• Kakan53

BF april 2018

Då har man fått plusset på stickan och ska ta en till nästa vecka för säkerhetsskull.
    Nu börjar den långa vandringen mot en till bebis i familjen.
    Har en sin på 3 år sen tidigare.
    Jag minns väl förra graviditeten, länge efteråt (alltså flera år) var vår tanke att det inte kommer att blir fler. Dels av anledningen att jag kände att jag inte alls var gjord för att vara gravid men sen tyckte vi att förlossningen var en sjukt otäck upplevelse. Problemet är att min förra graviditet gick fantastiskt bra, inga problem att tala om likaså förlossningen. Så vi har vart oroliga att denna då ska bli värre, för den kan knappast inte bli bättre.
    Men nu får vi se..
    otroligt glada är vi att det lilla lilla klumpen i magen är där den är nu, men oron sitter i lite.

Har börjat få lite illamående, ont i brösten och stickningar/dragningarna livmodern. Så allt är väl som det ska antar jag.

Några fler som vill dela resan mot april och ett nytt tillskott?

• Svar på tråden BF april 2018
  • eiwaliih

Vet inte hur man inboxar här men du kan väl lägga till via namn? Eva-Li Rasmussen heter jag :)

Är även med i en grupp som heter vi gravida med BF 2018 :)

• MrsGalotti
    eiwaliih skrev 2017-07-25 20:36:52 följande:

Vet inte hur man inboxar här men du kan väl lägga till via namn? Eva-Li Rasmussen heter jag :)

Är även med i en grupp som heter vi gravida med BF 2018 :)

För att jag ska kunna lägga till dig i gruppen behöver vi vara vänner på fb (annars kan man inte lägga till med bara namn). Får för mig att man skickar ett pm här genom att klicka på min "nickname" och där nånstans ligger pm-funktionen.
  • LovisaTilda
    MrsGalotti skrev 2017-07-25 19:22:58 följande:

Nu finns den hemliga gruppen men eftersom den är hemlig behöver jag nog bjuda in er en och en via mejladress. Så inboxa mig här på FL så lägger jag till er

Kul initiativ! :D tack för att du fixar!

Jag har skickat ett meddelande till dig.
  • LovisaTilda

Är nu i v. 5 (4+1) enligt min app. BIM +2. Hade en teststicka kvar som jag tog i morse för att se om hormonhalten ökat. Det hade den :) skönt at veta att det går åt rätt håll än så länge!

Här är mina tre teststickor. Den första tog jag på BIM -4 den andra på BIM -3 och den sista då alltså på BIM +2.

• Twoblirthree

Hej!

Helt ny på familjeliv, el iaf som medlem????. Är 32 år och har två döttrar födda 10 och 16. Väntar nu mitt tredje barn. Är i v.5 (4+3) enligt app. Bf 31mars-2april.

Har märkt att jag varit mer kissnödig, trött och hungrig.

Följer gärna med här o läser. Spännande...????

• Lovisatyra

Hej! Hoppas det är ok att jag hoppar in i denna tråden. Jag har precis plussat, vilket var väldigt oväntat. Har precis börjat på ett nytt jobb och jag och min sambo har inte planerat för barn just nu. Vi är jätteglada, men förvirrade ???? Anledningen till att jag började misstänka att jag var gravid var för att jag är så enormt varm i kroppen hela tiden, helt genomsvettig ???? Och jag som alltid brukar frysa, vill nu helst bara gå runt i underkläder hemma ???? Och mina bröst känns stora som meloner. Min mens är lite oregelbunden och därför är det svårt att veta vilken vecka jag är i. Men senast jag hade mens så var mensens första dag den 7 juni. Det borde betyda att jag är i vecka 6-7. Vet inte om BF blir i mars eller april.

• NKO

Är gärna med i Facebook gruppen med skickar mitt namn i PM! :)

• Fia80
    Lovisatyra skrev 2017-07-26 03:29:45 följande:

Hej! Hoppas det är ok att jag hoppar in i denna tråden. Jag har precis plussat, vilket var väldigt oväntat. Har precis börjat på ett nytt jobb och jag och min sambo har inte planerat för barn just nu. Vi är jätteglada, men förvirrade ???? Anledningen till att jag började misstänka att jag var gravid var för att jag är så enormt varm i kroppen hela tiden, helt genomsvettig ???? Och jag som alltid brukar frysa, vill nu helst bara gå runt i underkläder hemma ???? Och mina bröst känns stora som meloner. Min mens är lite oregelbunden och därför är det svårt att veta vilken vecka jag är i. Men senast jag hade mens så var mensens första dag den 7 juni. Det borde betyda att jag är i vecka 6-7. Vet inte om BF blir i mars eller april.

Grattis jag är i samma position som dig med nytt jobb och plus fanns inte pp kartan. Så masaa tabkar i hjärnan
  • Oline

Åh jag vill också vara med i Facebook gruppen, dock vill jag vänta med att gå med i några veckor då jag tyvärr haft flera missfall tidigare :/ hoppas att man fortfarande kan få gå med om några veckor! :) Och grattis till er alla från mig!! Själv har jag bf 2 april :)

Svar på tråden BF april 2018