• MammaMia1012

Fler som planerar en liten sladdis?

Hej,

Jag och min man har bestämt att försöka skaffa ett tredje barn :) Vi är idag 37 och 40.

Vi har två barn sedan tidigare och den yngsta är 5år. Vet inte riktigt när det klassas som sladdis men för mig känns det som det var länge sen jag var gravid sist :)

Finns det fler i liknande situation? Skulle vara så skoj att följas åt! Så kan vi hjälpas åt i motgångar och glädjas tillsammans samt peppa och ge stöd <3

• Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?
  • Trullis82
    mycat81 skrev 2018-04-08 09:47:39 följande:

Får man det utskrivet av läkare? Krävs det att man startat någon form av utredning eller är det bara att ringa och säga att man har så långa cykler? Jag är lite dåligt insatt, men hur verkar Letrozol? Jag har sett att det är många som skriver om det här i olika trådar...

Letrozol framkallar ägg. Jag har kanske äl 2 ggr på ett år o vet typ aldrig när. Så just nu äter jag en tablett dag 3-7. Sen kollar man med ul så jag får ägg, hur många o hur stora så jag har chans att befrukta.

Blir det inga ägg el att dom inte växer till sig får man äta dubbel dos. Mycket ul på kort tid. Under tiden får man inte ha sex förens läkaren säger att det är okej.
  • Trullis82
    Flisan41 skrev 2018-04-08 10:48:46 följande:

Letrozol stimulerar ägglossningen. Och är tydligen också en medicin om man drabbats av bröstcancer. Jag har fått Letrozol utskrivet trots att jag ägglossar på egen hand och har relativt regelbunden cykel. Men som en boost sade läkaren. Jag är 42... Har inget att förlora på att prova! Många får Letrozol för de inte ägglossar på egen hand.

Men stämmer till viss del..... jag har inga ägg men med Letrozol får jag ägg vilket den oxå är till för. Men ingen ägglossning. För att få lossning får man ta en spruta Ovitrelle har jag för mig den heter.
  • Lucille

Jag har inte heller koll på åldersskrav för sladdisar, men min son är 8 år och jag försöker mig på ett syskon nu. Blir jag gravid nu så kommer han nästan hunnit bli 9 när bebis kommer. Det borde absolut räknas som sladdis!

• Lucille

Fyller 34 i maj och har troligtvis ägglossning i helgen! Håller tummarna! :)

• Liten 2018
    Lucille skrev 2018-04-09 12:05:34 följande:

Fyller 34 i maj och har troligtvis ägglossning i helgen! Håller tummarna! :)

Håller tummarna nu för dig.

Jag har också ÄL till helgen.

Min yngsta blir 10 i år
  • CkC

Hej!

Gick med här för några månader sedan men har inte kollat sedan dess.

Har en dotter på snart 7 år med min dåvarande och plussade imorse :) med min husband to be!

Sjukt kul men läskigt då vi har två missfall i bagaget och det har varit ett år av försök innan det tog sig denna månad! Så kommer försöka chilla denna gång och hoppas de går vägen!

• Baraentilligen
    CkC skrev 2018-04-10 21:40:17 följande:

Hej!

Har en dotter på snart 7 år med min dåvarande och plussade imorse :) med min husband to be!

Sjukt kul men läskigt då vi har två missfall i bagaget och det har varit ett år av försök innan det tog sig denna månad! Så kommer försöka chilla denna gång och hoppas de går vägen!

Grattis!!

Och håller tummarna åt er som ännu försöker :)
  • Liten 2018

Hej!

Grattis! Hoppas du kan slappna av nu å se hur magen växer
  • Liten 2018

Igår knappt utslag på ÄL stickan å i morse denna. Beräknad ÄL på lördag men ser ut att infalla tidigare. 11 dagar efter avslutad mens är det idag.

Förra ÄL höll jag på smälla av av ont å denna nästan inget alls.

Hoppas det tar sig snart. Har så regelbunden å tydlig cykel. Men men, fjärde försöket nu. Så jag känner mig ödmjuk å tänker det blir när det blir om det blir. Mycket åldern som inverkar lite i saken också :)

Ha en fin vårdag alla!
  • Lucille

Hej!

Åh, vad kul att ni lyckats bli gravida! Grattis och stort lycka till! Hoppas bebis vill stanna kvar, så ni får er lilla skrutt! ?

Imorgon börjar sexandet här! :p
Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?