• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • kindofnothing
    Elvipe skrev 2018-06-18 22:23:21 följande:

Läser att många av er gör hinnsvepningar. Varför görs det? Har ni gått över tiden? Har ni velat det själv eller har era barnmorskor föreslagit? Är det för att ev "skynda på" en förlossning?

Jag bad om det för att förhoppningsvis skynda på förloppet. Har mkt foglossning o vill gärna ha ut bebis. Har dessutom passerat bf med några dagar. Det kan förhindra igångsättning o vill helst få igång förlossningen naturligt.
  • nununu
    Bubbel85 skrev 2018-06-19 07:28:38 följande:

Ååå så less jag är nu. Igår drog det igång ordentligt. Regelbundna värkar med ca 6 min emellan i flera timmar på kvällen. När det började göra riktigt ont i ryggen och ut i ljumskarna ringde jag förlossningen för att rådfråga och de ville att vi skulle komma eftersom vi har 90 min resväg. Ringde och väckte mamma som panikkom i morgonrock som barnvakt. Kommer till förlossning och får göra kurva. Regelbundna sammandragningar och allt ser ut att va igång... till hon känner på tappen och säger att den verkar va helt omogen. Det kan dra igång om 2 timmar eller om en vecka eller två säger hon... förbannade skitkropp känner jag bara!! De rekommenderade att vi sov på patienthotellet ifall det skulle dra igång under natten så det gjorde vi, vaknade nu och är bara öm i magen, inget annat... ååå så less :((((( bara att åka hem igen.

Det verkar som att vi är två då Bubbel! Har varit vaken hela natten och tagit värkar, var nere på 3 st på 10 min men ville vänta så länge som möjligt med att åka in. Tog alvedon för att få sova lite och nog fan avtog allting efter 20 min sömn. Har sedan 03 några få värkar som varierar mellan 10-60 min emellan och de gör jäkligt mycket mer ont när de kommer en och en än när jag var inne i det och trodde att det var på riktigt inatt. ?Känner mig? inte mogen och hann aldrig åka in till förlossningen för undersökning så jag får väl bara hålla tummarna för att det snart drar igång på riktigt... Suck! Det här med att vara gravid var fan så mycket värre än tag trott.

BF-6 idag

Hoppas att du och alla andra snart får komma igång!
  • Moorii

Vad ni kämpar på alla! Så många som är så nära nu verkar det som.

Fem dagar kvar till BF idag. Igår blev jag jättevarm på kvällen och fick en förvärk som gjorde ganska ont, fick upp förhoppningen lite.. Men icke, hände inget mer efter det. Idag fyller förvisso min mamma år så bebis kan gärna vänta till imorgon ändå :) Får fördriva tiden med att städa och fixa iordning i lägenheten, det behövs verkligen.

• Utvandraren2
    Småstadstjej skrev 2018-06-19 06:31:01 följande:

Igår skämtade min man om att bebis kunde komma nu så slapp han jobba de sista dagarna innan hans semester.. Bf 28/6 men blev flyttad vid rul. Hade den 25:e från början och sen start känt att det var mer riktigt. Inatt strax innan 02 gick vattnet, har en tid för kontroll på förlossningen 11:30.. Stand up hjälper mig igenom värkarna som inte verkar bli tillräckliga för att ringa förlossningen igen. Mannen sover så gött så... Första barnet och känner redan en liten panik över att det ska bli värre..

Spännande! Jag har nästan samma datum som du, blev flyttad från 25 till 29 och har en känsla att 25 är mer rätt med tanke på vilket datum hon blev till.

Har haft en odefinerbar känsla senaste två dagarna, speciellt i natt. Som att min intution försöker hinta om att det är på gång. En ny typ av drömmar också.

Vaknade nästan helt PÅ MAGE nyss. Magen var alldeles skev, bebisen hade krypit ihop på den ena sidan. Stackars bebis, jag sov som en stock tydligen.
  • Workingmom
    Kia82 skrev 2018-06-19 05:51:10 följande:

Jag åt bokstavligen som en häst igårkväll och nu 5.30 skriker min mage också efter mat igen.

