• sofabulous

Borde Pride avskaffas?

Det är många som tycker att Pride är onödigt och att skattepengar borde läggas på lite vettigare saker. Vad anser ni?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Borde Pride avskaffas?
  • Dementoria
    Johnnyorange skrev 2018-02-06 22:22:23 följande:
    Jag ställde frågan för att jag vill veta vart du tycker gränsen går. Men ser du något problem med att folk blottar sina kön under paraden då?
    Jag har som sagt aldrig sett någon visa könet på paraden. Tuttar har jag sett men det brukar aldrig vara några problem för sådana som du heller, det är väl mest andra mäns penisar du inte vill se? 

Men jag ser inte direkt kopplingen till om jag skulle vara ok med att folk går helnakna på gatan i andra fall också? Skulle du tycka det var ok om folk gick i badbyxor och bikini på IKEA eller på Coop kl 15 en tisdag? Varför inte om du är ok med att dom går så på stranden? Ser du att det haltar lite? Det finns en tid och en plats för klädslar och beteenden.
  • Johnnyorange
    Dementoria skrev 2018-02-06 22:32:12 följande:
    Jag har som sagt aldrig sett någon visa könet på paraden. Tuttar har jag sett men det brukar aldrig vara några problem för sådana som du heller, det är väl mest andra mäns penisar du inte vill se? 

Men jag ser inte direkt kopplingen till om jag skulle vara ok med att folk går helnakna på gatan i andra fall också? Skulle du tycka det var ok om folk gick i badbyxor och bikini på IKEA eller på Coop kl 15 en tisdag? Varför inte om du är ok med att dom går så på stranden? Ser du att det haltar lite? Det finns en tid och en plats för klädslar och beteenden.
    Min poäng är att någonstans går ju gränsen för vad som är ok, och även om jag är hetero så tycker jag inte att det ska vara ok för tjejer att visa intima kroppsdelar under paraden nej. SupersurasunkSara i tråden påstår ju till exempel att ha sett flera män visa sina kön under paraden. Så där borde man kanske ha hårdare kontroller, för sånt förstör ju ryktet för er som stödjer pride. Men ni bara fortsätter försvara paraden med näbbar och klor och vägrar erkänna att det faktist ibland förekommer olämpliga saker. Detta stödjer bara min uppfattning att paraden är en helig ko för de politiskt korrekta i detta land.

Paraden har dessutom spelat ut sin roll här i Sverige då homosexualitet blivit normaliserat. Man försöker dock ibland få det till att heterosexualitet skulle vara något onormalt. För några år sen fanns det ju något som kallades för hetero hatets dag. Så det är inte bara pride motståndarna som hatar.

Pride har spelat ut sin roll, eller så kanske alla minoriteter ska ha en festival varje år som stöds av staten. Jag som har asperger kan ju starta aspergerfestivalen till exempel, och det är ju trevligt att jag kommer få den betald av staten.
  • themia
    Johnnyorange skrev 2018-02-06 22:05:07 följande:
    Ja för om man är 100% politiskt korrekt så tyder det på att man inte tänker själv. Men du kanske vill ha det som i Nordkorea där alla måste tycka likadant?
    Politiskt korrekt är ett skällsord för människor som har en annan åsikt en den egna. För "jag vet ju alltid bäst"

• Nimzay
    themia skrev 2018-02-07 11:47:32 följande:
    Politiskt korrekt är ett skällsord för människor som har en annan åsikt en den egna. 
    Haha ursäkta, men nej...?
  • Nimzay
    Johnnyorange skrev 2018-02-06 22:05:07 följande:
    Ja för om man är 100% politiskt korrekt så tyder det på att man inte tänker själv. Men du kanske vill ha det som i Nordkorea där alla måste tycka likadant?
  • themia
    Nimzay skrev 2018-02-07 11:52:00 följande:
    Haha ursäkta, men nej...?
    Jo, tyvärr. Ursprungligen hade det en annan betydelse, men i det här forumet betyder "politiskt korrekt" oftast att man har en åsikt till vänster om SD

• Ggrodan

Ja Pride borde avskaffas och vill vi ha en parad som symboliserar att kärlek är för alla då ska den inte vara riktad till främst HBTQ personer som sympatiserar om hur stora offer de är i samhället medan barn och djur fortfarande existerar och är riktiga offren för denna värld och alla vuxnas val.

Jag har inget emot att vuxna är med varandra oavsett kön eller läggning go ahead älska på, men pride känns som en fetish - walk för människor som vill leva ut sina exhibitionistiska fantasier i ren egoism och barn ska vistas i detta, det finns gränser, även för människor som inte är hetero.

• Nimzay
    themia skrev 2018-02-07 16:36:26 följande:
    Jo, tyvärr. Ursprungligen hade det en annan betydelse, men i det här forumet betyder "politiskt korrekt" oftast att man har en åsikt till vänster om SD
    Aha okej, det kan jag ju hålla med om, att begreppet pk kan ha en ganska obestämd och kanske även lite märklig betydelse i vissa sammanhang, till exempel här på fl. Har hänt att jag själv blivit kallad för ?pk?snöflinga? och sånt någon gång för att jag sa emot någon i något sammanhang, och då är jag ändå snarare till höger om SD i det mesta annars.
  • themia
    Nimzay skrev 2018-02-07 18:13:52 följande:
    Aha okej, det kan jag ju hålla med om, att begreppet pk kan ha en ganska obestämd och kanske även lite märklig betydelse i vissa sammanhang, till exempel här på fl. Har hänt att jag själv blivit kallad för ?pk?snöflinga? och sånt någon gång för att jag sa emot någon i något sammanhang, och då är jag ändå snarare till höger om SD i det mesta annars.
    Kul att vi är överens

• bara jagg
    sofabulous skrev 2017-07-26 08:33:01 följande:

Det är många som tycker att Pride är onödigt och att skattepengar borde läggas på lite vettigare saker. Vad anser ni?

Svar på tråden Borde Pride avskaffas?