• Mor till Ella

Bim oktober 2017

Då är det dags att skapa en tråd för oss som försöker bli gravida i oktober.

Jag har BIM 1/10

• Svar på tråden Bim oktober 2017
  • Ereya
    bligravid123 skrev 2017-10-05 05:57:06 följande:

Jag har bim 14: de men tror inte så mycket på en graviditet. Jag är 37 år, har inga barn sedan tidigare - inte ens försökt bli gravid- utan kom på att jag vile ha barn i våras.... har väntat med det ( dock inte friviigt. Hade gärna börjat försöka redan i mars-april)mendå jag lever i en relation med en kvinna och sjäva befruktningen måste ske via donator. Jag har alltså allt emot mig... =( vet ju inte ens om jag kan bli gravid vid denna ålder!

Jag känner inga symtom som ni andra skriver om ..ni vet molvärk, humör illamående... allt är precis som vanligt =)

jag fick inte ens utslag på stickorna fast jag tesatde över en vecak och KäNDE min ägglossning...alltså på riktigt. Har alltid vetat typ på minuten när ägget lossnar för jag får så ont - samma den hördagen .... men lik förbenat så inget utslag på ä.l-stickorna.... är det fel på mej?

HUr många gånger har ni andra försökt? Änns lite hopplöst nu men men... skönt att ha de här sidorna på familjeliv att följa...försöker läsa mest de lycliga inlägget där det gått vägen . Tack föratt ni finn alla!

Förlåt om jag är lite trög på bollen, och jag menar absolut inte att vara elak, men om du inte har legat med en man så är det ju rätt svårt för biologin att ha sin gilla gång tänker jag
  • Ankre018

Jag har bim 14: de men tror inte så mycket på en graviditet. Jag är 37 år, har inga barn sedan tidigare - inte ens försökt bli gravid- utan kom på att jag vile ha barn i våras.... har väntat med det ( dock inte friviigt. Hade gärna börjat försöka redan i mars-april)mendå jag lever i en relation med en kvinna och sjäva befruktningen måste ske via donator. Jag har alltså allt emot mig... =( vet ju inte ens om jag kan bli gravid vid denna ålder!

Jag känner inga symtom som ni andra skriver om ..ni vet molvärk, humör illamående... allt är precis som vanligt =)

jag fick inte ens utslag på stickorna fast jag tesatde över en vecak och KäNDE min ägglossning...alltså på riktigt. Har alltid vetat typ på minuten när ägget lossnar för jag får så ont - samma den hördagen .... men lik förbenat så inget utslag på ä.l-stickorna.... är det fel på mej?

HUr många gånger har ni andra försökt? Änns lite hopplöst nu men men... skönt att ha de här sidorna på familjeliv att följa...försöker läsa mest de lycliga inlägget där det gått vägen . Tack föratt ni finn alla!

Jag som också lever samkönat förstår precis hur du menar. Och har vi otur och har ägglossning på en lördag, synd, då får vi vänta till nästa månad. Rpc har tillochmed pratat om att bryta min alldeles underavdelning cykel för att den inföll på helger 4 månader i rad.... men tillslut kom den på en tisdag :). Har BIM nu på lördag så hoppas inte mensen kommer innan dess, och att vi får ett positivt resultat.

Enligt mitt humör är jag antingen preggo eller så har jag en pms utan dess like. Är verkligen inte en känslomässig typ, men i förrgår grinade jag för två fåglar var så taskig mot en tredje fågel..... suck! Min fru tror absolut att jag är gravid och hennes mamma också som inte ens vet om insemineringen hade drömt att jag var gravid! :D
  • familjenl
    TildaEllen skrev 2017-10-04 22:38:49 följande:

Hej tjejer som är inne här i tråden

Som sagt så är jag helt ny här????Men tycker det skulle vara roligt att följa konversationerna och byta erfarenheter. Vi tänker försöka bli gravida med en liten "trea"

Har fått " grönt ljus" nu efter en massa strul med cellförändringar o skit men fr o m nu tänker vi köra.????Undrar dock hur man ändrar i sin presentation, verkar konstigt? Står att jag är 47 år ???? Är 35 !

Lycka till! :) Försöker också med en trea
  • Milou3

Du ska nog se att det inte är några problem att bli gravid vid 37! Är själv nyligen fyllda 41 och försöker med en liten sladdis :) blivit gravid 2 ggr senaste året. Det går ju men att få det att stanna verkar svårare. För mig iaf.

Vissa får helt enkelt inte utslag på äl-stickor trots att de har äl. Om jag var dig skulle jag fortsätta med äl-stickor, kanske byta till CB digitala och sen komplettera med att tempa!
  • cmadde

de senaste dagarna har jag verkligen känt mig gravid. sover dåligt o vaknar av att det sticker o pirrar i bröstvårtorna. har inte velat köpa fler test då det känns som man kastar pengar i sjön, väntar in söndag. mår konstant illa.. e 99% säker på att ja e gravid men blundar ändå ????

• Flansen
    tossaliten skrev 2017-10-04 23:58:28 följande:

BIM+3 men ingen mens men inte heller något plus...vad tror ni???

Precis samma här. Vilket mig veterligen ALDRIG har hänt förut då jag är som en klocka. Stress har heller aldrig påverkat mig så det tror jag verkligen inte det är.. Åh vill bara veta vad som händer. :/
  • emma8803

Skulle haft BIM imorgon men fick ett plus idag på Stickan. Tog inte mer än 30 sek och var väldigt tydligt, kunde inte varit gladare! Önskar alla er andra som går och väntar att ni med får ett plus!

• heden89
    Erna90 skrev 2017-10-04 22:49:00 följande:

Nej vad tråkigt, dock inte kört än ju!

Jag tänker att jag kanske testar på fre igen, bim -1. Typ. Inte helt säker på min cykel. Har dock inga känningar alls tyvärr..

Egentligen skulle man ju försöka hålla sig till mensen är försenad men hur lätt är det när man vet att det kan gå att få svar innan den?

Precis och detsamma, vi får hålla ut lite till

Har läst att det är många som inte har några känningar alls flera veckor in i graviditeten så det kan ju hända att vi är en utav dem förhoppningsvis. Jag har bara känt att humöret har pendlat upp och ned men det känns mer som ett tecken på PMS och faller ju exakt in i tidsramen för det... Men om du testar fredag kanske jag får ge mig på lördag. Jag är inte heller riktigt säker på exakt vilken dag jag är i cykeln då jag varierat från 25-28 dagar de senaste månaderna.

Jamen precis?! Det är ju helt omöjligt att vänta och speciellt när man har test som ligger hemma och väntar på en...
  • XAHHA92
    emma8803 skrev 2017-10-05 09:09:47 följande:

Skulle haft BIM imorgon men fick ett plus idag på Stickan. Tog inte mer än 30 sek och var väldigt tydligt, kunde inte varit gladare! Önskar alla er andra som går och väntar att ni med får ett plus!

Oj det var ett tydligt plus!! Grattis! :)
    Försöker med första sen maj -16 (Försök 18, BIM 22/10)
Svar på tråden Bim oktober 2017