• Jokri85

Vi med BIM September 2017

Hej. Skapar denna tråden så vi alla som vill följas åt med BIM i september kan skriva här.

Min beräknade BIM är 2 september och det är första försöket till vårt andra barn.

?

• Svar på tråden Vi med BIM September 2017
  • Jokri85
    Snultan skrev 2017-09-06 10:02:48 följande:

Har oxå sån molvärk. Och har haft ont i ländryggen. Men har ju ett stillasittande jobb oxå.

Idag är jag ensam på jobbet till kl 13. Mår jätte konstigt... öm i hela buken, illamående, trött, yr lilsom.. ont i ryggen.. funderar om jag skulle gå hem tidigare idag.. får se hur det utvecklas. Hungrig men ingen matlust. Funderar nästan på att fråga nån läkare här om tablett mot illamåendet :P haha

Hur går det för dig ? Har du blivit sämre/bättre?

Jag pluggar så sitter också en hel del. Mitt nya mål ska bli att röra mig 30 min i streck varje dag. Vissa dagar tar jag i mer vissa dagar mindre. Tänkte jag. Läste att det kan vara bra för gravida. 30 min kommer jag nog hinna de flesta dagar. Jag önskar det iaf hahaha

Hoppas du mår bättre snart :)

Har du hittat någon mer grupp?
  • Victoria K

Hade ju bestämt att jag skulle hålla mig borta från sånt som säger kan hjälpa en att bli gravid...så bra det gick! Haha... Beställde precis hem EPA Glandin och ett fertilitetsglidmedel (pre seed). Så detta blir denna månads lilla hjälpmedel. Förr har jag kört med Bisolvon och Rosenrot men Rosenroten fick jag sån pms av så den orkar jag inte med, och Bisolvon är nog inte så bra att dricka flera månader i rad tänkte jag.

Är det någon som ha erfarenhet av EPA Glandin och/eller Pre seed? :)

• Archimedes
    Jokri85 skrev 2017-09-06 12:47:12 följande:

Hur går det för dig ? Har du blivit sämre/bättre?

Jag pluggar så sitter också en hel del. Mitt nya mål ska bli att röra mig 30 min i streck varje dag. Vissa dagar tar jag i mer vissa dagar mindre. Tänkte jag. Läste att det kan vara bra för gravida. 30 min kommer jag nog hinna de flesta dagar. Jag önskar det iaf hahaha

Hoppas du mår bättre snart :)

Har du hittat någon mer grupp?

Vill bara tipsa att det finns en bf maj 2018 grupp som tydligen redan har en fb grupp. Där kan ni ju kika in! :)
  • Loomi
    S79 skrev 2017-09-06 10:45:29 följande:

Imorse kom mensen. Fasen också, jag som verkligen hoppades att den inte skulle komma :( känns skit faktiskt...

Vad tråkigt! Minns hur det kändes när jag försökte bli gravid förra gången! Hur sänkt man blev när man hoppas så mycket. Hur länge har ni försökt?

Inne på första försöket här, BIM 18/9 ca.

• Svea87

Imorn är mens beräknad. Vill inte att den kommer men tror tyvärr den gör det. Tog ett test nyss ett predictor early men inte ens en skugga syntes till. Blev så deppig nu. Kan det vara för att jag tog nu mitt på dagen och att det bara var en timme sen jag kissade? Eller är det kört? Har ett test kvar med vecko indikator. Tänkte ta imorn bitti om mensen ej dykt upp.

• S79
    Milou3 skrev 2017-09-06 11:20:50 följande:

:( usch förstår verkligen den deppiga uppgivna känslan!

Men bara ta nya tag! Tids nog får du ditt plus :)

Tack! Ja jag kommer att ta nya tag men tillåter mig själv att deppa ihop idag. Nya tag imorgon :)
  • S79
    Loomi skrev 2017-09-06 13:35:14 följande:

Vad tråkigt! Minns hur det kändes när jag försökte bli gravid förra gången! Hur sänkt man blev när man hoppas så mycket. Hur länge har ni försökt?

Inne på första försöket här, BIM 18/9 ca.

Jag slutade med p-piller i januari men vi har väl bara försökt seriöst i två månader. Vi har en dotter sen tidigare som kom till väldigt lätt utan seriösa försök så jag var väl inte beredd på att det skulle vara svårare den här gången.

Hoppas att september blir bättre för dig! :)
  • Maliinskii
    Svea87 skrev 2017-09-06 13:54:27 följande:

Imorn är mens beräknad. Vill inte att den kommer men tror tyvärr den gör det. Tog ett test nyss ett predictor early men inte ens en skugga syntes till. Blev så deppig nu. Kan det vara för att jag tog nu mitt på dagen och att det bara var en timme sen jag kissade? Eller är det kört? Har ett test kvar med vecko indikator. Tänkte ta imorn bitti om mensen ej dykt upp.

Ja det kan vara så att du har så pass lite hCG hormon ännu så att det inte ger utslag på testet samt att det var för tätt in på du kissade senast. 
    Tycket att du kan göra som du sa att testa om mensen inte dyker upp imorgon, eller på fredag med morgon urin. 
    Håller tummarna för dig och ett plus Glad

Jag har BIM på fredag men hoppas också innerligt på att den inte dyker upp. Har haft en "tyngd/Kissnödighets känsla" mer eller mindre hela tiden sedan i söndags kväll, men vet inte om det är hjärnan som kanske spelar mig ett spratt för att man så gärna vill att det ska lyckas. 
    Känner du av några symptom?
  • Svea87
    Maliinskii skrev 2017-09-06 14:04:47 följande:

Ja det kan vara så att du har så pass lite hCG hormon ännu så att det inte ger utslag på testet samt att det var för tätt in på du kissade senast. 

Tycket att du kan göra som du sa att testa om mensen inte dyker upp imorgon, eller på fredag med morgon urin. 

Håller tummarna för dig och ett plus 

Jag har BIM på fredag men hoppas också innerligt på att den inte dyker upp. Har haft en "tyngd/Kissnödighets känsla" mer eller mindre hela tiden sedan i söndags kväll, men vet inte om det är hjärnan som kanske spelar mig ett spratt för att man så gärna vill att det ska lyckas. 

Känner du av några symptom?

Gick på toa nyss och såg ut som en lite rosa flytning : ( tror mensen är pågång.. har haft molvärk illamående finnar ont i svanken. Håller tummarna för dig!
  • Maliinskii
    Svea87 skrev 2017-09-06 14:10:39 följande:
    Gick på toa nyss och såg ut som en lite rosa flytning : ( tror mensen är pågång.. har haft molvärk illamående finnar ont i svanken. Håller tummarna för dig!
    okej :(
    Håller tummarna ändå för dig Hjärta
    Tack! gjorde dock ett test imorse som va tok negativt, blev så ledsen. men men får se om den dyker upp på fredag eller inte.. 
    Bara det att denna väntan är så jobbig på om den ska komma eller inte :/
Svar på tråden Vi med BIM September 2017