Hoppas att det går bra på kontrollen idag, har aldrig varit på en överburenhetskontroll men man tycker ju att du borde få bli igångsatt nu.

Jag gick här igår och tittade på alla saker som vi ordnat med för bebis, all planering och jobb som ligger bakom bebisrummet och kände bara nähä, strunta i det då, det kommer aldrig att komma någon bebis som ska bo där. Allting känns så uppgivet nu.

Jag tycker att man inte gör annat än att äta.. och är ändå hungrig.

Har aldrig heller varit på någon koll. Då gick jag ändå över 14 dagar med nr 2. Då hörde jag inte ett ljud från någon :-/

Visst känns det uppgivet, snudd på overkligt att man ens ska ha en bebis
  • Elvipe

BF-7 här. Jag är så paranoid över bebis rörelser. Hur mycket rör sig era? Hade samma känsla för ca 2 veckor sedan, gjorde då en koll på förlossningen som var helt normal, bebis mådde bra och började "såklart" böka runt precis när jag kom dit. Känner samma nu att jag inte får så mkt spontana rörelser utan mer gensvar om jag buffar eller stör lite. Rörelserna varierar så mkt. Kan vara två superlivliga dagar o sen typ 3-4 med mycket mindre rörelser. Vet inte om jag bara är paranoid. Känns lite jobbigt att ringa igen när man redan gjort en koll. Ska till bm imorgon kl 13 på min förhoppningsvis sista koll innan bebis anländer.. Har inga sammandragningar eller nånting.

• Moorii
    Elvipe skrev 2018-06-19 11:35:29 följande:

BF-7 här. Jag är så paranoid över bebis rörelser. Hur mycket rör sig era? Hade samma känsla för ca 2 veckor sedan, gjorde då en koll på förlossningen som var helt normal, bebis mådde bra och började "såklart" böka runt precis när jag kom dit. Känner samma nu att jag inte får så mkt spontana rörelser utan mer gensvar om jag buffar eller stör lite. Rörelserna varierar så mkt. Kan vara två superlivliga dagar o sen typ 3-4 med mycket mindre rörelser. Vet inte om jag bara är paranoid. Känns lite jobbigt att ringa igen när man redan gjort en koll. Ska till bm imorgon kl 13 på min förhoppningsvis sista koll innan bebis anländer.. Har inga sammandragningar eller nånting.

Jag hade också så för någon dag sen, att jag fick knuffa på bebisen för att få respons, men så nästa dag var hon som vanligt igen. Hon rör sig inte jättemycket, men tillräckligt för att jag inte ska bli orolig ändå, det är ungefär samma som det varit under hela graviditeten. Men känner du minskade rörelser så är det bättre du hör av dig en gång för mycket än en gång för lite!
  • Kia82
    Workingmom skrev 2018-06-19 11:37:47 följande:

Vilka här inne har gått över tiden?? :-/

JAG! +7 dagar idag.

Fick ett ryck och åkte och gjorde ett par ärenden och fyllde en kundvagn på Willys och nu har jag lite småvärkar (troligtvis förvärkar med min tur) så vi får väl se om det leder någonvart?
  • Bubbel85
    Workingmom skrev 2018-06-19 11:37:47 följande:

Vilka här inne har gått över tiden?? :-/

Här har du en. Bf+7. Tycker sådär ynkligt synd om mig själv men du har gått över mer va? Haft regelbundna onda sammandragningar på kvällarna men nu har de hållit på sedan kl.18 igår kväll så drygt 18h men inget mer händer. Med första barnet gick vattnet och kände inget alls innan förlossningen drog igång som tog totalt 6 timmar. Denna gång har man haft förvärkar, mensvärk och allt möjligt i någon månad. Skitkropp! Att försöka aktivera en 4 åring på detta som inte får va på förskolan pga sommaruppehåll gör det inte bättre. Hade underlättat betydligt om hon kunde få vara på dagis ett par timmar iaf och leka så man kunde få andas lite.