Bf juli 2018
Men vad jobbigt. Vad sa dom?
Herregud förra veckan hostade jag så jag kissade ner mig och nu detta, är som ett barn på nytt haha
Men vad jobbigt. Vad sa dom?
Jag var hos vc igår och fick diagnosen lunginflammation.. så nu blir det en vecka med antibiotika, ska inte vara skadligt för fostret var läkaren noga med att säga.. men jag är orolig ändå. Tur att jag känner rörelser men det känns inte riktigt som vanligt eftersom det är totalt omöjligt att ligga på rygg.. och så himla trött och tungandad är jag. Hoppas att jag känner mig bättre snart, blev sjukskriven två veckor.
Spännande att ni börjat få gå på ?riktiga? kontroller med hjärtljud osv, vet inte riktigt när det blir min tur!
Har i 3 dagar haft så mycket sammandragningar så nu har jag typ träningsvärk i magen, skönt med lite extraledigt nu!
Ni som ammat tidigare, vad behöver man ha i början? Inlägg, amningsnapp? Hur många bh-ar? Kläder?
Angående amning. Köp inga amningskläder innan, det gjorde jag.. De passade INTE kan jag säga, brösten fördubblades i storlek iom amningen Olika för alla såklart, men testa först är mitt tips. Sedan använde jag inga amningskläder alls faktiskt, tog på mig löst sittande kläder som jag lätt kunde lyfta på istället. Inlägg kan vara bra oavsett. Jag läckte ingenting, men utan så skavde bröstvårtorna mot bhn, så använde ändå. Purelan är bra att ha för att smörja in bröstvårtorna med, för de kommer att göra ont. Lindrar inte jättemycket, men helt klart bättre än utan. Hur många bhar är nog Individuellt, läcker man mycket så behövs antagligen fler, jag tror jag hade tre eller fyra. Jag köpte amningsnapp innan, men den vägrade min son, dock inget man kan veta i förväg. Amningskudde! Köp en med bra stöd, tex Ergobabys, det var räddningen för mig! Finns säkert många andra bra med. Det är väl det jag kan komma på :)
Jag har tittat på amningsBH:ar på amazonUK. De har jättemånga att välja på och till mycket lägre pris.
Usch, känner mig så kluven...
Hur har ni det med sammandragningar? Jag har haft mycket av det hela denna grav och förra, men nu sen en vecka så kommer det ännu oftare, gör ondare och sticker/ilar/svider där nere... Tänkte att det skulle ge med sig med vila under påsken men det gjorde det inte...
Har för kort tapp och dom har ju sagt att man ska ringa och så, men drar mig så för det... känner mig bara omständig och löjlig... har iaf ringt min bm nu för att se om jag kan få kolla om det är uvi. Ska inte på mätning av tappen förrän 24/4 så börjar bli lite orolig
Men herregud! Var lite löjlig och omständlig och ring! Har de sagt att du ska ringa så är det klart att du ska göra det, för bebisens skull om inte annat.
Jag känner också stick/ilningar nedåt livmodertappen emellanåt, speciellt när bebisen får för sig att sparka neråt. Det har aldrig riktigt oroat mig men det är verkligen obehagligt :/
Fyyy, här är det oxå förkylt, blev ingen paus mellan vintersjukdomar och vårsjukdomar haha!
Jag var hos bm igår på första riktiga besöket i v 25+5, hjärtljud 143 och SF 23 :) Har bf 19e så har typ i mitten, när har du bf?
Hmm, en del av slemproppen har lossnat nu ikväll, känns lite tidigt...
Var på förlossningen för en vecka sen då bm skickade dit mig pga ökade sammandragningar och det var lugnt då så hoppas det inte kommer mer proppdelar!
Förra graviditeten började den lossna i v 34 och är bara i 26+0 nu
Men den återbildas ju om den lossnar tidigt, så det behöver du nog inte oroa dig över :)