• Erna90

Bli gravid efter missfall

Jag och sambon lyckades en andra gång bli gravida på 2a försöket, men drabbades dessvärre av missfall i mitten av augusti runt vecka 9. Nu hoppas vi bli gravida igen så snart som möjligt då vi önskar syskon hyfsat tätt. Har en son född januari -16.

Fler som är i samma sits och vill dela tankar?

• Svar på tråden Bli gravid efter missfall
  • emizz

Åååhhh sitter här i soffan och funderar på om jag ska testa med mitt predictor early som ligger i badrummet!! Haha tänkte testa imorse men stod på mig och nu är jag super nyfiken haha men vill inte bli besviken...inte morgonurin då ju men det det bränner i bröstvårtorna från och till samt lite ont i livmoderområdet från och till....igår provade jag en ny dricka som jag tyckte va äcklig och t.o.m klöktes efter det gör jag ALDRIG! i vanliga fall utan fryner på näsan bara

Ehliaz-09 Alice-11
  • Lycklig88

Hej alla. Har inte varit så aktiv här utan kollar mest emellanåt. 
    Fy vad segt livet är. Jag har de jättebra med sambo, son på snart 9 år , hund,katt och hus.. men inget plus :( Vill så gärna ha fler barn och ett gemensamt med min sambo. Jag fick missfall för snart 3 månader sen och vi har försökt sen dess. Dock har mensen blivit lite konstig och har alltid haft 28 dagar emellan.. nu är den 5 dagar sen typ.. Det är ju inte så länge vi försökt efter det, men vi blev gravida på försök 3 sen va jag gravid till v.11 och sen har vi försökt så fort jag slutade blöda. Så jävla segt. Händer liksom ingenting. Testade med ägglossningstest nu senast och enligt dom hade jag inte ens ägglossning. Alla får verkligen barn nu också. Känner typ ingen glädje med något fast att jag har många saker jag borde glädjas åt. Vi ska på resa om 2,5 vecka och det känns inte heller roligt fast att jag alltid annars älskar att resa. Känns bara blä allting. 

• CinnamonGirl
    emizz skrev 2017-11-18 13:31:34 följande:

Åååhhh sitter här i soffan och funderar på om jag ska testa med mitt predictor early som ligger i badrummet!! Haha tänkte testa imorse men stod på mig och nu är jag super nyfiken haha men vill inte bli besviken...inte morgonurin då ju men det det bränner i bröstvårtorna från och till samt lite ont i livmoderområdet från och till....igår provade jag en ny dricka som jag tyckte va äcklig och t.o.m klöktes efter det gör jag ALDRIG! i vanliga fall utan fryner på näsan bara

Ehliaz-09 Alice-11
    Jag vet hur det känns, man vill bara testa och veta NU om man blivit befruktad...
  • CinnamonGirl
    Lycklig88 skrev 2017-11-20 11:14:14 följande:

Hej alla. Har inte varit så aktiv här utan kollar mest emellanåt. 
    Fy vad segt livet är. Jag har de jättebra med sambo, son på snart 9 år , hund,katt och hus.. men inget plus :( Vill så gärna ha fler barn och ett gemensamt med min sambo. Jag fick missfall för snart 3 månader sen och vi har försökt sen dess. Dock har mensen blivit lite konstig och har alltid haft 28 dagar emellan.. nu är den 5 dagar sen typ.. Det är ju inte så länge vi försökt efter det, men vi blev gravida på försök 3 sen va jag gravid till v.11 och sen har vi försökt så fort jag slutade blöda. Så jävla segt. Händer liksom ingenting. Testade med ägglossningstest nu senast och enligt dom hade jag inte ens ägglossning. Alla får verkligen barn nu också. Känner typ ingen glädje med något fast att jag har många saker jag borde glädjas åt. Vi ska på resa om 2,5 vecka och det känns inte heller roligt fast att jag alltid annars älskar att resa. Känns bara blä allting. 

Visst känns det deppigt men man får kämpa på. Det kan ta tid för kroppen att återställa sig, speciellt om man gått så långt. Kämpa på!
  • Tumvante

HCG har stigit som det ska!!!!

Jag börjar nytt jobb i december... omg omg omg

HCG idag på ÄL+17 var 203. Fördubbling i genomsnitt på 1.6 dagar.

Vågar man hoppas? 65% chans...

• 33villbligravid

Ja, inte förstår man hur kroppen fungerar. Har haft spottings ti-lö förra veckan (ungefär då skulle haft mens om den kommit efter missfallet). Ingen ordentlig mens dock och gravtestet visar ett supersvagt streck. 

Nåja, bara att vänta ut det hela. Tycker ju nog gravtestet borde visa helt negativt en månad efter missfall. 

Störigt då inte har koll på cykeln, brukar gå som en klocka annars.

• CinnamonGirl
    Tumvante skrev 2017-11-20 12:55:04 följande:

HCG har stigit som det ska!!!!

Jag börjar nytt jobb i december... omg omg omg

HCG idag på ÄL+17 var 203. Fördubbling i genomsnitt på 1.6 dagar.

Vågar man hoppas? 65% chans...

Grattis till HCG-halter! Känner mig lite avis att ni får ta sådana tester i Danmark... *fniss*
  • Anonym (-)

Hej! Jag glömde skriva här. Jag fick ju mitt första missfall 22 september och blev gravid direkt utan mens :D (blödde i 3 veckor) plussa 2 november, är i vecka 8 denna vecka :) hoppas lille är frisk och stannar nu.

• Wictoria90
    Anonym (-) skrev 2017-11-20 16:39:26 följande:

Hej! Jag glömde skriva här. Jag fick ju mitt första missfall 22 september och blev gravid direkt utan mens :D (blödde i 3 veckor) plussa 2 november, är i vecka 8 denna vecka :) hoppas lille är frisk och stannar nu.

Grattis!! Hoppas verkligen att det går vägen för dig!
Svar på tråden Bli gravid efter missfall