• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • Moorii
    evve88 skrev 2018-06-19 22:07:08 följande:

Här kom vår lilla dotter idag efter en fantastisk förlossning <3 är otroligt trötta och glada nu <3

lycka till alla ni andra, snart har ni bebis här!! <3

Jag tänkte precis på dig! Åh, vad underbart, stort grattis! <3
  • Krocki1

Här kom vår lilla dotter idag efter en fantastisk förlossning <3 är otroligt trötta och glada nu <3

Åh Grattis
  • Bubbel85

Grattis!!
  • Elvipe
    Moorii skrev 2018-06-19 21:13:55 följande:

Kommer ihåg att jag hade alldeles för lite kläder med mig sist, typ ett ombyte.. Hur tänkte jag där? Nu däremot lär det vara mer lämpligt med mindre kläder i väskan iom omföderska och mindre tid på BB (fast man vet ju aldrig). Så precis som du har jag tunna sommarbyxor köpta på gekås enbart för detta, två par, plus tre löst sittande toppar. Min mage, eller egentligen hela jag, var en geléklump efteråt sist, hade verkligen inte velat ha något som satt åt då.. Har också med mig mina "crocs" jag köpte till förlossningen sist, guld värda eftersom jag fick elefantfötter efteråt pga all vätska i kroppen. Många charmiga saker man får vara med om som gravid /nyförlöst ;)

Nä så tänker jag också, att man förmodligen kommer vilja ha något löst. Har lite dåligt med vanliga lösa toppar dock, har mest åtsittande och det kanske inte direkt är vad man kommer vilja framhäva efteråt:b Jag ska nog försöka pallra mig till ngn butik imorn o handla ett par till lösa sommarbrallor och ett par oversize tröjor/toppar innan det blir för sent :) Har dragit ut på allt in i det sista som har med packning och förberedelse att göra dumt nog.
  • Elvipe
    kindofnothing skrev 2018-06-19 21:24:38 följande:

Jag har tagit med amningsbh o amningslinnen. Det hade jag inte förra gången o saknade det då när det var mkt amning (om du nu tänkt amma). Har letat efter lösa amningslinnen men inte hittat några. Plus kofta att ha över. Har med både tights o lösa byxor (tunna o vanliga mjukisar). Läste om ngn som gillade tights för att "blöjan" hålls bra på plats.. Tror inte jag kmr vilja ha det men kände att det var lika bra att ta med :)

Haha ja, en annan härlig sak med att vara nyförlöst. Bra blöjtights! Fy.. gruvar mig nästan mer för känslan i underlivet efteråt än för själva förlossningen.
  • Utvandraren2

Grattis, evee88! <3

Jag tänkte ta sovmorgon idag för att jag äntligen inte har något ärende tidigt på morgonen. Men pyttsan. Vaknar hela tiden, så nu ger jag upp. Är dessutom jättehungrig. Fast det är spännande att se hur hormonerna påverkar, jag kan vanligtvis enkelt sova 10 timmar i sträck. Tror att jag tar och fortsätter den dygnsrytmen jag haft senaste veckan, med 3-4 timmars sömn tre gånger om dagen.

Jag har verkligen tur, har fortfarande inte särskilt ont någonstans. Men det tar emot att gå, även om det inte gör ont. En ganska träffande liknelse är att försöka röra sig samtidigt som man håller en liten vattenmelon mellan låren! xD Tungt och stelt!

• Kia82

Var inne en sväng på förlossningen denna morgon efter att ha haft 5 h med hyfsat regelbundna värkar inatt och tror ni inte att det stannar av helt så fort jag sätter foten innanför dörren!! Så nu är vi hemma igen och nästa gång det drar igång kommer jag säkert att vänta hemma alldeles för länge bara för det. Suck, orkar inte!

• Utvandraren2
    Kia82 skrev 2018-06-20 09:11:36 följande:

Var inne en sväng på förlossningen denna morgon efter att ha haft 5 h med hyfsat regelbundna värkar inatt och tror ni inte att det stannar av helt så fort jag sätter foten innanför dörren!! Så nu är vi hemma igen och nästa gång det drar igång kommer jag säkert att vänta hemma alldeles för länge bara för det. Suck, orkar inte!

Äsch, så hopplöst Kia! Du kommer närmre målet för varje dag, för bebisen kan inte vara därinne för alltid. Det verkar som det går åt rätt håll iallafall. Håll ut, snart är det dags!
  • Workingmom
    kindofnothing skrev 2018-06-19 21:26:26 följande:

Lycka till, hoppas det går smidigt. Berätta gärna mer om ingångsättningen om den skedde endast genom att de tog hål på hinnorna? Eller om du även behövde värkstimulerande dropp osv.

Antar att du kanske inte är så intresserad av din fråga längre men jag har också gått över :(

Hinnorna togs, men det behövdes värkstimulerande dropp. Det gick fort på slutet. När väl droppet drog igång var han ute på 3,5 timme.

Trots överburenhet väger han vara 2970 så vi är kvar för observation
  • Kia82
    Workingmom skrev 2018-06-20 10:21:32 följande:

Hinnorna togs, men det behövdes värkstimulerande dropp. Det gick fort på slutet. När väl droppet drog igång var han ute på 3,5 timme.

Trots överburenhet väger han vara 2970 så vi är kvar för observation

Stort grattis till sonen! Hoppas att ni snart får komma hem.