• sofabulous

Borde Pride avskaffas?

Det är många som tycker att Pride är onödigt och att skattepengar borde läggas på lite vettigare saker. Vad anser ni?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Borde Pride avskaffas?
  • themia
    Finne84 skrev 2017-08-08 11:57:44 följande:
    Jag har aldrig sagt att alla homosexuella är pedofiler, bara att det finns pedofiler bland homosexuella precis som det finns bland heterosexuella. 
    Jag vet förstås inte till 100% vilken av grupperna Gud menade, kanske båda.
    Varför kopplade du ihop pedofiler med homosexuella när nu erkänner att pedofiler finns oavsett sexuell läggning?
    Är det inte så att ändå vill skuldbelägga människor med annan sexuell inriktning är din?

• Finne84
    themia skrev 2017-08-08 12:44:41 följande:
    Varför kopplade du ihop pedofiler med homosexuella när nu erkänner att pedofiler finns oavsett sexuell läggning?
    Är det inte så att ändå vill skuldbelägga människor med annan sexuell inriktning är din?
    Därför att homosexuella har fått en helig ko stämpel!! inget negativt får sägas om dem och jag ville bara uppmärksamma att det finns pedofiler även där trots att de målas omgiviningen som fantastiska perfekta människor med regnbågsfärgade glorior på huvudet av sociala medier.
    Jag vill att sanningen ska komma fram och att alla människor kommer tillbaka till Gud. Och nej han har inte skapat pedofilerna, allt ont i världen kom som en konsekvens av syndafallet, och endast Jesus kan möta, befria och hela människor som är kvar i synden oavsett om de är straighta eller gay.
    Människan från början var syndfri, det var en syndfri människa Gud skapade. Syndafallet kom sen senare.
    Om det är något som skuldbelägger så är det människans eget samvete, och det som är bra är att Gud gett oss alla ett samvete.
  • Aniiee
    Finne84 skrev 2017-08-08 13:43:39 följande:
    Därför att homosexuella har fått en helig ko stämpel!! inget negativt får sägas om dem och jag ville bara uppmärksamma att det finns pedofiler även där trots att de målas omgiviningen som fantastiska perfekta människor med regnbågsfärgade glorior på huvudet av sociala medier.
    Jag vill att sanningen ska komma fram och att alla människor kommer tillbaka till Gud. Och nej han har inte skapat pedofilerna, allt ont i världen kom som en konsekvens av syndafallet, och endast Jesus kan möta, befria och hela människor som är kvar i synden oavsett om de är straighta eller gay.
    Människan från början var syndfri, det var en syndfri människa Gud skapade. Syndafallet kom sen senare.
    Om det är något som skuldbelägger så är det människans eget samvete, och det som är bra är att Gud gett oss alla ett samvete.
    Och därmed är gud inte allsmäktig......

Men ärligt, om du tror att det är bilden av homossexuella så ser du vara vad du (inte) vill se. 
    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • themia
    Finne84 skrev 2017-08-08 13:43:39 följande:
    Du läser bibeln med skygglappar och förutfattade meningar.
    Eden, Adam, Eva, ormen och kunskapens träd är allt skapat av gud.
    Således har gud själv skapet syndafallet. Eftersom han dessutom är allseende visste han att det skulle ske, men han gjorde inget försök att hindra det.
    Konsekvensen av det är att Jesu offer var organiserat av gud och dessutom fullkomligt meningslöst.
    Om du ska hänvisa till gud och bibeln, läs då först vad där står.

(Nej, jag tror varken på gud, Jesus eller syndafallet, ifall någon undrar)

• Dementoria
    Finne84 skrev 2017-07-28 00:33:47 följande:

Jodå. Men bara för att det hela verkar att gå ut på att " se mig, hör mig, hylla mig" och vissa verkar gå till det extrema bara för att få så mycket uppmärksamhet som möjligt. Dessutom så finns barn involverade i det hela och tvingas se hela spektaklet. Jag är nästan övertygad om att det finns en hel del pedofiler där också. Tyvärr finns det pedofiler även bland HBTQ folket något som svenska medier är för rädda för att uppmärksamma eller berätta om.
    Jag menar titta på den där lilla pojken!

Ser det där verkligen normal ut??

Nimzay skrev 2017-07-28 03:53:18 följande:
    Vad är det för nåt??!!! Är det Pride!!??? Var nånstans?! Vidrigt!!!!!!!!!!!SkrikandesKräks
    Fy faaaaaaaaaaaaaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Om jag nån gång ska uppsöka Pride måste det nog helt klart vara nånstans där det antagligen är ett lite mindre äckligt och snuskigt Pride, där folk beter sig mer normalt, typ fjantigt men ändå hyfsat normalt, har liksom fått det för mig att det finns typ hur ska jag säga lite olika sorters Pride på olika ställen, vissa där det finns fler som beter sig vidrigt och andra där folk beter sig mer vettigt, och sen kanske lite olika delar av Pride oxå, alltså då typ vissa som är helt vansinniga och andra som är lite mer vettiga... :/

Men det på dom där bilderna ser ju helt klart förjävligt ut...!!! >:@
    Finne84: du får naturligtvis tycka som du vill men sluta sprid osann dynga. Bilden på den lilla pojken är manipulerad och används ofta som något slags "JAMEN SE VAD PRAJD GÖR MED DE STACKARS BAAAAARNEN".
  • Johnnyorange

Det borde inte avskaffas, men det borde inte finansieras med skattepengar. Dessutom borde det vara totalförbud mot att visa vissa privata kroppsdelar.

I ett pridetåg i Kanada hade man dessutom en åttaårig twerkande pojke. Vart går gränsen för vad man ska tillåta?

• themia
    Johnnyorange skrev 2018-02-04 14:37:58 följande:

Det borde inte avskaffas, men det borde inte finansieras med skattepengar. Dessutom borde det vara totalförbud mot att visa vissa privata kroppsdelar.

I ett pridetåg i Kanada hade man dessutom en åttaårig twerkande pojke. Vart går gränsen för vad man ska tillåta?

Om du ogillar Pride, låt då bli att titta.
    Eller är det för frestande .... ?

• Johnnyorange
    themia skrev 2018-02-05 17:10:43 följande:
    Om du ogillar Pride, låt då bli att titta.
    Eller är det för frestande .... ?
    Ja det är frestande att kolla på för att det är så cringe. 

Men jag skrev inte att jag vill förbjuda pride, dock så kan man inte förvänta sig att man ska få flasha könsdelar och liknande till höger och vänster utan några som helst konsekvenser. 

Sen skulle det inte skada om ni sjws kunde låta bli att bli så butthurt så fort någon kritiserar eran heliga ko pride.
  • themia
    Johnnyorange skrev 2018-02-05 18:49:14 följande:
    Ja det är frestande att kolla på för att det är så cringe. 

Men jag skrev inte att jag vill förbjuda pride, dock så kan man inte förvänta sig att man ska få flasha könsdelar och liknande till höger och vänster utan några som helst konsekvenser. 

Sen skulle det inte skada om ni sjws kunde låta bli att bli så butthurt så fort någon kritiserar eran heliga ko pride.
    Who's hurt?
    Men jag förvånas ständigt över människor som irriteras av andras beteenden trots att de har alla möjligheter att avstå från att ta del av dem.
    Om du inte gillar vad du ser, titta åt ett annat håll.

Svar på tråden Borde Pride avskaffas?