• MammaMia1012

Fler som planerar en liten sladdis?

Hej,

Jag och min man har bestämt att försöka skaffa ett tredje barn :) Vi är idag 37 och 40.

Vi har två barn sedan tidigare och den yngsta är 5år. Vet inte riktigt när det klassas som sladdis men för mig känns det som det var länge sen jag var gravid sist :)

Finns det fler i liknande situation? Skulle vara så skoj att följas åt! Så kan vi hjälpas åt i motgångar och glädjas tillsammans samt peppa och ge stöd <3

• Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?
  • Liten 2018
    MammaMia1012 skrev 2018-05-02 06:00:50 följande:

Vill passa på och uppdatera, nu har vi vart på RUL och här är hon vår alldeles perfekta lillasyster! Bakade en kaka och överraskade familjen <3

Tack för att du delar med dig. Så sött. Njut av varje dag :) Känner du krynet?
  • Liten 2018
    mycat81 skrev 2018-05-02 17:09:57 följande:

Usch så tråkigt och deprimerande för er alla Besvikelsen är fruktansvärd....

Här inväntas ÄL, är på dag 25 i min ooooooootroligt långa cykel. Tror att den är på g, har börjat få lite dragningar i nedre delarna av magen samt hala flytningar. Vi har försökt sexa både igår och i förgår utan resultat. Det är JÄTTESVÅRT med stora barn som dels är vakna sent och som alltid har en förmåga att vilja mamma eller pappa något vid fel tillfälle Igår kväll fick vi avbryta 3 ggr för att det var någon som ropade och ville något. Svårt att hitta tillbaka till gnistan igen... Så två dagar i rad har vi avbrutit utan någon final. Grrrrr, inte bra!!!! Dagtid har inte heller funkat då det varit helg och alla varit hemma och givetvis pockat på uppmärksamhet. Det är precis som att de har en inbyggd radar att det är vuxenmys på gång haha

Duscha ihop ;)

Lycka till nu, hoppas, hoppas, hoppas till oss alla nu :D

Min man är också verkligen sugen. Sa igår. - Visst skulle det vara mysigt om en lite fanns mellan oss nu.

Man blir bara varm, samtidigt som det är jobbigt att man inte kan påverka när det blir vår månad.

Kram på er alla!
  • Norrlänska

Alltså jag blir inte klok på min kropp just nu!

Förra veckan hade jag droppar med blod/bruna flytningar från måndag till fredag, BIM på torsdagen men på fredagen kommer mensen. Blöder t.o.m lördageftermiddag/kväll å sen lite efterdyningar under söndagen. Nu idag, onsdag har jag stickningar i livmodertrakten och mensvärk. Känns som mensen rinner till å jag känner mig "blöt" i underlivet.. Men bara lite flytningar.

Nån som haft liknande?

Har ledig upplevt detta förr, så jag fattar inget blir bra så less på att ständigt tänka bebisverkstad och pendla mellan hopp och förtvivlan.

Jaja, kvällens gnällstund är över.

=)
  • MammaMia1012
    Baraentilligen skrev 2018-05-02 06:05:09 följande:

Åh så härligt!! Grattis :) Va snabbt tiden har gått för dig!

Jag är bara i vecka 7+2 än med illamående och utan bildbevis på bebis. Får vänta ännu en månad ungefär till KUB.

Ja jag förstår inte var tiden tagit vägen? Kommer ihåg väntan till KUB det tyckte jag var en evighet! Men vips var man där!

Är så glad att det är sommaren som kommer och hoppas att allt går bra och man snart får gosa med lillan!

Kram
  • MammaMia1012
    puffen2009 skrev 2018-05-02 16:36:06 följande:

Så mysigt! Stort grattis till lillasyster

Liten 2018 skrev 2018-05-02 18:32:51 följande:

Tack för att du delar med dig. Så sött. Njut av varje dag :) Känner du krynet?

Tusen tack <3 Jag njuter verkligen av att ha en liten därinne!

Barnen var inställda på en lillebror sände fick en liten chock haha

Det är full rulle därinne, tror ja kände första rörelserna i v15 ca men från v17 har jag kännt henne varje dag <3 kommer inte ihåg att de andra två var såhär aktiva.

Lycka till alla som kämpar, snart är det eran tur <3
  • Liten 2018

Jaha, då laddar jag om för ny ÄL till helgen eller början av nästa vecka. 5 försöket. Hoppas ni andra njuter av vädret å att snart är det sommar.

• Liten 2018

Go morgon! Igår svagt utslag på ÄL stickan. Sen i morse blev det positivt. Fattar inte så fort... får testa i morgon igen å se. Är på dag 13 efter sista mensen.

• Flisan41

Tycker du ska testa i em också, så du inte missar maximal stegring. Jag får alltid min maximala stegring på em/kvällen.

• babytjejen

Vi har en dotter på 5 år o vill glrna ha ett syskon...fick ett plus i mars efter 3 års försök men som tyvärr slutade i MA..hade första ägglossningen för ca en vecka sedan o har bim den 18-19 maj...vill gärna vara en av dom som plussar snabbt efter ett missfall men har inga höga förväntningar då det tog 3 år innan vi plussade med det som sedan blev MA.

Hoppas min viktnedgång ger lite fördelar..gått ner 17 kg sedan januari i år...

• Liten 2018
    Flisan41 skrev 2018-05-10 11:51:16 följande:

Tycker du ska testa i em också, så du inte missar maximal stegring. Jag får alltid min maximala stegring på em/kvällen.

Absolut. Sen är det bara mysa på hoppas på det bästa :D
Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?