Bf juni 2018
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
De flesta har varit så tidiga Runt mens eller veckan efter, men de senaste två var senare v.6 och v.7. Det är klart tuffare ju längre man gått...
Äter ni folsyra?
Jag tänker vänta med att berätta så länge jag kan. Enbart för att det blir så lång väntan att berätta så tidigt och med erfarenhet från mina andra två barn där jag berättade tidigt så vart allt så tjatigt, de flesta tyckte att jag hade varit gravid i evigheter och så.
Skulle jag få missfall så skulle jag ändå berätta för min omgivning vad som hänt så att de förstår mig.
Känner inte alls av det här. Har fortfarande lite småmolande verk. Som lindrig mensverk. Annars ingenting. Möjligen att brösten blivit lite större, men ingen verk. Kände efter frukost idag någon typ och illamående men blev inget av det.
Hur funkar egentligen det här med veckorna? Tog ett gravtest i lördags som visade 2-3 veckor. Men enligt preglife baserat på senaste mensen så är jag i v. 6+1 idag. Hur går det ihop?
Jag tänker vänta med att berätta så länge jag kan. Enbart för att det blir så lång väntan att berätta så tidigt och med erfarenhet från mina andra två barn där jag berättade tidigt så vart allt så tjatigt, de flesta tyckte att jag hade varit gravid i evigheter och så.
Skulle jag få missfall så skulle jag ändå berätta för min omgivning vad som hänt så att de förstår mig.
Hur funkar egentligen det här med veckorna? Tog ett gravtest i lördags som visade 2-3 veckor. Men enligt preglife baserat på senaste mensen så är jag i v. 6+1 idag. Hur går det ihop?
Du måste plussa på 2 veckor till testet, så då blir det 4-5. Det mäter när du blev befruktad medan man räknar veckorna efter senaste mensen, som är två veckor innan. Det är vad jag har läst iaf.
Jag mår lite konstigt till o från med värk i magen o trötthet, lite ömma bröst o ryggont men än så länge lugnt på dagarna mest "jobbigt" kvällstid. Har också funderat på det med när man ska berätta... Jättesvårt! Vill både vänta o berätta samtidigt! Har funderat på att vi skulle kunna berätta när vi åker o hälsar på sambons bror med familj om två veckor, de berättade tidigt förra året när de var gravida med sin som nu är ett halvår o sen tänkt vänta till runt v 8 o se då hur vi gör... kommer va 6+5 när vi kommer dit. Gick in i v 6 idag med 5+0, så förvirrande!
Jag berättade för min mamma så fort jag fick veta. Skulle hålla mig men jag är inte en sån person helt enkelt, och mamma är min bästa vän så jag vill att hon ska veta även om det skulle bli mf. Men berättar inte för någon annan förrän vecka 20 om jag kan, eller längre, för jag tycker inte de på min arbetsplats ska bry sig. De har varit så jävla pissig mot mig. (förutom de jag tycker om då, men det är få och alla känner alla i den här byn så ska vänta så länge som jag kan)
Lär dock synas ganska fort.
Håller tummarna för alla. Veckorna lär kännas långa till v13
Jag fick komma på första inskrivning redan idag i V5 (4+6) blev väldigt förvånad att det gick så snabbt att få tid! Ska tillbaka senare för att ta massa prover, kommer då vara i v11.