• Eliluc

hoppas på plus i augusti , följas åt ?

Hej ! Jag som så många andra vill ju ha det där plusset detta är vårat 3e barn och jag tog ut min P-stav i juli , närmare bestämt den 21 kände starkt av min äl , vilket jag ofta gör . Fler som haft stav och hur långt har det tagit innan ni blev gravida ? Hoppas fler vill följas åt

• Svar på tråden hoppas på plus i augusti , följas åt ?
  • skorpio
    AngieSthlm1 skrev 2017-08-16 13:57:42 följande:

Hej! Nu kommer en fundering och jag vill verkligen veta vad ni tänker. Jag hoppas att jag är gravid och har BIM på söndag. Jag ska på olika events i veckan. Hade ni undvikit alkohol redan nu? Det är såklart inget problem för mig att göra det, jag kommer nog att göra det, men hur tänker ni? Jag har inte körkort och behöver nog tänka till lite bra anledningar till att jag inte dricker så att jag slipper press från sådana som kanske inser att vi försöker bli med barn... 

Ja de där e ju inte lätt... som förra skriver, skyll på medicinering typ att du har halsfluss å går på pecelin å typ 4 dar kvar av beh så du vågar ej dricka alkohol , OM du nu inte vill ta ett glas , Vilket jag tror Inte e skadligt än för dej
  • AngieSthlm1
    skorpio skrev 2017-08-16 14:23:07 följande:
    Ja de där e ju inte lätt... som förra skriver, skyll på medicinering typ att du har halsfluss å går på pecelin å typ 4 dar kvar av beh så du vågar ej dricka alkohol , OM du nu inte vill ta ett glas , Vilket jag tror Inte e skadligt än för dej
    Mensen verkar vara på G märkte jag precis. Hade en liten blödning. Så himla himla himla tråkigt. Jag förstår inte hur man ska kunna vara avslappnad och "cool" kring detta när man längtar så mycket :( 
  • skorpio
    AngieSthlm1 skrev 2017-08-16 14:28:43 följande:

Mensen verkar vara på G märkte jag precis. Hade en liten blödning. Så himla himla himla tråkigt. Jag förstår inte hur man ska kunna vara avslappnad och "cool" kring detta när man längtar så mycket :( 

Nääää Men du ge inte upp än, om du nu förstås inte börjar vrål blöda, lite kan ju komma ändå trots man e gravid, Annars bara upp å på igen <3
  • Citrus1991
    AngieSthlm1 skrev 2017-08-16 14:28:43 följande:

Så var det när vi försökte med nr 1. Jag blev verkligen helt knäpp då, det tog upp all min tid. Det gick så långt att jag var tvungen att lägga av med det. Hittade ett ord ( låter konstigt jag vet haha) som jag alltid sa högt flera gånger när dessa tankar kom upp och även i tankarna så gjorde jag små visor om ordet "knäckebröd" haha. Första bästa ordet jag kom på. Men det funkade konstigt nog att tränga undan de andra tankarna med.

Denna gången var det inte planerat utan vi körde avbrutet samlag med tanken att det kan hände eller så gör det inte det.

Ja önskar dig all lycka till.
  • mammamalin
    skorpio skrev 2017-08-16 13:00:35 följande:
    Nej jag e ner stressad över att jag vill göra kub test å de ska ju vara klart i vecka 13 senast tror jag så hoppas de finns tid till de :-/
    Aah okej då förstår jag! Kan man göra KUB på ert mvc? 
  • mammamalin
    AngieSthlm1 skrev 2017-08-16 13:57:42 följande:

Hej! Nu kommer en fundering och jag vill verkligen veta vad ni tänker. Jag hoppas att jag är gravid och har BIM på söndag. Jag ska på olika events i veckan. Hade ni undvikit alkohol redan nu? Det är såklart inget problem för mig att göra det, jag kommer nog att göra det, men hur tänker ni? Jag har inte körkort och behöver nog tänka till lite bra anledningar till att jag inte dricker så att jag slipper press från sådana som kanske inser att vi försöker bli med barn... 

Om du är innan BIM så tycker jag inte att du behöver tänka så mycket på det. Drick du :) Ingenting går över till en eventuell bebis så tidigt eftersom att den tar näring från gulekroppen (visst heter den så? haha). Tycker inte man ska leva efter att man är gravid innan BIM då blir ju hela livet begränsat efter det :) 
  • AngieSthlm1
    skorpio skrev 2017-08-16 14:49:37 följande:
    Nääää Men du ge inte upp än, om du nu förstås inte börjar vrål blöda, lite kan ju komma ändå trots man e gravid, Annars bara upp å på igen <3
    Tack snälla, just nu är det som en tunn flytning typ och ingen vrålblödning, så jag kanske ska ta ett "chill pill ett tag! Cool
  • skorpio
    mammamalin skrev 2017-08-16 15:07:31 följande:

Aah okej då förstår jag! Kan man göra KUB på ert mvc? 

Nja tror inte de, på mitt förra kunde man de men med nedskärningar å allt (tog t.o.m bort ul maskinerna ) så e det flyttat till större städer runt om! Så här blir de samtal om de å boka tid i stora staden haha
  • Hjärtat80
    Kontrollfreak skrev 2017-08-16 13:09:59 följande:
    Har testat nu o det var negativt. Måste varit ett falskt plus eller ett tidigt missfall kanske. Dock bara första försöket, tog ju ut spiralen 20/7. Men håller med dig, nästa gång ska jag inte testa innan bim, man blir bara besviken. Men nu är det bara att hålla kolla på äl och köra på. Kanske funkar det denna gång ????
    Nej vad tråkigt :( Lycka till nästa månad :)
  • Hjärtat80
    Citrus1991 skrev 2017-08-16 13:08:54 följande:
    Åharregud jag tog ett test precis. Det blir ett litet syskon till min lilla dotter ????
    Åh, grattis!!! Så roligt :)
Svar på tråden hoppas på plus i augusti , följas åt ?