• Kakan53

BF april 2018

Då har man fått plusset på stickan och ska ta en till nästa vecka för säkerhetsskull.
    Nu börjar den långa vandringen mot en till bebis i familjen.
    Har en sin på 3 år sen tidigare.
    Jag minns väl förra graviditeten, länge efteråt (alltså flera år) var vår tanke att det inte kommer att blir fler. Dels av anledningen att jag kände att jag inte alls var gjord för att vara gravid men sen tyckte vi att förlossningen var en sjukt otäck upplevelse. Problemet är att min förra graviditet gick fantastiskt bra, inga problem att tala om likaså förlossningen. Så vi har vart oroliga att denna då ska bli värre, för den kan knappast inte bli bättre.
    Men nu får vi se..
    otroligt glada är vi att det lilla lilla klumpen i magen är där den är nu, men oron sitter i lite.

Har börjat få lite illamående, ont i brösten och stickningar/dragningarna livmodern. Så allt är väl som det ska antar jag.

Några fler som vill dela resan mot april och ett nytt tillskott?

• Svar på tråden BF april 2018
  • Joseeefiine

Plussade igår svagt.. idag v 5 (4+0) bf 2/4 enligt app. Väntar dock på CB digital test med veckoindikator för att kunna känna mig helt säker. Har en dotter på 2 år. Försökte 2 år med först barnet och det visade sig att jag hade en äggstock tumör som fick opereras bort. Blev gravid snabbt efter. Slutade med p piller i februari 2016 och det har varit en lång väntan igen. . Håller tummarna att allt ska gå bra!

Grattis till er alla!

• eiwaliih

Jag tänker nog ringa redan imorgon för att boka tid för inskrivning, har hört från bekanta i stan med nyfödda att det varit strul att få tider, så det tror jag att jag ska göra för att vara säker :)

• lindizzen

Hade varit jätte trevligt med en fb grupp. Det hade jag gärba velat vara med i.

Jag velar lite om när jag ska ringa bm. Sist gick det ju inte så bra fick mf i v 5. Så väntar nog några veckor innan jag ringer det samtalet.

De brukar ha hälsosamtal mellan v 7-9. Sedan beror det ju på om man får göra kub eller ej. Då ska man göra blodproven i v 10+1. Och sedan ligger ultraljudet i vecka 13 ca.

Går in i v 5 i morgon så väntar nog till jag är i v 7.

• Fia80

Finns det någon fb grupp nu?? Vore bra om den görs hemlig tänker jag . Jag vet inte ens vilken bm jag ska välja denna gång och vill så gärna ha tidigt vul och alla gör ju inte det . Funderar också på att köpa en cl med vecka då kanske man får en hint

• MrsGalotti

Jag kan fixa en fb-grupp och självklart ska den vara hemlig! Fixar strax så kan jag skicka mejlinbjudan till er som inboxar mejladresser. Inbjudan kan dock bara skickas från datorn så det kan jag inte göra ikväll tyvärr men imrn bitti

• MrsGalotti

Behöver bli vän med nån av er för att kunna skapa en grupp. Måste kunna lägga till minst en vän, säger det.

• MrsGalotti

Nu finns den hemliga gruppen men eftersom den är hemlig behöver jag nog bjuda in er en och en via mejladress. Så inboxa mig här på FL så lägger jag till er Skrattande

• lindizzen
    MrsGalotti skrev 2017-07-25 19:22:58 följande:

Nu finns den hemliga gruppen men eftersom den är hemlig behöver jag nog bjuda in er en och en via mejladress. Så inboxa mig här på FL så lägger jag till er

Har inboxat dig min mejl adress. =)
  • Nathaliieee
    MrsGalotti skrev 2017-07-25 19:22:58 följande:

Nu finns den hemliga gruppen men eftersom den är hemlig behöver jag nog bjuda in er en och en via mejladress. Så inboxa mig här på FL så lägger jag till er

Har också inboxat dig min mejladress :)
Svar på tråden BF april 2018