• malikan

Bf juli 2018

Twoblirthree skrev 2018-06-04 10:55:17 följande:

Hur har det gått?Hur har det gått?

Tappen fortsätter att påverkas och hade minskat en halv cm till, ska på koll om en vecka igen och ska ringa fl om det blir regelbundna värkar eller nåt annat. Suck
  • malikan
    tiiitti skrev 2018-06-04 15:07:32 följande:

Vilken vecka är du i? Ska de försöka stoppa förlossningen om de sätter igång nu?

33+3, vet inte hur de gör när det är så nära gränsen på 34... Tror dock inte det blir nån bebis det närmsta, har inget förtroende för kroppen, aldrig haft ryggvärkar innan jag legat på förlossningen innan... hoppas dock den kommer om 3 veckor när sonen föddes, vet inte hur jag ska orka gå såhär längre än så om det inte lugnar sig
  • malikan
    Perpen skrev 2018-06-05 10:09:04 följande:

Ni som packat bb-väskan/börjat fundera på det. Vad använder ni för väska? Typ bag eller sån liten kabinväska på hjul? Minns inte vad jag haft de andra gångerna. :/

Jag har alltid haft en lite större väska bara. Har dock bara haft med mig lite ombyten och necessär, en del vill ju ha med sig babynest och amningskudde och sånt
  • malikan
    tiiitti skrev 2018-06-05 13:10:04 följande:

Nej men tänkte imed tappen va påverkad, men sätter kanske inte igång det ändå. Jag minns inte hur de kändes innan de startade. Allt satte nog bara gång på en gång. Så vet inte vad jag ska leta efter för tecken :)

Nä mina tidigare har varit lätta, första vaknade jag med slempropp med blod i och sen kom värkarna ganska direkt. Med sonen fick jag regelbundna värkar innan tappen ens var mogen. Ryggontet har aldrig kommit så här innan, antar jag råkat ut för den berömda luriga trean, haha
  • malikan
    Iowhannah skrev 2018-06-06 13:05:29 följande:

En lite specifik fråga: är det någon av er som fått barn tidigare som även fått tabletter för att stoppa mjölkproduktionen? Kan man ha vanlig bh efter förlossningen, eller måste man ändå ha typ amningsbh eller stor träningsbh?

Eftersom det är flera som har teorin att jag kommer föda innan bf så kommer jag packa bb-väskan i nästa vecka och då är det bra att veta vad för kläder jag ska räkna med att ta med mig (till mig själv).

Jag har precis lagt en stor beställning på förlossningsbindor, nattbindor och vanliga bindor för att ha hemma när det väl behövs.

Jag fick tabletter på BB för att inte få mjölk. Vad jag minns hade jag vanlig bh när jag åkte hem, brösten hann aldrig svullna upp (mer än att gravidsvullenheten satt kvar möjligtvis)
  • malikan
    Ignoramus skrev 2018-06-06 13:18:41 följande:

Vet någon om man fortfarande behöver alla dessa bindor om man genomgår ett planerat kejsarsnitt? :)

Det är såret i livmodern efter moderkakan som blöder, så det är samma mängd efter kejsarsnitt
  • malikan
    Ignoramus skrev 2018-06-06 15:20:27 följande:

Ah, där ser man! Låter mer än rimligt. Är bara jag som var lyckligt ovetandes om fenomenet i stort framtill nyligen, hehe!

Jag hade vart lycklig om nån berättat vid mitt första barn hur mycket som faktiskt kan komma och hur stora klumpar som kommer, bläää, nu fick jag avslagsångest, haha
  • malikan
    Perpen skrev 2018-06-07 15:10:22 följande:

Varit på tul nu. Bebisen ligger på sidan/ i säte. Jag hade misstänkt det. Tack och lov har den ju några veckor på sig att byta ställning. Nån mer som varit på tul? Var bebisen fixerad för er?

Enligt mätningarna väger den knappt 2kg och det ska tydligen vara normalt. Själv blev jag lite paranoid och fick för mig att bebisen kommer tjocka till sig och bli enorm innan förlossningen. :-/ vad vägde era? Jag har gjort tul innan men kan inte minnas vad de vägde då.

Min vägde 2-2.2 i 33+0, följer den den kurvan så beräknas den väga 3.5 i v 40
  • malikan

Min läkare sjukskrev mig till 5/8, om bebis kommer innan, måste jag avbryta sjukskrivningen för FP eller kan jag ansöka från 6/8 om FP, nån som vet?

• malikan
    Iowhannah skrev 2018-06-07 21:26:19 följande:

Det där funderade jag också på så sent som i dag. Jag är sjukskriven t o m 7 juli men känner på mig att bebisen kommer innan dess. F-kassan vet ju förvisso om när bebisen kommer eftersom förlossningen/bb skickar ett intyg om förlossning så jag antar att sjukskrivningen bryts.

Hoppas att någon annan har koll för jag vill också veta.

Ja så jobbigt, vill ju inte ta föräldradagar tidigare än jag behöver och vill ju ansöka typ nu så det är klart.. Har fått vänta på sjukpenning nu sen 19 april och har fortfarande inte fått några pengar, suck
Svar på tråden Bf juli 2018