• Jokri85

Vi med BIM September 2017

Hej. Skapar denna tråden så vi alla som vill följas åt med BIM i september kan skriva här.

Min beräknade BIM är 2 september och det är första försöket till vårt andra barn.

?

• Svar på tråden Vi med BIM September 2017
  • marsen
    AAMLB skrev 2017-09-07 21:14:01 följande:

Vad betyder detta !? Är på dag 17 i cykeln och idag får jag detta utslag på ÄL test. Enligt kalender borde min ÄL varit i tisdags, men igår och idag har jag haft ÄL flytningar.. är testet neg elle pos? Överst är ett helt negativt från en dag efter mensen slutade, det andra testet tog jag idag just pga flytningar... vad tror ni ?

Det kan ju också så att du haft din stegring, i måndags tex om ägglossning borde ha skett i tisdags. Att LH-koncentrationen är på väg ner. Positivt är det när test och kontrollstreck är lika starka. Så hoppas du mös till det riktigt i måndags och tisdags ;)
  • Milou3
    malikan skrev 2017-09-07 21:29:05 följande:

Då har vi samma!

Ja just nu går jag bara och väntar på den så man kan börja nytt försök

Min mens är så satans punktlig så den kommer tyvärr komma på tisdag : / men vore ju skönt om den kom liiite tidigare nu när jag ändå vet att det inte tog sig denna cykel :(
  • knivskrik

Just nu vet jag inte riktigt... Trodde att jag hade bim i början av veckan. Ingen mens, lite småblödningar på toapappret på morgonen som sedan har avtagit under dagen och inte alls varit av menskaraktär. Appen jag fyller i temperaturen i beräknar istället att ägglossning skedde torsdag-fredag förra veckan. Är idag på  cykeldag 34 och jag har haft långa cykler förut även om det brukar hålla sig mellan 27-30 dagar. Önskar bara att de riktigt långa kunde hålla sig borta nu!  

Har också haft sinnessjukt ont i brösten hela veckan. Känns som att de ska sprängas.

Through the darkness of future's past, the magician longs to see. One chants out between two worlds... Fire... walk with me!
  • FruganD
    knivskrik skrev 2017-09-08 08:24:29 följande:

Just nu vet jag inte riktigt... Trodde att jag hade bim i början av veckan. Ingen mens, lite småblödningar på toapappret på morgonen som sedan har avtagit under dagen och inte alls varit av menskaraktär. Appen jag fyller i temperaturen i beräknar istället att ägglossning skedde torsdag-fredag förra veckan. Är idag på  cykeldag 34 och jag har haft långa cykler förut även om det brukar hålla sig mellan 27-30 dagar. Önskar bara att de riktigt långa kunde hålla sig borta nu!  

Har också haft sinnessjukt ont i brösten hela veckan. Känns som att de ska sprängas.

Har du tagit ett grav-test?
  • Isathe

Äl+10 idag, BIM beräknat till tisdag men kan lika gärna vara måndag-torsdag.

Hoppas och önskar å in i hel...te att jag plussar denna månad, samtidigt som jag inte vågar testa.

De som kanske är mina symtom på graviditet är att jag sedan äl+6 haft molvärk till och från som ändrat lite karaktär, började mer som mensvärk men är något annat nu. Nu börjat få ont i bröstvårtorna, men bara om jag tar på dom. Känner mig varm ofta, nästan lite febrig. Sen har jag börjat drömma mer sista dagarna.

Jag skulle så gärna vilja ta ett gravtest men vågar inte, vill inte göra det för tidigt och vill inte bli besviken....
    De sköna i detta är att om vi inte plussar denna gång ska vi på ett första möte för utredning 21/9.

• knivskrik
    FruganD skrev 2017-09-08 08:27:41 följande:
    Har du tagit ett grav-test?
    Japp, i morse. Negativt.
    Through the darkness of future's past, the magician longs to see. One chants out between two worlds... Fire... walk with me!
  • FruganD
    knivskrik skrev 2017-09-08 08:52:04 följande:

Japp, i morse. Negativt.

Men va tråkigt :(
  • Vendelay

Har testat med äl-tester varje dag sedan mens, hela tiden haft inget eller mycket svagt streck förutom i förrgår då det var betydligt starkare än tidigare (men inte som kontrollstrecket). Igår var det återigen svagare. Läste någonstans att vissa har så kortvarig stegring i hormonet att de inte hinner få positiva resultat på ägglossninstest om de inte prickar precis rätt tid på dygnet. Hoppas det stämmer. Jag antar, hoppas, att jag är en av dem. Har faktiskt aldrig fått ett positivt resultat utan även tidigare fått starkare streck och dagen efter svagt igen. Vi har i alla fall legat mycket nu i dagarna så kanske.

Har även fått en tid på gyn för att undersöka ärret efter mitt snitt (2015). Jag är så jäkla rädd att de läkt dåligt på insidan och därför gör det svårare för mig att bli gravid.

• FruganD

Äntligen!

Sjukt ändå vad väl kroppen visar att ÄL är på gång, aldrig tänkt på det tidigare.

(Vattniga flytningar, ökad sexlust och hugg vid äggstocken)

Här ska liggas :D

• knivskrik
    FruganD skrev 2017-09-08 08:58:27 följande:
    Men va tråkigt :(
    Om nu äl skedde förra veckan så är det väl egentligen för tidigt, men besviken blir man ju ändå. Försöker låta bli att bygga upp förväntningar och inte tänka så mycket på det, men det går ju sådär ärligt talat :)
Svar på tråden Vi med BIM September 2017