Bf juni 2018
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Läser att många av er gör hinnsvepningar. Varför görs det? Har ni gått över tiden? Har ni velat det själv eller har era barnmorskor föreslagit? Är det för att ev "skynda på" en förlossning?
Ååå så less jag är nu. Igår drog det igång ordentligt. Regelbundna värkar med ca 6 min emellan i flera timmar på kvällen. När det började göra riktigt ont i ryggen och ut i ljumskarna ringde jag förlossningen för att rådfråga och de ville att vi skulle komma eftersom vi har 90 min resväg. Ringde och väckte mamma som panikkom i morgonrock som barnvakt. Kommer till förlossning och får göra kurva. Regelbundna sammandragningar och allt ser ut att va igång... till hon känner på tappen och säger att den verkar va helt omogen. Det kan dra igång om 2 timmar eller om en vecka eller två säger hon... förbannade skitkropp känner jag bara!! De rekommenderade att vi sov på patienthotellet ifall det skulle dra igång under natten så det gjorde vi, vaknade nu och är bara öm i magen, inget annat... ååå så less :((((( bara att åka hem igen.
Vad ni kämpar på alla! Så många som är så nära nu verkar det som.
Fem dagar kvar till BF idag. Igår blev jag jättevarm på kvällen och fick en förvärk som gjorde ganska ont, fick upp förhoppningen lite.. Men icke, hände inget mer efter det. Idag fyller förvisso min mamma år så bebis kan gärna vänta till imorgon ändå :) Får fördriva tiden med att städa och fixa iordning i lägenheten, det behövs verkligen.
Igår skämtade min man om att bebis kunde komma nu så slapp han jobba de sista dagarna innan hans semester.. Bf 28/6 men blev flyttad vid rul. Hade den 25:e från början och sen start känt att det var mer riktigt. Inatt strax innan 02 gick vattnet, har en tid för kontroll på förlossningen 11:30.. Stand up hjälper mig igenom värkarna som inte verkar bli tillräckliga för att ringa förlossningen igen. Mannen sover så gött så... Första barnet och känner redan en liten panik över att det ska bli värre..
Jag åt bokstavligen som en häst igårkväll och nu 5.30 skriker min mage också efter mat igen.
Hoppas att det går bra på kontrollen idag, har aldrig varit på en överburenhetskontroll men man tycker ju att du borde få bli igångsatt nu.
Jag gick här igår och tittade på alla saker som vi ordnat med för bebis, all planering och jobb som ligger bakom bebisrummet och kände bara nähä, strunta i det då, det kommer aldrig att komma någon bebis som ska bo där. Allting känns så uppgivet nu.
BF-7 här. Jag är så paranoid över bebis rörelser. Hur mycket rör sig era? Hade samma känsla för ca 2 veckor sedan, gjorde då en koll på förlossningen som var helt normal, bebis mådde bra och började "såklart" böka runt precis när jag kom dit. Känner samma nu att jag inte får så mkt spontana rörelser utan mer gensvar om jag buffar eller stör lite. Rörelserna varierar så mkt. Kan vara två superlivliga dagar o sen typ 3-4 med mycket mindre rörelser. Vet inte om jag bara är paranoid. Känns lite jobbigt att ringa igen när man redan gjort en koll. Ska till bm imorgon kl 13 på min förhoppningsvis sista koll innan bebis anländer.. Har inga sammandragningar eller nånting.
Vilka här inne har gått över tiden?? :-/
BF-7 här. Jag är så paranoid över bebis rörelser. Hur mycket rör sig era? Hade samma känsla för ca 2 veckor sedan, gjorde då en koll på förlossningen som var helt normal, bebis mådde bra och började "såklart" böka runt precis när jag kom dit. Känner samma nu att jag inte får så mkt spontana rörelser utan mer gensvar om jag buffar eller stör lite. Rörelserna varierar så mkt. Kan vara två superlivliga dagar o sen typ 3-4 med mycket mindre rörelser. Vet inte om jag bara är paranoid. Känns lite jobbigt att ringa igen när man redan gjort en koll. Ska till bm imorgon kl 13 på min förhoppningsvis sista koll innan bebis anländer.. Har inga sammandragningar eller nånting.