• MammaMia1012

Fler som planerar en liten sladdis?

Hej,

Jag och min man har bestämt att försöka skaffa ett tredje barn :) Vi är idag 37 och 40.

Vi har två barn sedan tidigare och den yngsta är 5år. Vet inte riktigt när det klassas som sladdis men för mig känns det som det var länge sen jag var gravid sist :)

Finns det fler i liknande situation? Skulle vara så skoj att följas åt! Så kan vi hjälpas åt i motgångar och glädjas tillsammans samt peppa och ge stöd <3

• Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?
  • Liten 2018
    Baraentilligen skrev 2018-04-22 09:50:06 följande:

Håller tummarna för dig! :)

Själv går jag in i vecka 7 imorgon! Sjukt hur snabbt tiden går... :)

Ja, va snabbt tiden går. Känns som vi aldrig blir gravid. 4 försöket bara men är ju sladdis så jag vill gärna att det sker snart... Då ÄL kom tidigt så säger appen BIM nu i helgen. Men inget än. Så jag räknade ut vanlig cykel å då bör BIM bli torsdag /fredag nästa vecka. Inga direkta känningar än... så jag väntar å ser.
  • puffen2009

Hej igen!

Skrev här lite i början av året men pga mellanblödningar, som visade sig bero på ett myom, fick vi vänta med att försöka tills det var bortopererat. Nu är det gjort och jag har haft en mens efteråt så nu börjar vi igen . Hade äl i torsdags och jag räknar det här som första försöket. BIM den 1/5 och jag försöker att inte hoppas för mycket men det går sådär .

Jag har däremot fortfarande lite jobbiga tankar kring att börja om och vår ålder osv, någon mer som tvekar lite emellanåt?

• Milian03

Vi är ett par stycken som har bim i helgen ser jag :) spännande. Jag har bim 29/4. Tredje försöket för oss.

• Trullis82
    Milian03 skrev 2018-04-23 21:43:04 följande:

Vi är ett par stycken som har bim i helgen ser jag :) spännande. Jag har bim 29/4. Tredje försöket för oss.

Borde egentligen ha Bim 27/4 men nu när ägget var kvar igår så vet jag inte
  • Flisan41
    puffen2009 skrev 2018-04-23 18:22:15 följande:

Hej igen!

Skrev här lite i början av året men pga mellanblödningar, som visade sig bero på ett myom, fick vi vänta med att försöka tills det var bortopererat. Nu är det gjort och jag har haft en mens efteråt så nu börjar vi igen . Hade äl i torsdags och jag räknar det här som första försöket. BIM den 1/5 och jag försöker att inte hoppas för mycket men det går sådär .

Jag har däremot fortfarande lite jobbiga tankar kring att börja om och vår ålder osv, någon mer som tvekar lite emellanåt?

Jag känner samma sak. Innan var det jätteviktigt för mig att bli gravid igen men allteftersom tiden går så blir det mindre viktigt. Jag tycker livet är rätt bra som det är och det känns helt ok om det inte skulle bli något. Och blir det så är det givetvis jättekul med. Men FÖR gammal vill jag inte vara... Fyller 43 snart...
  • Norrlänska
    puffen2009 skrev 2018-04-23 18:22:15 följande:

Hej igen!

Visst känner jag igen den där tvekan emellanåt. För egen del tror jag tillvida del den är en form av "självräddning" för att lindra besvikelsen och deppen som kommer med mensen. Har länge velat ha ett syskon till dottern som just fyllt 6 men maken har inte alls velat ha syskon förrän i höstas när han kände sig redo. Egentligen är jag äldre än jag hade velat vara för att skaffa ny bebis (är 36 år) men det skulle va så underbart ändå. Åldern är bara en siffra, man är inge psykiskt äldre än man gör sig
    =)
  • Norrlänska

Alltså den här känslomässiga berg-och-dalbana gör mig så trött å nere.

Att pendla mellanhänder äntan, hopp, önskan, förtvivlan, besvikelse veckan runt BIM är hemskt.

För att sen inte tala om sexstressen inför ÄL. Räkna dagar, planera livet för att få till o ofta på rätt dagar å missar jag en dag känns allt förgäves.

Hade hoppet uppe inför denna gång, tror vi träffade ÄL hyfsat bra. Igår fick jag spottings, BIM - 4 (eller 3)... Bara lite rosa på papperet vid ett par tillfällen. Blev deppad. Låg å läste runt om nidblödningar = fick upp hoppet igen. Idag lite mer brunt på papperet vid några tillfällen, chansen för nidis är lite, blev nog inget den här gången heller = depp igen... Men hoppet är det sistasom överger mig. Fasta kommer bli så ledsen å besviken när mensen kommer än fast jag räknar kallt med att den kommer. *suck*

=)
  • Liten 2018

Att känna åldern spelar in känns för mig oxå. Haft nära som sagt. Jag blir 36 i år.

- Nu är smarta ni som inte börjat om å skaffa sladdis. Ni har de ju perfekt nu.

Nu är jag på dag 27 från sista BIM har vanligast 26. Är som en klocka vad gäller cykeln. Sen lägga till att ÄL gav utslag dagar tidigare. Har haft stickande å knolande i tjejmagen fram till igår lunch. Då slutade det. Känner inget speciellt nu. Negativt på gravtest i morse. Mysko känsla men får se vad som händer närmaste dagarna

• puffen2009
    Flisan41 skrev 2018-04-24 21:33:13 följande:

Jag känner samma sak. Innan var det jätteviktigt för mig att bli gravid igen men allteftersom tiden går så blir det mindre viktigt. Jag tycker livet är rätt bra som det är och det känns helt ok om det inte skulle bli något. Och blir det så är det givetvis jättekul med. Men FÖR gammal vill jag inte vara... Fyller 43 snart...

Precis så känner jag med! Livet är rätt skönt nu när barnen kan vara själva hemma, de går i skolan, de sover som de ska (oftast ). Så jag känner likadant, blir det inget är det också okej även om jag kommer bli ledsen. Och trots det letar jag symtom och hoppas att det ska ha tagit sig

Hur gamla är dina barn?
  • puffen2009
    Norrlänska skrev 2018-04-24 22:03:10 följande:

Visst känner jag igen den där tvekan emellanåt. För egen del tror jag tillvida del den är en form av "självräddning" för att lindra besvikelsen och deppen som kommer med mensen. Har länge velat ha ett syskon till dottern som just fyllt 6 men maken har inte alls velat ha syskon förrän i höstas när han kände sig redo. Egentligen är jag äldre än jag hade velat vara för att skaffa ny bebis (är 36 år) men det skulle va så underbart ändå. Åldern är bara en siffra, man är inge psykiskt äldre än man gör sig

Hehe så kan det säkert vara för mig med, man vill skydda sig mot ev dåliga besked liksom. Jag håller med om åldern! När jag var yngre tänkte jag hela tiden att efter 30 vill jag inte ha barn för då är man gammal. Nu är jag 34 och känner mig inte alls gammal ju
Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?