• MammaMia1012

Fler som planerar en liten sladdis?

Hej,

Jag och min man har bestämt att försöka skaffa ett tredje barn :) Vi är idag 37 och 40.

Vi har två barn sedan tidigare och den yngsta är 5år. Vet inte riktigt när det klassas som sladdis men för mig känns det som det var länge sen jag var gravid sist :)

Finns det fler i liknande situation? Skulle vara så skoj att följas åt! Så kan vi hjälpas åt i motgångar och glädjas tillsammans samt peppa och ge stöd <3

• Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?
  • Milian03

Help!

Äl+5, stark molvärk och nästintill positiva äl-tester!

Negativt på gravtest.

Hade ju äl i måndags...Eller släppte aldrig ägget så kroppen nu försöker igen?

Fattar inget...

• Trullis82
    Milian03 skrev 2018-03-24 20:45:05 följande:

Help!

Äl+5, stark molvärk och nästintill positiva äl-tester!

Negativt på gravtest.

Hade ju äl i måndags...Eller släppte aldrig ägget så kroppen nu försöker igen?

Fattar inget...

Bara vänta o se. Inte säkert att ägget släpper alls. Kan skrumpna bort oxå. Jag går och kollar om jag har ägg med ul o jag hade två. Men mina stickor visar inte på äl så troligtvis försvann dom bara.

Testat med olika test. Billiga stickor och med CB digital. Stickorna blev det en stegring på men inte så pass att man kunde ana äl

CB digitalt visade negativt

Så mina skrumpnade nog. Bara vänta om se om mensen kommer om 14 dagar
  • mycat81
    Sladdonge skrev 2018-03-23 14:02:43 följande:

Hej!

Jag är 32 år, har två döttrar i åldrarna 8 och 7. Vi har länge längtat efter ett tredje barn och har försökt ganska länge men inte konstant, i ca 2 år.

Jag har ägglossning i slutet av april så tänkte vi skulle hoppa över ägglossningen som kommer om 1 vecka och försöka i slutet av april istället. Vår ena dotter är född i december och andra i februari. Hade ju varit lite skoj med ett januaribarn också :)

Spännande! Då får vi hoppas att det går enligt planerna

Själv har jag en nioåring och sambon har en elvaåring och en fjortonåring. Så det blir mitt andra barn, men vårt fjärde om vi lyckas.
  • mycat81
    Liten 2018 skrev 2018-03-26 09:23:12 följande:

Här känns det som mensen är på G får se snart. BIM på onsdag

Ajdå... Hoppas att din känsla säger fel!

Här är det fullkomligen symptomfritt åt alla håll o kanter, vilket i och för sig kan tolkas som positivt
  • Liten 2018
    mycat81 skrev 2018-03-26 16:19:37 följande:

Ajdå... Hoppas att din känsla säger fel!

Här är det fullkomligen symptomfritt åt alla håll o kanter, vilket i och för sig kan tolkas som positivt

Jag hoppas nu att vi båda får plusset. Men det har gnolar lite sista dagen å känns sådär pluffigt i tjej magen.

Hatar att man ska först ska ha ont som fasiken vid ÄL å sen nu kommer mensenkänsla kort inpå. Ja ja, vad är livet i en #villbligravidbubblan :')
  • Milian03

Har sån himla molvärk och får nästintill positiva äl-tester trots att jag är på äl+8 idag...

Fick utslag både 18 och 19 mars på både billiga stickor och clearblue äl-test. På kvällen den 19 mars blev dom negativa igen. Och hade tydliga äl-känningar den kvällen. Så antog att äl skedde då. Men nu stegrar dom igen 8 dagar senare och molvärk igen! Har aldrig så starka ältest om inte äl är på väg. Så nu fattar jag ingenting.

Vanliga gravtester är negativa så nu har jag köpt clearblue early och tänkte testa om två dagar.

Har plussat förr på äl+10 så väntar tills dess. Om inte ältesterna blir helt positiva innan dess. För har hört att det kan tyda på grav också. :) Är cb early neg då så antar jag att äl aldrig skedde för 8 dagar sen och att kroppen försöker igen :)

• Baraentilligen

Nu har temperaturen stigit så jag borde vara på äl+2 idag. Skönt med äl tre dagar tidigare än vanligt :) Lyckades ligga varje dag innan äl och på äl dagen så nu sjutton har vi gjort vårt bästa! Bara att vänta då...

• Liten 2018

BIM idag. Gnolande värk och känns som mensen kommer, men inget än. Förra må asen upptäckte jag att par dagar innan BIM växer brösten. Lika så nu. Lite sjukt. Sambon sa oj... Bara passa på å njuta av dem sa jag hahha hahha. Mensen brukar vara punktlig så vi får se på em. Annars test i morgon

• mycat81
    Baraentilligen skrev 2018-03-28 05:55:03 följande:

Nu har temperaturen stigit så jag borde vara på äl+2 idag. Skönt med äl tre dagar tidigare än vanligt :) Lyckades ligga varje dag innan äl och på äl dagen så nu sjutton har vi gjort vårt bästa! Bara att vänta då...

Spännande! Håller tummarna för att det är din tur nu
    Liten 2018 skrev 2018-03-28 08:50:18 följande:

BIM idag. Gnolande värk och känns som mensen kommer, men inget än. Förra må asen upptäckte jag att par dagar innan BIM växer brösten. Lika så nu. Lite sjukt. Sambon sa oj... Bara passa på å njuta av dem sa jag hahha hahha. Mensen brukar vara punktlig så vi får se på em. Annars test i morgon

Håller mina tummar även för din skull
Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?