• MammaMia1012

Fler som planerar en liten sladdis?

Hej,

Jag och min man har bestämt att försöka skaffa ett tredje barn :) Vi är idag 37 och 40.

Vi har två barn sedan tidigare och den yngsta är 5år. Vet inte riktigt när det klassas som sladdis men för mig känns det som det var länge sen jag var gravid sist :)

Finns det fler i liknande situation? Skulle vara så skoj att följas åt! Så kan vi hjälpas åt i motgångar och glädjas tillsammans samt peppa och ge stöd <3

• Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?
  • Baraentilligen
    Trullis82 skrev 2018-04-06 07:31:09 följande:

GRATTIS! gud så härligt

Berätta allt...... hur länge har ni försökt?

Hur många barn innan?

Hur gammal är du?

Här kämpar vi fortfarande men det ska gå

Tack! Och håller tummarna för er! Det här blir fjärde barnet :) Femte försöket tog det sig på! Tog ut spiralen i oktober -17. Jag fyller snart 28. Blir ca 5,5 år mellan trean och fyran (om det går vägen). Testade svagt positivt igår men starkare idag så vågar tro det fastän mensen inte är beräknad före imorgon :) Är ännu i chock här och kommer att testa de kommande dagarna också ;)
  • 3hjärtan
    Baraentilligen skrev 2018-04-06 19:10:53 följande:

Tack! Och håller tummarna för er! Det här blir fjärde barnet :) Femte försöket tog det sig på! Tog ut spiralen i oktober -17. Jag fyller snart 28. Blir ca 5,5 år mellan trean och fyran (om det går vägen). Testade svagt positivt igår men starkare idag så vågar tro det fastän mensen inte är beräknad före imorgon :) Är ännu i chock här och kommer att testa de kommande dagarna också ;)

Grattis till 4an!

Hann du få 3 barn innan 23?
  • Baraentilligen
    3hjärtan skrev 2018-04-07 12:31:33 följande:

Grattis till 4an!

Hann du få 3 barn innan 23?

Jo det hann jag med, haha :) De är ganska tätt mellan dem ;)
  • 3hjärtan
    Baraentilligen skrev 2018-04-07 13:20:30 följande:

Jo det hann jag med, haha :) De är ganska tätt mellan dem ;)

Bra jobbat!
  • mycat81

Hade lagt fram grejer för att gravidtesta idag, men det behövdes inte.... Mensen dundrade in med buller och bång idag på morgonen. Så byebye bebis2018 och välkommen bebis2019 (hoppas jag)

Störande att jag ska ha så lååååååånga cykler. Förra omgången 46 dagar och nu 42 dagar, det minimerar ju liksom antalet chanser att bli gravid på....

Grattis till ditt plus baraentilligen! Och till er andra: Kämpa på!

• Trullis82
    mycat81 skrev 2018-04-08 09:35:01 följande:

Hade lagt fram grejer för att gravidtesta idag, men det behövdes inte.... Mensen dundrade in med buller och bång idag på morgonen. Så byebye bebis2018 och välkommen bebis2019 (hoppas jag)

Störande att jag ska ha så lååååååånga cykler. Förra omgången 46 dagar och nu 42 dagar, det minimerar ju liksom antalet chanser att bli gravid på....

Så långa cykler hade jag oxå. Men sen jag fick börja med Letrozol så har jag cykler på 28

Så himla skönt. Innan kändes det som en hel evighet innan man fick försöka igen
  • mycat81
    Trullis82 skrev 2018-04-08 09:41:11 följande:

Så långa cykler hade jag oxå. Men sen jag fick börja med Letrozol så har jag cykler på 28

Så himla skönt. Innan kändes det som en hel evighet innan man fick försöka igen

Får man det utskrivet av läkare? Krävs det att man startat någon form av utredning eller är det bara att ringa och säga att man har så långa cykler? Jag är lite dåligt insatt, men hur verkar Letrozol? Jag har sett att det är många som skriver om det här i olika trådar...
  • mycat81

För när man söker på FASS så får man upp att det är ett läkemedel mot bröstcancer...

• Flisan41

Letrozol stimulerar ägglossningen. Och är tydligen också en medicin om man drabbats av bröstcancer. Jag har fått Letrozol utskrivet trots att jag ägglossar på egen hand och har relativt regelbunden cykel. Men som en boost sade läkaren. Jag är 42... Har inget att förlora på att prova! Många får Letrozol för de inte ägglossar på egen hand.

• Liten 2018
    mycat81 skrev 2018-04-08 09:35:01 följande:

Ähhchhhhh trist. Förstår att cykeln känns lång. Kanske BM kan hjälpa dig med det, som Trullis82 skriver.

Själv har jag kort cykel, så här kan det ännu bli 2018 barn, sen december om det träffar rätt nu. Men det tror jag inte. Är lite pesemistiskt....

Nu håller jag tummar för oss som inte plussar till nästa omgång. Hejja våren ge kroppen fertilitet :p

Fick en bebisbild från en kompis i tisdags, precis fått nr 2 en liten tjej. Ååååå så söt
Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?