Dementoria skrev 2018-02-06 21:52:48 följande:
Jag borde väl kanske specificerat om man jämför med andra parader av samma "tema" eller vad man ska säga. Karnevalen i Rio, New Orleans osv. Klart man inte kan jämföra Prideparaden med Ånges årliga frikyrkoparad.
Det här med att folk har sex i paraden och visar könsdelar på ett äckligt sätt tror jag mest är snack. Lika väl som de där bilderna folk la in i tråden, manipulerade och falska. Har du personligen sett folk knulla i paraden?
Nej, jag förstod att du inte avsåg 1 majparaden eller så
Men karnevalen i Rios nakenhet vänder jag mig inte emot tex, inte heller de flestas i Prideparaden.
Ja, jag har sett folk låtsas ha sex i paraden, en man i babykjol (eller vad det var, nåt fluff runt midjan hade han, det verkade som att han inte hade något under) och nappflaska i handen stod böjd framåt medan en annan man i skinnremmar i kors över bröstet och en liten skinnlapp framför könsorganet juckade bakom honom, de hade inte sex på riktigt, men barnen (ca 8-10 år tippar jag) blev äcklade och illa berörda och den vuxne de var där med tog med dem bort. Det var inte det enda paret som jag ansåg betedde sig olämpligt, men de var de värsta.
Jag har också sett flera som har visat sitt kön, ingen kvinna faktiskt, bara män och personligen struntar jag i det, men det är ändå en onödig grej som skapar negativitet kring paraden.