• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • Kia82
    Elvipe skrev 2018-06-19 11:35:29 följande:

BF-7 här. Jag är så paranoid över bebis rörelser. Hur mycket rör sig era? Hade samma känsla för ca 2 veckor sedan, gjorde då en koll på förlossningen som var helt normal, bebis mådde bra och började "såklart" böka runt precis när jag kom dit. Känner samma nu att jag inte får så mkt spontana rörelser utan mer gensvar om jag buffar eller stör lite. Rörelserna varierar så mkt. Kan vara två superlivliga dagar o sen typ 3-4 med mycket mindre rörelser. Vet inte om jag bara är paranoid. Känns lite jobbigt att ringa igen när man redan gjort en koll. Ska till bm imorgon kl 13 på min förhoppningsvis sista koll innan bebis anländer.. Har inga sammandragningar eller nånting.

Min bebis rör sig också mindre men jag känner honom ändå flera gånget varje dag utspritt och så länge man gör det så är det ingen fara, det bekräftade min bm senast igår.
  • Bubbel85
    Kia82 skrev 2018-06-19 12:27:38 följande:

JAG! +7 dagar idag.

Fick ett ryck och åkte och gjorde ett par ärenden och fyllde en kundvagn på Willys och nu har jag lite småvärkar (troligtvis förvärkar med min tur) så vi får väl se om det leder någonvart?

Hoppas det drar igång nu för dig! Här kom sammandragningarna krypande tillbaka när jag vaknade, hann liksom bara va lugnt så jag hann skriva här att det avstannat innan det kom tillbaka... dock varken ökar eller minskar det i intensitet här så har gett upp. Ställer in mig på igångsättning om en vecka.
  • zebra
    zebra skrev 2018-06-18 13:31:47 följande:

Stort grattis alla som fått! :)

Själv är jag på 39+1 och har torkat gult slem för två-tre dagar sen (ursäkta äcklelbeskrivning) men vågade inte tro att det var slempropp.

Sen kom det ca en msk vätska i trosorna igår kväll och imorse. Ringde fl och de bad mig avvakta och ringa igen när det kommer mer vätska.

Har haft mensvärk och smärtor som jag inte kunnat skilja från magknip. Men något verkar hända iaf.

Jag hoppas det är nära snart och att allt kommer gå bra.

Med storebror började det ganska liknande men slutade med igångsättning och till slut akut kejsarsnitt. Hoppas innerligt att jag föder vaginalt denna gång :(

Det kom mer vätska i trosorna och jag fick åka in på kontroll. Visade sig inte vara fostervatten. Den besvikelsen alltså. Imorgon är det bm tid och kommer be henne undersöka om något är på gång.

Känner mig orkeslös och less. Gick på löpbandet en halvtimme och hoppades piggna till om inte annat.

Håller tummarna för alla gravida innan mig. Roligt att läsa era uppdateringar även om jag inte varit så aktiv.
    :)
  • EJL
    Workingmom skrev 2018-06-19 11:37:47 följande:

Vilka här inne har gått över tiden?? :-/

Bf+8 idag (om jag inte räknar fel, bf var 11/6).
  • Workingmom

Överburenhetskontrollen blev förlossning.

Lite vatten, halvdålig CTG (trött bebis) gjorde att jag fick bli kvar.

Nu har de tagit hinnorna och jag ligger och lyssnar på bebisens hjärtljud, finns det något mer stressande när ljuden blir långsammare?

Har sammandragningar som blir allt mer starka, rätt skönt att det äntligen är på G.

Blev bara en hel del roddande hemmakring och på jobbet..

Spännande detta!

Hoppas ni andra som gått över för komma igång med era förlossningar nu oxå, önskar er inget mer än smärta just nu!

Lycka till!

• Kia82
    Workingmom skrev 2018-06-19 16:13:45 följande:

Nu har de tagit hinnorna och jag ligger och lyssnar på bebisens hjärtljud, finns det något mer stressande när ljuden blir långsammare?

Har sammandragningar som blir allt mer starka, rätt skönt att det äntligen är på G.

Spännande detta!

Hoppas ni andra som gått över för komma igång med era förlossningar nu oxå, önskar er inget mer än smärta just nu!

Lycka till!

Tack du! Lycka till nu!
  • EJL
    Workingmom skrev 2018-06-19 16:13:45 följande:

Spännande detta!

Lycka till!

Lycka till!
  • Krocki1
    Orolig över barn skrev 2018-06-18 14:38:12 följande:

Samma här, vid varje måltid.. vet dock inte vad det beror på. BF imorgon.

?Skönt? att jag inte är ensam.

Undra om det är tarmarna som vill hålla sig tömda kanske.
  • Lina83

Har aldrig skrivit här, men har följt er ändå.

Har själv bf 26/6 och nu börjar det bli segt. Är så avundsjuk på er som fått träffa era små eller i alla fall har känningar på att det är på gång. Här är det hur lugnt som helst, är trött och har sammandragningar men inte mer än så...

Har en son på 7 år som kom 40+1 och hoppas ju att det ska bli likadant denna gång.

Besök hos barnmorska i morgon i alla fall. Förhoppningsvis sista :)

• FairyL
    Moorii skrev 2018-06-17 21:35:17 följande:

Oj! Grattis till pojken! <3 Hur kommer det sig att det blev akut snitt, om du vill säga?

De befarade att en del av moderkakan hade lossnat och att det var därför jag blödde. Plus att bebisens hjärtljud inte var normala när jag hade sammandragningar. Först provade de igångsättning men redan efter en timme beslutade de att ta ut den genom snitt för att inte riskera något. Jag behövde inte sövas. Från det att de sade att det blir kejsarsnitt till det att han var ute tog det 24 min!

Jag har fortfarande högt blodtryck och bebisen är liten utifrån graviditetslängd (2,4 kg och 44 cm) men han verkar frisk i övrigt. Första dygnet hade han lågt blodsocker och vi fick ligga på neo avdelning. Vi är kvar på BB några dygn till för att kolla vad mitt höga blodtryck beror på eller om det går över av sig själv.

Vi får sondmata pojken som tillägg till amning.

Lycka till alla er andra och tack för stöd, pepp och grattis!