången ringde jag direkt jag plussade då det var lite av ett specialfall pga många års ofrivilliga barnlösheten men den här gången känns allt annorlunda, bättre så jag tror inte jag har lika bråttom nu.
  • Nathaliieee

Hej :) här är en till som plussade igår. Vet inte riktigt hur jag ska räkna för fick missfall förra månaden men har testar negativt efteråt och igår kom ett fint plus på testet efter 1min <3

• eiwaliih

Hej, plussade nyligen för någon timme sedan. BF 3 april ???? Överlycklig då förra pluset slutade i MF oktober förra året. följer gärna resan med er, 22 år och detta blir första barnet ????

• NKO

Hej!

Hänger gärna på här också, plussade idag och hoppas det går vägen :) Jag är 22 år gammal och det kommer bli första barnet. Är reda nervös :) 

• eiwaliih

Fanns det någon som kunde göra en facebookgrupp för BF april? Blir mycket lättare där tycker jag :) man får mer följa varandra i en sådan grupp :)

• Sallymustang

Hej allesammans! 

Jag hade inte en tanke på att jag kunde vara gravid förrän jag igår när jag och sambon skulle lägga oss och jag fick lite funderingar. Jag frågade honom; men du....var det inte lite vääl länge sen jag sa att jag hade lingonveckan? Joo svarade han, det var länge sen du sa det och jag har funderat själv på det där. Okej svarade jag, jag får åka in på apoteket och köpa grav.test imorgon (Läs idag). Sagt och gjort...... Tydligt Gravid på stickan och vi är i chock båda två tror jag. Glad Behöver smälta detta, men ska bli så otroligt roligt detta om det går vägen. Är ju så tidigt ännu. Tror i nuläget att det blir en aprilbäbis och hänger gärna i denna tråden framöver. Jag har två döttrar sedan tidigare på 11 och snart 14 och han har inga sedan tidigare. 

Mvh C

• bloommaan

Jag plussade förra veckan, är i v6 nu och enligt egna beräkningar så har jag bf i slutet av mars/början av april :) ska till barnmorskan på inskrivning nu på fredag, känns fortfarande så overkligt då det är första barnet och har längtat så efter att plussa :D

• NinjaKarin
    eiwaliih skrev 2017-07-25 14:28:11 följande:

Fanns det någon som kunde göra en facebookgrupp för BF april? Blir mycket lättare där tycker jag :) man får mer följa varandra i en sådan grupp :)

Jo det bor ju jättebra med en facebookgrupp, tror inte det finna någon än :)
  • Emchri

Kul att vi blivit så många :) går gärna med i en grupp på Facebook men den måste såklart vara dold för alla andra ;) när ska ni ringa och boka tid för inskrivning? Hur länge kan man vänta innan man ringer? Och vad är bra att tänka på när man väljer mvc?

Svar på tråden BF april 2018