Bf juni 2018
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Idag var jag och gjorde glukosbelastning - gick smidigt, trots att jag var hungrig och trött när jag kom dit. Att fasta är inte min grej..!
Fick även höra lillans hjärtljud för andra gången, och mätas. Allt verkade se fint ut, nu inväntar jag bara provresultaten.. :)
Är i V.29, känner av mycket sparkar och ibland syns dom även utåt. Mycket livlig bebbe. Idag fick vi även veta datumen för föräldrautbildning vilket känns spännande.. Har inte så många gravida i min direkta närhet, antingen har jag vänner som har småbarn - men som bor långt bort, eller vänner i närheten men utan barn.. Så ska bli kul att träffa andra gravida. Samtidigt är jag nervös, men så är jag alltid inför att träffa nya människor..
Dock känner jag en viss nervositet och.. ensamhet gällande att bli mamma för första gången. Jag önskar jag hade haft någon nära väninna att ta promenader med, någon som kanske också väntade barn.. Konstig känsla, aldrig trott jag skulle "bli sån" så att säga.. Kanske bara är hormonerna som spökar? Jag har ju min fantastiska make och familj men just att ha en nära vän som man faktiskt träffar och går igenom bebis-grejer med, åh vad jag önskar jag hade en sån.
81 dagar kvar till BF..
Jag gick in i vecka 27 (26+0) igår och har börjat känna av lillan mer och mer även på dagarna då jag flänger omkring på jobbet, himla mysigt :) vet inte vilken dygnsrytm hon har egentligen, för hon sparkar både på nätterna och på dagarna, men hoppas på en mer dagsaktiv bebis sen :P Att vara gravid är verkligen det coolaste som finns! <3
Jag är i samma sits. Jag kollade upp Sideral men märkte att den bara innehöll 30 mg järn per tablett, jämfört med Niferex som innehåller 100 mg/tablett! Så jag bestämde mig för att hålla mig till Niferex ändå. Mitt hb hade också sjunkit.
Jag får sån förstoppning av järnpillren och graviditeten så jag måste ta Movicol för att magen ska funka någorlunda... :(
Min flicka var livlig redan på ul och bm fick jobba för att lyckas få en bild när hon låg still. Det har bara fortsatt, nu kan jag plötsligt rycka till av att hon slår en kullerbytta eller vad hon nu gör därinne. Det känns som att hon försöker rymma. Bävar lite inför hur detta blir om en månad eller två!! Min sambo sparkade faktiskt så hårt på sin mammas revben att det blev snett! Så om hon brås på han...hua! :O
Jag har denna gång moderkakan i bakvägg, men bebisen började inte sparka på riktigt ändå förrän i vecka 24! Sen har jag fått lugna bebisar, det kanske din också är? Det hjälper ju inte oron, det vet jag, för oavsett vill man få livstecken och gärna ofta. Med sonen hade jag moderkakan i framvägg och då upplevde jag mindre rörelser än nu och det var nog närmare vecka 30 som han började "leva om". Hoppas din bebis kommer igång snart!
Hur ofta flyttar sig era bebisar? Jag blir aldrig riktigt klok på åt vilket håll hon ligger, tycker det är olika från dag till dag.
Hur ofta flyttar sig era bebisar? Jag blir aldrig riktigt klok på åt vilket håll hon ligger, tycker det är olika från dag till dag.
Jag är i slutet av vecka 30 nu, men har från v 27 inte känt några förändringar på position, huvudet ner. Gjorde ju ett ultraljud i v 27 pga minskade fosterrörelser och då låg han ner med huvudet och hickan (nämnt i tidigare inlägg här ovan), har bara känts av nere efter det. Så han lär ju inte ha ändrat position sedan dess.. Men innan hade jag ingen koll alls på hur han låg. ^^