• MammaMia1012

Fler som planerar en liten sladdis?

Hej,

Jag och min man har bestämt att försöka skaffa ett tredje barn :) Vi är idag 37 och 40.

Vi har två barn sedan tidigare och den yngsta är 5år. Vet inte riktigt när det klassas som sladdis men för mig känns det som det var länge sen jag var gravid sist :)

Finns det fler i liknande situation? Skulle vara så skoj att följas åt! Så kan vi hjälpas åt i motgångar och glädjas tillsammans samt peppa och ge stöd <3

• Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?
  • Liten 2018
    Milian03 skrev 2018-03-31 10:33:32 följande:

Nu kom mensen :(

Trist... Jag verkar få kort mens period. Kom i lördags morse å idag knappt nåt å påväg att sluta. 2 dar bara, wiiii Nice. ÄL 17 april att se till å träffa in. Tar det inte sig då hoppas jag att vi kan boka in en koll i juni hos provar BM.
  • Liten 2018
    mycat81 skrev 2018-03-31 09:51:02 följande:

Känner på mig att det inte blivit något här heller Sjukdomar, förkylningar, jobbresor, tonårsbarn som inte gått och lagt sig mm har gjort att vi inte fått till det så många gånger denna månaden... Fast jag vet att just de gångerna kan vara fullt tillräckliga bara det var RÄTT dagar... Så jag tycker att nu kan likaväl mensen dra igång så vi kan börja en ny bättre försöksmånad.

Haha, jag låter jättedeppig och anti, men det är precis så jag känner nu!

Inge kul med sån känsla. Men om mensen inte kommit så kanske det kan ha ta't sig ju. Har du plan å testa nåt?
  • Baraentilligen

Äl+6, så jag borde börja småblöda om 5 dagar om jag inte är gravid. Känns helt överkomligt att vänta ännu :) Får se om femte försöket lyckades eller om vi får ge oss in på ett sjätte försök också. Magkänslan säger ingenting ännu. Brukar bli supernegativ nån gång runt den här tiden men nu är jag ganska neutral och inte stressad över det här :) Lär nog ändra sen närmare bim ;) Spännande tider!

• mycat81

Här är jag vidrigt hormonell! Mitt humör är hemskt, jag exploderar och blir jättearg för ingenting och har jättelätt till tårarna. Dessutom är jag extremt doftkänslig. Igår hände en liten incident med sambon där mitt humör gick över styr... I efterhand kanske man kan le lite åt eländet, men just då var jag inte rolig Vi skulle åka och träffa min familj, men när vi kommer i bilen får jag ett sånt jäkla raseriutbrott över hans parfym. En parfym han haft i över ett år utan att jag reagerat. Men igår luktade den VIDRIGT. Jag kunde inte andas, blev jättilllamående och fick typ migrän. Vi körde med fläkten igång på 4an och jag hängde i luftutbåstet och bara skrek av ilska. Jag tvingade honom att stanna vid närmaste bemannade mack för att tvätta sig på toaletten. Men det blev inte bättre. Jag var fortfarande ilsken. Jag lyckades hålla humöret i schack så länge vi var hos mina föräldrar men när vi skulle hem bröt helvetet löst igen Så vi körde med fläkten igång på iskallt på 4an hem oxå. Han satt med mössa på. Jag satt tyst och bet ihop käkarna så hårt så jag nästan fick kramp för att inte explodera igen... Väl hemma tvingade jag honom att duscha igen.

Detta var bara ETT exempel. Idag är jag mest ledsen och lipar för småsaker.

Hoppas att detta är ett gravidtecken och inte bara överjävligt pms Jag tänker dock vänta med att testa till den 8 april. Det var det BF jag hade förra gången jag var gravid, det som jag inte fick behålla. Det skulle vara väldigt fint att få plussa på det datumet <3

Slutgnällt för tillfället! Ha en fin söndag/påskdag!

• Liten 2018
    mycat81 skrev 2018-04-01 09:51:42 följande:

Här är jag vidrigt hormonell! Mitt humör är hemskt, jag exploderar och blir jättearg för ingenting och har jättelätt till tårarna. Dessutom är jag extremt doftkänslig. Igår hände en liten incident med sambon där mitt humör gick över styr... I efterhand kanske man kan le lite åt eländet, men just då var jag inte rolig Vi skulle åka och träffa min familj, men när vi kommer i bilen får jag ett sånt jäkla raseriutbrott över hans parfym. En parfym han haft i över ett år utan att jag reagerat. Men igår luktade den VIDRIGT. Jag kunde inte andas, blev jättilllamående och fick typ migrän. Vi körde med fläkten igång på 4an och jag hängde i luftutbåstet och bara skrek av ilska. Jag tvingade honom att stanna vid närmaste bemannade mack för att tvätta sig på toaletten. Men det blev inte bättre. Jag var fortfarande ilsken. Jag lyckades hålla humöret i schack så länge vi var hos mina föräldrar men när vi skulle hem bröt helvetet löst igen Så vi körde med fläkten igång på iskallt på 4an hem oxå. Han satt med mössa på. Jag satt tyst och bet ihop käkarna så hårt så jag nästan fick kramp för att inte explodera igen... Väl hemma tvingade jag honom att duscha igen.

Detta var bara ETT exempel. Idag är jag mest ledsen och lipar för småsaker.

Hoppas att detta är ett gravidtecken och inte bara överjävligt pms Jag tänker dock vänta med att testa till den 8 april. Det var det BF jag hade förra gången jag var gravid, det som jag inte fick behålla. Det skulle vara väldigt fint att få plussa på det datumet <3

Slutgnällt för tillfället! Ha en fin söndag/påskdag!

Humör är inte roligt... För nån ????

Hoppas du får ditt pluss!

Har oxå haft svajigt med humöret med hormonerna upp å ner. Ha det Nice nu så får vi se om det blir ett test den 8 de
  • Trullis82
    Baraentilligen skrev 2018-04-06 05:35:39 följande:

Äl+11, jag är gravid!

GRATTIS! gud så härligt

Berätta allt...... hur länge har ni försökt?

Hur många barn innan?

Hur gammal är du?

Här kämpar vi fortfarande men det ska gå
  • Liten 2018
    Baraentilligen skrev 2018-04-06 05:35:39 följande:

Äl+11, jag är gravid!

Wohoo! Ser ut som svagt streck :D
    Ta ett nytt om några dagar så hoppas vi att det är starkare.
Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?