• malikan

Bf juli 2018

Halleluja, idag kom jag äntligen i sjön!

Vi bor 30 meter från en sjö men jag är sån badkruka... har haft jätteont av värmen men efter ett dopp kände jag mig sval i timmar efter så nu ska jag flytta ner till stranden!

Annars mår jag bra faktiskt, allt tar lite längre tid men orkar hålla igång och inte så mycket krämpor

• malikan

Jag har en tens. Man sätter fast 2 eller 4 elektroder där man har ont, sen har man en dosa man kan hänga runt halsen eller sätta i linningen så man kan röra sig samtidigt.

Programmen är på 30 min intervaller men jag kör så länge det är skönt, man ställer in styrkan själv.

Jag använder mest massageprogrammet då jag mest är trött i ryggen och spänd.

• malikan

Igår var jag hos bm, allt såg bra ut! Bm trodde inte jag skulle gå tiden ut pga påverkad tapp men gör jag det blir jag bedömd för igångsättning v 37-38, vi får väl se... ska på sista tappkollen på tisdag!

Hade sjuka förvärkar hela dagen och kvällen/natten igår så min man blev lite orolig, haha, en annan är ju van nu

Idag fick vi hämta sonen med värmeslag från dagis så sitter och har vak på honom nu när han sover, stackarn :(

• malikan
    mamadada skrev 2018-05-30 19:14:45 följande:

Hej, ville bara fråga varför du fått göra tappkoll? Ska alla egentligen göra det eller har du haft nå speciell skäl till det? :)

Har fått operera bort en bit av tappen så den är försvagad, och har även tidiga och kraftiga sammandragningar så läkare har velat kolla under mina graviditeter. Förra gången höll den sig jämnlång hela graviditeten men denna gången har den minskat från 3.5 cm till 1.8 på 4 veckor så då vill dom fortsätta kolla till v 34 när dom inte stoppar en förlossning längre
  • malikan

Varit på tul idag, bebis väger 2-2.2 kg nu och går jag tiden ut så beräknas den väga 3.5 :)

Så glad över att moderkakan flyttat sig så jag nu slipper kejsarsnitt med, var min värsta mardröm att få göra det, hua

• malikan

Min unge har legat med huvudet neråt i flera månader, sista veckorna känner jag rumpan jättetydligt på höger sida när den trycker ut den, nu trodde bm att den inte vänder sig så hoppas den inte gör dumheter nu

• malikan

Hmm måste nog börja tvätta upp kläder och filtar och börja planera bbväskan... Känner mig så otaggad och inte redo för detta! Så svårt att greppa att det kommer komma en ny bebis igen om typ max 5 veckor! Helt galet

• malikan
    Perpen skrev 2018-06-03 07:09:36 följande:

Håller med Twoblirthree: duktigt att du använder stödstrumpor. :) Jag har det men tycker inte om att ha dem. Igår var vi ute hela dagen. Strålande sol och 30 grader varmt. Smörjde mig med spf 50 men brände mig ändå. :( och har fortfarande en nerv i kläm så jag kan inte gå ordentligt. Så idag vill jag ligga i ett svalt bad och inte göra något alls.. Så givetvis ska vi åka till Gekås istället (dock mitt eget fel för det är jag som bestämt det. Vill få det överstökat). Typiskt.

Åh ska du köpa bebisgrejer? Jag ska dit nästa helg :)
  • malikan

Börjar oxå känna mig lite nedslagen och besegrad nu, förvärkarna har ökat rejält under några dar, kan inte köra bil längre sträckor och har konstant mensvärk och det trycker på rejält när de kommer.. Börjar känna att antingen får den komma ut nu eller så kan det lägga av, tar så mycket på humöret och orken att bli stående och flåsa värkar hela tiden..

• malikan
    Fins Mamma skrev 2018-06-03 22:56:11 följande:

Jag har också förvärkar. Inte roligt längre. Ska ringa bm imorgon och kolla om de vill att jag kommer in för någon koll.

Nää så jobbigt... låg vaken till 05 i natt med ryggvärkar och vred mig, fick ta 2 alvedon till slut...

Ja gör det, jag har planerad kontroll idag annars hade jag nog ringt förlossningen för koll, börjar bli too much to handle nu, haha
Svar på tråden Bf juli 2018