Bf juni 2018
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Denna unge! Bf+8, 4 cm öppen sedan igår (då jag också fick en hinnsvepning), slemproppen har gått i omgångar idag men inga värkar! Bli tokig. Man kan ju tycka att det borde starta. Ettan föddes 40+6 efter vattenavgång 40+5. Hoppades på en något tidigare födsel den här gången men icke.
Ursäkta för lite äckligt inlägg men efter att ha läst rundor så blir man lite orolig. Jag brukar ha toapapper i trosorna ibland när jag inte har trosskydd med mig. Så läckte det igenom pappret och trosorna. Idag såg jag att de var en stor vit fläck i byxorna. Så de hade alltså läckt igenom både papper, trosor och till byxorna. Kan de vara någon fara ????
Alltså en stor vit fläck i byxorna som jag använde för 2 dagar sen.
Min bebis rör sig också mindre men jag känner honom ändå flera gånget varje dag utspritt och så länge man gör det så är det ingen fara, det bekräftade min bm senast igår.
Ursäkta för lite äckligt inlägg men efter att ha läst rundor så blir man lite orolig. Jag brukar ha toapapper i trosorna ibland när jag inte har trosskydd med mig. Så läckte det igenom pappret och trosorna. Idag såg jag att de var en stor vit fläck i byxorna. Så de hade alltså läckt igenom både papper, trosor och till byxorna. Kan de vara någon fara ????
Okej, det låter bra! Har känt bebisen igen en hel del idag vilket känns skönt för min oroliga själ.
Vad packar eller packade ni alla ner för kläder åt er själva i BB-väskan? Tror att jag kan behöva tänka om. Har just nu ett par slackers (om ni vet vad jag menar?). Typ tunna mys/sommarbrallor från H&M. Sen har jag bara vanliga leggings och tänkte packa ett par gravidleggings. Hur mycket plagg behöver man egentligen? Vad har ni haft/planerar ni att ha upptill? Kommer inte alls ihåg vad jag hade på mig förra gången men har hela tiden tänkt löst och luftigt samtidigt som jag läst att många gillar att ha något tightare kring magen?
Okej, det låter bra! Har känt bebisen igen en hel del idag vilket känns skönt för min oroliga själ.
Vad packar eller packade ni alla ner för kläder åt er själva i BB-väskan? Tror att jag kan behöva tänka om. Har just nu ett par slackers (om ni vet vad jag menar?). Typ tunna mys/sommarbrallor från H&M. Sen har jag bara vanliga leggings och tänkte packa ett par gravidleggings. Hur mycket plagg behöver man egentligen? Vad har ni haft/planerar ni att ha upptill? Kommer inte alls ihåg vad jag hade på mig förra gången men har hela tiden tänkt löst och luftigt samtidigt som jag läst att många gillar att ha något tightare kring magen?
Överburenhetskontrollen blev förlossning.
Lite vatten, halvdålig CTG (trött bebis) gjorde att jag fick bli kvar.
Nu har de tagit hinnorna och jag ligger och lyssnar på bebisens hjärtljud, finns det något mer stressande när ljuden blir långsammare?
Har sammandragningar som blir allt mer starka, rätt skönt att det äntligen är på G.
Blev bara en hel del roddande hemmakring och på jobbet..
Spännande detta!
Hoppas ni andra som gått över för komma igång med era förlossningar nu oxå, önskar er inget mer än smärta just nu!
Lycka till!
Kan bara tala utifrån migsjälv; flytningarna kan vara väldigt rikliga. Förstod att det berodde på den ökade blodtillförseln i underlivet.
Men om du är orolig så kan du kanske ringa till mvc och bolla lite med dem? :)
Här kom vår lilla dotter idag efter en fantastisk förlossning <3 är otroligt trötta och glada nu <3
lycka till alla ni andra, snart har ni bebis här!! <3