Bf juni 2018
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Var inne en sväng på förlossningen denna morgon efter att ha haft 5 h med hyfsat regelbundna värkar inatt och tror ni inte att det stannar av helt så fort jag sätter foten innanför dörren!! Så nu är vi hemma igen och nästa gång det drar igång kommer jag säkert att vänta hemma alldeles för länge bara för det. Suck, orkar inte!
Så hade jag med andra barnet. Var inne på förlossningen 6 gånger i onödan från veckan 33. En gång t.o.m inlagd till dagen efter. Starka och regelbundna värkar som stannade av.
Till slut blev jag igångsatt på BF efter att återigen blev inlagd på förlossningen men värkarna försvann efter några timmar. Jag orkade verkligen inte mer psykiskt. (Får lägga till att jag var öppen 4 cm från v. 35)
Så tråkigt när kroppen ska spela en hemska spratt på det här viset, man hinner att bli så taggad för att sen bli så djupt besviken. Är på bf+8 idag och jag fattar absolut ingenting, såhär har det inte varit med de andra barnen!? Jag var helt övertygad om att han skulle vara ute flera dagar innan midsommar och nu så är vi där i övermorgon!!
Fint att det föds en massa junibebisar. :) Grattis till er som fött - och fortsatt heja på till er som är på gång.
Jag har sex dagar till bf och har efter ett par krångliga nätter sovit två bra nätter på raken. Och idag har jag sovit mer eller mindre hela dagen. Känner mig nästan bakfull. Tänker att det kanske behövs sömn till bufferten. Jag har sett framför mig att det ska bli barn i midsommarhelgen, men det finns inga indikationer på det so far. Lite sammandragningar, något lugnare bebis.
Drömde förut att processen vände, alltså att det inte blev någon förlossning utan att magen istället sakta började krympa och till slut försvann. Det vore ju lite snöpligt...
Hinnorna togs, men det behövdes värkstimulerande dropp. Det gick fort på slutet. När väl droppet drog igång var han ute på 3,5 timme.
Trots överburenhet väger han vara 2970 så vi är kvar för observation
Grattis! Vad härligt att äntligen ha honom på utsidan :)
Har en extremt jobbig dag idag. Haft "mensvärk" inatt, sen spred det sig fram så jag trodde det var på G Men slutade med Alvedon o vetekudde. Känner mig nedstämd och såå less på foglossningen som gör att jag inte kan gå. Lägg på "mensvärk", huvudvärk, bf +4, 2-åring man inte räcker till för och hemorrojder. Grät just ut lite mot mannens axel, idag är det tungt!!
Bf+9 idag. Var till bm i idag och skulle göra hinnsvepning... men tappen låg så högt upp så hon nådde inte in ordentligt utan retade bara tappen lite. Tappen var 1cm och jag var inte öppen mer än att hon fick in fingerblomman (eller vad hon sa). Tappen var dock väldigt mjuk och mogen sa hon och jag fick en blödning direkt efteråt. Hon menade att det inte borde blöda då hon varit så försiktig utan hon trodde att kroppen nog redan var igång eftersom det blödde så lätt och att förlossningen var nära, hon gissade 1-2 dagar. Jag hoppas såå att hon har rätt men tvivlar starkt, känner inget nu men har fortfarande lite blodblandade flytningar även om det blir mer och mer brunt. Fick tid på tisdag v.42+0 kl.09 för igångsättning om det inte kommit igång innan. Ställer in mig på det nu. Less...
Bf+9 idag. Var till bm i idag och skulle göra hinnsvepning... men tappen låg så högt upp så hon nådde inte in ordentligt utan retade bara tappen lite. Tappen var 1cm och jag var inte öppen mer än att hon fick in fingerblomman (eller vad hon sa). Tappen var dock väldigt mjuk och mogen sa hon och jag fick en blödning direkt efteråt. Hon menade att det inte borde blöda då hon varit så försiktig utan hon trodde att kroppen nog redan var igång eftersom det blödde så lätt och att förlossningen var nära, hon gissade 1-2 dagar. Jag hoppas såå att hon har rätt men tvivlar starkt, känner inget nu men har fortfarande lite blodblandade flytningar även om det blir mer och mer brunt. Fick tid på tisdag v.42+0 kl.09 för igångsättning om det inte kommit igång innan. Ställer in mig på det nu. Less...
Jag har också tid hos bm på tisdag fast kl 10 för planering av igångsättning. Jag kan inte fatta att jag är på +9 imorgon, det fanns liksom inte på världskartan att jag skulle gå över såhär länge! Min tapp hade ändrat sig, låg ganska lågt men var lite bakåt och öppen för två fingrar. Tappen var vääldigt kort dock. Vi kan vara ledsna ihop, känns som om jag skiter lite i vilket nu, stanna där inne med dig då om det inte passar att komma ut men sluta att lura mig/oss hela tiden!
Också bf+9 idag och har igångsättning på tisdag. Gällande hur öppen man är kan jag trösta med att det kan kroppen tydligen ignorera. Jag har varit öppen 4 cm sedan i måndags (kanske längre). Håller tummarna för att vi båda slipper igångsättning!