Borde Pride avskaffas?
Det är många som tycker att Pride är onödigt och att skattepengar borde läggas på lite vettigare saker. Vad anser ni?
Det är många som tycker att Pride är onödigt och att skattepengar borde läggas på lite vettigare saker. Vad anser ni?
Pride borde vara kvar, men de borde inte få en krona varken av staten eller kommunen.
Tyvärr känns det som det spårat ur det med Pride. Känns snarare som en nutidens freakshow fast det är nog inte riktigt meningen.
De som verkligen inte accepterar homosexuella eller HBTQ rörelsen, får man säga så förövrigt? De får snarare vatten på sin kvarn och tycker nog än mer att det är "sjukligt beteende".
Känner en hel del personer som är homo och bi, de gillar inte det där överhuvudtaget. De vill bara ses och accepteras som vilken annan människa som helst, varken mer eller mindre.
Tyvärr känns det som det spårat ur det med Pride. Känns snarare som en nutidens freakshow fast det är nog inte riktigt meningen.
De som verkligen inte accepterar homosexuella eller HBTQ rörelsen, får man säga så förövrigt? De får snarare vatten på sin kvarn och tycker nog än mer att det är "sjukligt beteende".
Känner en hel del personer som är homo och bi, de gillar inte det där överhuvudtaget. De vill bara ses och accepteras som vilken annan människa som helst, varken mer eller mindre.
Vad är det du tycker är en freakshow? Föreläsningarna på kulturhuset, musikevenemangen i parken, informationstälten? För du tror väl ändå inte att Pride bara är paraden. Du kan ju jämföra paraden med exempelvis den i rio de Janeiro då kommer du snabbt se att Pride paraden inte är något alls. Jag tycker dessutom att paraden är väldigt städad de flesta har helt normala kläder. När kollade du på paraden senast?
Jag har aldrig träffat någon som går i paraden som inte vill ses som en vanlig människa, det är just därför de står upp för HBTQs rättigheter.
Känns inte riktigt som du förstod mitt inlägg. Det är inte som vanliga människor man framstår om man ser till vissa element i dessa parader.
Ja jag har sett mer än tillräckligt både i Sverige och ngr europiska städer.
Det är det som syns utåt och jag tror att det kan späda på synen på HBTQ rörelsen som en freakshow. Ja.
Man kan stå upp för alla människors rätt att vara som de är tycker jag. Ibland känns det som HBTQ rörelsen är en helig ko och får aldrig kritiseras ngn del utav den.
Pride bör vara kvar men det kanske inte borde gå igenom centrala Stockholm utan i de invandrartäta förorterna istället. Det är ju där som toleransen för homosexuella är som minst.
"Onödigt" är väl det minsta man kan säga. Om man endast tror att det är en gullig festival där alla kan vara lite crazy och att man vill skrika ut att ,man står för "allas lika värde" kan man nog gå hem igen. Pride utesluter nämligen oliktänkande och portar människor som inte "delar" samma åsikter. En HBTQ-person som är i "fel" parti" är inte välkommen, vilket gör att deras snack om demokrati och respekterandet av alla människor är värt noll. Noll respekt för dessa hycklande människor.
Svar: Nej
Bryr mig inte det minsta.